handdator

Visa fullständig version : Nytt program!

Adar
2011-06-23, 14:18
Efter ca 1 års gym träning är jag ute efter ett nytt tre splits program, dels för att öka motivationen som har blivit lite si och så med de senaste veckorna och dels för att öka ännu mer i muskelmassa osv.

Så... Ge mig ett beprövat och bra 3 splits program som man kan börja köra nu i sommar och höst. Har tidigare kört 3 splits programmet som finns på hemsidan i nybörjartråden.

Tack på förhand!

Mål med träning: Större muskler, ökad styrka

sp123ltd1
2011-06-23, 14:48
Pass 1: Bröst, triceps och axlar
Pass 2: Rygg, biceps
Pass 3: Ben och mage

Repliker
2011-06-23, 14:53
Pass 1: Bröst & triceps
Pass 2: Rygg & biceps
Pass 3: Axlar & ben

Sen släng in trapezius och mage lite då och då. Själv kör jag mage ca 2 ggr i veckan.

Endumen
2011-06-23, 15:13
pass 1: Bröst & triceps
pass 2: Rygg & biceps
pass 3: Axlar & ben

sen släng in trapezius och mage lite då och då. Själv kör jag mage ca 2 ggr i veckan.

+1

Adar
2011-06-23, 15:47

Sen släng in trapezius och mage lite då och då. Själv kör jag mage ca 2 ggr i veckan.

Tack men kan du ge förslag på övningar på varje pass med =)?

Zorban
2011-06-23, 16:06
Tack men kan du ge förslag på övningar på varje pass med =)?
Bänk
Hantelpress
Liggande Triceps extensions

Marklyft
Stångrodd
Chins
Stångcurl

Knäböj
Frontböj
Militärpress
Hantellyft

Adar
2011-06-26, 00:12
Bänk
Hantelpress
Liggande Triceps extensions

Marklyft
Stångrodd
Chins
Stångcurl

Knäböj
Frontböj
Militärpress
Hantellyft

Tycker alla att det är bra, som uppfyller mina krav över ?

Crocker
2011-06-26, 00:29
Nja, i grunden är det bra.

Men militärpress kan man nog lägga in på dag 1, blir det för mycket kan du byta hantelpress mot den. Och en magövning,en övning för hamstrings och kanske en vadövning på dag 3.

Anvendarnamn
2011-06-26, 00:42

Är det här någon nytt fenomen?
När gick så många över från bröst tri och axlar på samma dag?

Anvendarnamn
2011-08-19, 19:34
Är det här någon nytt fenomen?
När gick så många över från bröst tri och axlar på samma dag?

bump

Moe Lestor
2011-08-19, 21:22
Googla axon 2.0 och kör på det schemat.

Dance
2011-08-23, 16:52
Styrketräning är kul och tror jag vill testa på ett välkänt program. Letar därmed efter ett bra program att köra efter och undrar vad ni tänker om dem olika axonprogrammen. Axon 3.0 tycker jag lät bra, men vad föreslår ni? Är det bäst att träffa en instruktör och diskutera sitt syfte med träningen och sedan lägger han/hon fram ett vettigt program? Det borde väl vara det optimala.

Syfte: Vill mer konkret följa min utevckling och tänker mig då att ett program kan vara bra att ha. Siktar egentligen efter att blir bättre på allt; starkare i alla övningar, uthålligare samt bättre kondition.

I axon programmen verkar det som om man inte bör köra hård konditionsträning. Är det för att det sliter för mycket på kroppen eller?

willtjam
2011-08-23, 16:58
Styrketräning är kul och tror jag vill testa på ett välkänt program. Letar därmed efter ett bra program att köra efter och undrar vad ni tänker om dem olika axonprogrammen. Axon 3.0 tycker jag lät bra, men vad föreslår ni? Är det bäst att träffa en instruktör och diskutera sitt syfte med träningen och sedan lägger han/hon fram ett vettigt program? Det borde väl vara det optimala.

Syfte: Vill mer konkret följa min utevckling och tänker mig då att ett program kan vara bra att ha. Siktar egentligen efter att blir bättre på allt; starkare i alla övningar, uthålligare samt bättre kondition.

I axon programmen verkar det som om man inte bör köra hård konditionsträning. Är det för att det sliter för mycket på kroppen eller?

Tredagarsprogram

Dag 1
Bänkpress 4*8
Lutande bänk 3*8
Axelpress 3*8
Baksida axlar av någon typ 3*10
Smal bänkpress 3*10
Liggande tricepspress 2*8
Rotator cuff, utåtrotation 3*15
Rotatorcuff, innåtrotation 2*15

Dag 2
Marklyft 3*6
Skivstångsrodd 3*8
Latsdrag eller chins 3*10
Omvända ryggresningar 3*max
Bicepscurl med stång 3*8
Hammercurl 3*8
Greppträning med kabelhandtag 2*10
Pinch 2*20 s

Dag 3
Knäböj 4*6-8
Rakbensmarklyft 3*10
Benspark 3*10
Bencurl 3*10
Stående vadpress 4*10
Crounches/situps 3*10-15
Kabelcrounches 3*8

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

+ konditionsträning 2-3 gånger i veckan, men inte på samma dagar som styrketräning. Slutfunderat!