Visa fullständig version : Vi som kokar pasta eller tänker börja göra det
Själv föredrar jag att ha i lite pesto, blir extra mysigt då. Hur kokar ni pasta?
Själv föredrar jag att ha i lite pesto, blir extra mysigt då. Hur kokar ni pasta?
Själv är jag svag för köttfärs... Jag älskar köttfärs!
Själv är jag svag för köttfärs... Jag älskar köttfärs!
Carbonara och Pesto är det bästa enligt mig, riktigt bra gjord carbonara är aldrig fel
hanushans
2011-06-22, 13:33
Har du pesto i vattnet när du kokar?
Har du pesto i vattnet när du kokar?
Pesto i pastan.
vicarious
2011-06-22, 13:37
Med vatten.
vicarious
2011-06-22, 13:38
Pesto i pastan.
Då kokar du ju inte pasta med pesto. Då äter du pasta med pesto.
Tråden kanske skulle hetat, hur äter du din pasta?
Med munnen?
Med munnen?
Kniv och gaffel om jag har tur.
Föredrar makaroner med bea..
hanushans
2011-06-22, 13:41
Pesto är gott.
Trodde jag skulle få tips om hur man kan koka pasta på nya sätt, lite besviken nu.
Vissa steker pastan efter att de kokat den.
Med munnen?
Precis, skulle ju inte finnas något att diskutera då. Vem äter inte med munnen?
Precis, skulle ju inte finnas något att diskutera då. Vem äter inte med munnen?
Finns ju personer som får mat via sond(?)
Ketchup och ost.
*drool*
Ketchup är matmisshandel imo men du jämnar ut med med ost.
mjölk-dryck
2011-06-22, 14:40
Oj oj oj.. Det här hade jag kunnat skriva en bok om! Pasta är min konstform - jag går på känsla men grunden är självklart vatten+salt+olivolja under kokfasen. Häll alltid av vattnet lite innan den är färdigkokt så att man bevarar den sanna italienska al-dente känslan. :D
Vad man sen har till pastan (eller har pastan till) kan vara vad som helst - lax, stark korv & spenat/sallad är det jag kör mest på just nu. Glöm inte mjölken till!
Endast vatten först, sen efter att ha hällt bort vattnet tillsätts rapsolja och citronpeppar.
Fullkornspasta är det självfallet inte, sånt borde förbjudas!
Jag kokar alltid min pasta. Den är så hård och tråkig annars.
Jag brukar koka upp vatten. Salta och lägga ner pastan i det och koka tills den är al dente. Sen häller jag bort vattnet.
kettlebellGuden
2011-06-22, 16:07
Roskilde 1998 gav jag mig på att koka snabbmakaroner i ett icke-fungerande gasolkök. Istället för vatten använde jag apelsinjos som jag hittade i ett tält.. orka gå och hämta vatten liksom?
Slutsats: snabbmakaroner som legat och dratt i apelsinjos en timme är inget gott.
Pasta, kokt ägg och ketchup = WIN
Pasta, pesto och kyckling = WIN
Carbonara i Italien = WINWIWINWINWNWWIWN
Viktor_Balck
2011-06-22, 16:22
Jag kokar vatten som kock-per, sen är det i med pastan.
VMGdVJvF-kU
Pastarätter är ofta sjukt goda! Lasagne, köttfärssås, tomatsås, sås på tomat och fetaost, sås på svamp, svamp, gratäng, pastasallader!, pasta med kyckling och mangogryta, osv.. det känns som att det går att variera i all oändlighet. Jag har alltid haft väldigt lätt för att äta pasta.
Det jag dock inte klarar av att äta längre är snabbmakaroner och köttbullar med ketchup. Det är inte gott någonstans, även om jag för många år sedan åt det rätt ofta.
Roskilde 1998 gav jag mig på att koka snabbmakaroner i ett icke-fungerande gasolkök. Istället för vatten använde jag apelsinjos som jag hittade i ett tält.. orka gå och hämta vatten liksom?
Slutsats: snabbmakaroner som legat och dratt i apelsinjos en timme är inget gott.
Haha fyfan :D
Men det där skulle man kanske experimentera lite mer med, att koka pasta i öl tex! Å lite sånt.
Gammeldags makaroner kokade i ordentligt saltat vatten serverat med korv och knaperstekt fläsk är så jävla gott att jag kunde äta det 365 dagar om året.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.