handdator

Visa fullständig version : Chins

BoxerKing
2011-06-21, 12:55
Det bränns inte i musklerna när jag kör chins, och efter träningen känner jag mig inte speciellt trött i "Chins"musklerna. Tex nu, har nästan precis kommit från ett pass där jag körde 5x5 böj och 1x5 mark, och till sist 5x5 chins. När jag jämför hur trött jag är i ben och nedre ryggmusklerna jämfört med chinsmusklerna så är det ingenting.

Under tiden jag kör chins så känner jag att det är jobbigt att dra upp mig på de 2 sista, men det bränns inte.

Vad ska jag göra, lägga till vikter??

Tacksam för svar

Peyz

rajjan_dammit
2011-06-21, 13:13
Hur många chins gör du?
Testa myo-reps eller lägg till vikt. :)

Honken
2011-06-21, 13:16
Precis som i böj/mark så är det att lägga på vikt (1.25-2.5kg) per pass förutsatt att du klarar 5x5.

BonkyBo
2011-06-21, 13:34
Det bränns inte i musklerna när jag kör chins, och efter träningen känner jag mig inte speciellt trött i "Chins"musklerna. Tex nu, har nästan precis kommit från ett pass där jag körde 5x5 böj och 1x5 mark, och till sist 5x5 chins. När jag jämför hur trött jag är i ben och nedre ryggmusklerna jämfört med chinsmusklerna så är det ingenting.

Under tiden jag kör chins så känner jag att det är jobbigt att dra upp mig på de 2 sista, men det bränns inte.

Vad ska jag göra, lägga till vikter??

Tacksam för svar

Peyz

Progression är en underbar sak. Klarar du 5x5 i chins, gör 5x6 eller lägg till 2.5kg (eller 5kg om du klarar det).

Var inte orolig över att det inte bränns i muskler. De jobbar bra förutsatt att du inte fuskar med utförandet.

rajjan_dammit
2011-06-21, 13:41
Hur många chins gör du?

Doh, jag menar hur många chins du klarar maximalt. Klarar man att göra 15 chins är det ju onödigt att bara göra 5. Man behöver ju inte göra just 5x5 om man klarar 15x5 bara för att man följer ett visst program. Då får man lägga till vikt tills man bara klarar 5 reps.