Visa fullständig version : Gjorde en dum överenskommelse med mig själv, lyckas jag?
claes_84
2011-06-20, 18:06
Hej!
Har legat på ungefär samma vikt sedan nångån i våras och kom överens med mig själv om att komma ner på 70kg blankt till midsommarafton. Vägde 71.6kg morgonvikt i morse.
Ligger på kcalunderskott på ca 1000kcal per dag just nu och äter relativt mycket protein.
Jag är medveten om att det kan vara ett lite för stort underskott för att bibehålla muskelmassan.
Tränar tung styrketräning 3-5 dagar i veckan.
Till saken: För att vinna mitt vad med mig själv behöver jag alltså väga MAX 70,0kg på midsommaraftons morgon.
Hur ska jag göra för att tömma kroppen på vätska?
Äter btw inga kolhydratrika livsmedel från och med igår.
King Grub
2011-06-20, 18:08
Ät inget. Win.
Grazzafukkinrazzi
2011-06-20, 18:10
basta och bajsa kvällen innan så är det klart
claes_84
2011-06-20, 18:10
Det är ju ett alternativ, men jag vill gärna kunna fungera någolunda på arbete och träning oxå.
Är jag korkad eller finns det inte något som kallas kolhydraturladdning?
Tappa vätska = Win?
Det är ju ett alternativ, men jag vill gärna kunna fungera någolunda på arbete och träning oxå.
Är jag korkad eller finns det inte något som kallas kolhydraturladdning?
Tappa vätska = Win?
Kolhydrater binder ju vätska, så ät enbart protein och fett så lär du tappa en hel del vikt i vätska.
vicarious
2011-06-20, 19:55
Sök på tömning. 1.6kg är ju inte så mycket så att tajma toalettbesök, kanske svettas en del och strypa vätskeintaget samt kolhydraterna så borde det vara enkelt fixat.
Drick sprit dagen innan så är saken biff!
Pretorian
2011-06-20, 22:55
En magsjuka och du är home free.
Hej!
Har legat på ungefär samma vikt sedan nångån i våras och kom överens med mig själv om att komma ner på 70kg blankt till midsommarafton. Vägde 71.6kg morgonvikt i morse.
Ligger på kcalunderskott på ca 1000kcal per dag just nu och äter relativt mycket protein.
Jag är medveten om att det kan vara ett lite för stort underskott för att bibehålla muskelmassan.
Tränar tung styrketräning 3-5 dagar i veckan.
Till saken: För att vinna mitt vad med mig själv behöver jag alltså väga MAX 70,0kg på midsommaraftons morgon.
Hur ska jag göra för att tömma kroppen på vätska?
Äter btw inga kolhydratrika livsmedel från och med igår.
Varför vill du gå ner 1,6 kilo på 3 dagar? Vad vill du vinna på det?
Kan förstår om du slagit vad med en polare om pengar, men det här har jag lite svårt att se meningen med :confused:
claes_84
2011-06-21, 10:40
Varför vill du gå ner 1,6 kilo på 3 dagar? Vad vill du vinna på det?
Kan förstår om du slagit vad med en polare om pengar, men det här har jag lite svårt att se meningen med :confused:
När man lägger fram saken så frågar jag mig själv om det verkligen är värt det. Egentligen så är det nog inte värt vadet med mig själv för att äta på tok för lite, sova dåligt och prestera kasst på träningen.
Sent from my Desire HD using Tapatalk
Reaper123
2011-06-21, 10:44
fasta 24h och dra 2-5 dl starksprit och inget annat kvällen innan och du är torr som fan när du vaknat! ;)
Kan själv droppa upp emot 5kg tex fre-lör när jag dragit en rejäl rotblötsfylla! *rolleyes*
Annars är det nolla kollisar & salt för att hoppas på en lyckad glykogen och vätsketömning på "hälsosamt" vis och kanske lite tur med toabesöken! :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.