handdator

Visa fullständig version : Konditionsträning + periodisk fasta

JimmyJoe
2011-06-20, 13:49
Yo,

Kör styrketräning varannan dag och tänkte försöka göra något åt konditionen nu också så tänkte slänga in ett konditionspass på mina vilodagar nu. Approx 30-45 min långt.

Kör PF och äter mellan 16:00 och 00:00.

Kommer att köra konditionspasset någon gång mellan 10:00 och 13:00. Hur tror ni det funkar? Tänkte mest ur synpukten, träna och sen inte äta på några timmar, finns där några negativa konsekvenser för styrka eller till tillväxt?

Sen tänkte jag bara kolla om någon annan kör på detta sätt och blir mycket mer hungrig än om konditionspasset inte legat där?

Tacksam för svar.

Yours trouly, Joe.

Pretorian
2011-06-20, 13:52
Vid gymmande är det ju viktigt att få i sig något efter passet. Skulle jag ut och springa 30-45 min (när gjorde jag det sist?) så skulle jag försöka äta direkt efteråt. Men jag går ju inte efter PF.

vicarious
2011-06-20, 13:52
Vilket tempo kommer du hålla och hur ofta ska du springa? Är det inte alltför krävande så är det nog lugna puckar.

JimmyJoe
2011-06-20, 13:54
Varannan dag och lugnt-medel tempo. Ahjustdet.. ligger på underskott nu också.

JimmyJoe
2011-06-20, 13:55
Vid gymmande är det ju viktigt att få i sig något efter passet. Skulle jag ut och springa 30-45 min (när gjorde jag det sist?) så skulle jag försöka äta direkt efteråt. Men jag går ju inte efter PF.

Jo, precis. Därför undrar jag lite hur det fungerar med konditionsträningen.

JimmyJoe
2011-06-22, 05:59
Någon mer som vill dela med sin av sin kunskap här?

forslund
2011-06-22, 06:30
Jag vet att Los här på forumet ofta sprang tidigt på morgonen och åt först runt lunchtid och det fungerade ju för honom. Han tog dock 10g EAA efteråt, om jag minns rätt.

Konditionsträning är i sig inte speciellt nedbrytande och jag tror att det kompenseras av matintaget senare. Är du orolig för nedbrytningen så ta 10g EAA efteråt.
Annars handlar det ju mest om glykogeninlagring att äta direkt efter för att återhämta sig, men kör du låg/medelintensivt blir det inte speciellt relevant om matintaget kommer 1 timme efter eller 3, tror jag.