Visa fullständig version : Hjälp mig tagga till! [Bilder]
kallinarn
2011-06-19, 21:03
Påbörjade en deff jag hade tänkt köra tills den 11e Aug. Veckan gick bra men igår drog jag i mig en godispåse + en hel del chips och idag en bit äppelpaj.
Känner hur motivationen gick till botten och att det är hopplöst att tro att jag kan komma nära mitt mål till min augusti resa. Målet dvs så lågt kroppsfett att mina abs ska synas fint och att mina fula magfett ska brännas bort.
Är det möjligt att jag ska få fram mina rutor rätt bra med denna startfysiken från och med idag ?
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4dfe551887379_IMG_0374.jpg <- Avslappnat
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4dfe552538b67_IMG_0378.jpg <- spänd mage
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4dfe550de667d_IMG_0372.jpg <- sittandes ( med valkande fettet vilket jag hatar extremt )
Jag har lagt upp min deff med 5dagars styrketräning enligt MAX-ot och kombinerar det med max-ot cardio.
Äter efter PF och ligger mellan 500-1000 underskott per dag beroende på dag.
alltså typ lite mer än 7veckor jag kommer köra detta, kan tillägga att det kan komma till 2-3 dagar under deffen jag kommer ligga på ett överskott pga någon utekväll eller så.
Men till min fråga, är det möjligt att få fram rutorna tills dess om ni utgår från mina bilder ?
Svara gärna med tips och motivationsråd =)
vicarious
2011-06-19, 21:06
Ja det hinner du utan problem. En kväll med lite godis, chips och en bit äppelpaj är inget som förstör hela din deff.
Bara get back in there och kämpa vidare.
Bara o kämpa på, som sagt så gör inte en dag något, även om du skulle legat på 1000+ så är du tillbaka på 2 dagar.
Det är säkert möjligt om du nu inte fuskar. Du kommer nog se ganska smal ut dock.
Vikt? Längd? Kaloriintag?
kallinarn
2011-06-19, 21:40
Det är säkert möjligt om du nu inte fuskar. Du kommer nog se ganska smal ut dock.
Vikt? Längd? Kaloriintag?
Jo jag tror också de kan bli smalt, men jag klarar inte av att bygga när jag mår så dåligt av mitt fett.
191cm väger 90imorse ( nog rejält vätskefylld efter överätning ) låg på 86,7 lördagmorgon.
Äter mellan 2200-2800 per dag. 3400 för att behålla enligt deffguiden.
Blir lite motiverad nu iaf när jag läser att det går. Idag känns det som det kan de en evighet att få lite fett runt magen när det valkar sig så hårt som det gör på bilden :( :)
Mr.Sarkastisk
2011-06-19, 21:51
Ja det är möjligt, dock skulle jag aldrig deffa om jag var dig, utan istället börja bygga muskler. En variant är att bygga på kcalbalans, då du ökar muskelmassan och på så vis samtidigt sänker BF. (Funkar extra bra för nybörjare.)
Det var ju inget jättevalk det där. Alla får mer eller mindre valkar när de sitter.
Skärp till dig och sluta överät. Och undvik alkohol också om du vill nå ditt mål.
Du måste kunna hålla dig 7 veckor. Klart motivationen dippar om du överäter och du lägger på dig 3-4 kg.
Pretorian
2011-06-20, 07:59
Du kanske ska sänka målen lite och inte ligga på ett så högt underskott. Låta det ta tid. Men på sju veckor kommer det säkert hända saker.
Jag är 30 nu och planerar att vid 40 (typ) så ska jag ha drömkroppen. Sen är det bra med lite delmål.
Ja, du hinner absolut. Lägg dig inte på 1000kcal underskott, risken finns att du förlorar mer muskelmassa, vilket betyder att 500kcal underskott kommer ge bättre resultat.
vicarious
2011-06-20, 10:35
Större underskott innebär också en större risk för hetsätning.
kallinarn
2011-06-20, 10:47
Tackar för alla svar, känner mig riktigt motiverad nu att köra hårt tills resan.
Jag äter typ 2500kalorier om dagen, det innebär enligt deffguiden -1000kalorier om dagen.
Äter 2500 eftersom 3500 för att hålla vikt känns lite fel och har därför bestämt för att köra lite lägre.
Tränar 9-10 pass i veckan var av 4 blir intervaller på 16minuter. Har även vilodagar.
Tänker köra så strikt som det bara går nu i dom här veckorna, det är sommar så 100% blir det nog inte. Men godis och socker utesluter jag under tiden, det som kan falla in är 1-3tillfällen då jag kommer fara ut på krogen eller liknande. MEn försöker då som mest komma 1000+. Får försöka fiffla till kaloribalans kanske :)
Har bara ett planerat tillfälle jag ska supa, så jag tror detta kan gå vägen nu efter era kommentarer.
Efterbild visas 11augusti. Stay tuned =)
vicarious
2011-06-20, 10:57
Lycka till. Tänk på att ha kul och leva livet också, formen är inte allt =)
Ser fram emot att se bilder. Lycka till!
kallinarn
2011-06-20, 15:41
Innan jag lämnar tråden helt ett tag tänkte jag fråga om någon vet vilken aktivitetsfaktor jag har ?
Jag styrketränar enligt Max-ot 5dagar i veckan 40minuters pass nästan jämt, och kör 16min max ot cardio efter varje pass.
Och ja det kanske låter mycket men jag tycker inte 16minuter är något som får mig att gå in i väggen, har väldigt bra kondition så det är inget jag kommer sluta med :)
vicarious
2011-06-20, 15:48
Innan jag lämnar tråden helt ett tag tänkte jag fråga om någon vet vilken aktivitetsfaktor jag har ?
Jag styrketränar enligt Max-ot 5dagar i veckan 40minuters pass nästan jämt, och kör 16min max ot cardio efter varje pass.
Och ja det kanske låter mycket men jag tycker inte 16minuter är något som får mig att gå in i väggen, har väldigt bra kondition så det är inget jag kommer sluta med :)
Nej det är ingen som vet utan det du kan få är gissningar. Runt 1.5-1.7 kanske, beroende på vad du har för arbete/sysselsättning utöver träningen.
kallinarn
2011-06-20, 15:59
Okej, lägger mig nog på 1.5 isf. Mitt jobb är för det mesta lugnt arbete, arbetar som vårdare på serviceboende. Ända utom träningen är cykling till och från ställena jag ska till
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.