KesoKalle
2011-06-19, 21:01
Har börjat träna styrketräning på gym för kanske 1-2 månader sen.
Har tidigare enbart tränat löpning samt tränat hemma med simpla övningar som situps, armhävningar lite hantlar osv. Gått ner massor i vikt vilket var målet men blev tyvärr för tunn då jag åt väldigt lite och var ute och joggade flera dagar i veckan. Vill nu få lite mer volym på musklerna och gå upp några kilon.
Känner att jag kommit igång bra, och har nu varit på gymmet 4 dagar i veckan samt tränat löpning 1 dag i veckan ungefär, för att hålla igång konditionen. Men tyvärr så händer det inte mycket, musklerna är väl lite bättre nu än innan. Jag vet att det inte händer några mirakel direkt men jag går inte upp ett gram i vikt.
har även lagt om kostvanorna och försöker äta mer.
Som det ser ut just nu så äter jag:
frukost:
fibergröt med kesella och mjölk eller all bran fiber plus med banan. 2-3 falu rågrut med keso och skinka.
sedan träning på gym och direkt efter en proteinshake whey-80.
Lunch
en burk tonfisk med fullkornspasta och sallad med kesella och keso till.
Tar sedan en till proteinshake efter 2-3 timmar.
middag
oftast kyckling, lax eller kött med någon slags kolhydratkälla till samt wokgrönsaker eller sallad med keso/kesella.
Och sedan om jag kommer ihåg en till proteinshake.
Och som träningsschemat ser ut just nu så kör jag:
Måndag: Bröst, biceps och mage
Tisdag: Triceps och rygg
Onsdag: Löpning och mage
Torsdag: Ben och axlar
Fredag: Mestadels armar, lite bröst eller rygg beroende på vad jag känner samt mage.
Lördag: vila/promenerar
Söndag: vila/promenerar
Skulle behöva lite tips eller råd om hur jag kan lägga upp mitt schema för styrketräning. Vilka övningar vilken dag osv, för att få ut bästa resultat.
Och om hur jag borde äta för att öka i muskelmassa/styrka.
Har tidigare enbart tränat löpning samt tränat hemma med simpla övningar som situps, armhävningar lite hantlar osv. Gått ner massor i vikt vilket var målet men blev tyvärr för tunn då jag åt väldigt lite och var ute och joggade flera dagar i veckan. Vill nu få lite mer volym på musklerna och gå upp några kilon.
Känner att jag kommit igång bra, och har nu varit på gymmet 4 dagar i veckan samt tränat löpning 1 dag i veckan ungefär, för att hålla igång konditionen. Men tyvärr så händer det inte mycket, musklerna är väl lite bättre nu än innan. Jag vet att det inte händer några mirakel direkt men jag går inte upp ett gram i vikt.
har även lagt om kostvanorna och försöker äta mer.
Som det ser ut just nu så äter jag:
frukost:
fibergröt med kesella och mjölk eller all bran fiber plus med banan. 2-3 falu rågrut med keso och skinka.
sedan träning på gym och direkt efter en proteinshake whey-80.
Lunch
en burk tonfisk med fullkornspasta och sallad med kesella och keso till.
Tar sedan en till proteinshake efter 2-3 timmar.
middag
oftast kyckling, lax eller kött med någon slags kolhydratkälla till samt wokgrönsaker eller sallad med keso/kesella.
Och sedan om jag kommer ihåg en till proteinshake.
Och som träningsschemat ser ut just nu så kör jag:
Måndag: Bröst, biceps och mage
Tisdag: Triceps och rygg
Onsdag: Löpning och mage
Torsdag: Ben och axlar
Fredag: Mestadels armar, lite bröst eller rygg beroende på vad jag känner samt mage.
Lördag: vila/promenerar
Söndag: vila/promenerar
Skulle behöva lite tips eller råd om hur jag kan lägga upp mitt schema för styrketräning. Vilka övningar vilken dag osv, för att få ut bästa resultat.
Och om hur jag borde äta för att öka i muskelmassa/styrka.