Visa fullständig version : Angående fett
Hej
Snabb fråga när det gäller fett under deff period,hur många gram brukar ni äta? Ska man ha mer kolhydrater än fett eller tvärtom ??
Tacksam för alla svar
Jag ville bara lägga till att jag väger 80kg,177cm och 31 år g
vicarious
2011-06-19, 19:43
Hej
Snabb fråga när det gäller fett under deff period,hur många gram brukar ni äta? Ska man ha mer kolhydrater än fett eller tvärtom ??
Tacksam för alla svar
Det finns inget ska. För själva viktnedgången spelar det ingen roll så länge du åstadkommer kaloriunderskott.
Sheogorath
2011-06-19, 20:16
Till skillnad från kolhydrat är fett essentiellt vilket betyder att du MÅSTE ha fett i kosten för att fungera optimalt på lång sikt. Nu är det ju i stort sett omöjligt att få en helt fettfri kost men att äta ÅTMINSTONE 0,5 g fett / kg kroppsvikt är att rekommendera. Jag försöker hålla fettet kring 1 g / kg kroppsvikt under deff och skär ner på fettet först när jag riskerar att hamna för lågt på kolhydrat för att återhämta mig ordentligt (d.v.s. kolhydrat efter träningen). Detta går ju bra eftersom jag väger en del och gör av med mycket energi. Min sambo som väger strax över 60 kg får gå ner till strax över 0,5 g fett / kgkv ganska tidigt i dieterna för att ha plats för kolhydrat.
När jag kollar på upplägget jag fick var det 2 g protein/kkv och 1g fett/kkv resten kolisar första 6 veckorna, då minskade nedgången lite och det blev 2 g protein/kkv och 0,7 g fett och kolisarna minskades lite och lades efter passet resterande 6 v. Fungerade bra för mig, minskade 10 kg och 10% i fett procent utan ngn muskelförlust (styrketränade såklart).
Okej,tackar er för alla svar,tackar Gud att den här forumet finns,man får lära sig jätte mycket
Okej,tackar er för alla svar,tackar Gud att den här forumet finns,man får lära sig jätte mycket
Jaa, prisa gudarna! :D
Kan tillägga att mitt upplägg köpte jag från Reform, som sysslar med sånt, och tanken var nog lite det sheo sa, killen där tyckte iaf att kolhydrater var bra återhämtning och ville inte sänka dem lika mkt som jag ville - men jag hade inte så mkt kcal att spela med då jag har låg förbränning trots rätt mkt träning (kan bero på mkt, rätt stillasittande jobb, varit fet som sjutton förut) så det var 1300 kcal (eaa inräknat, íngen kcal för liten för att räknas..:)). Iaf: om du drar ner mkt på kolisarna är det nog bra att lägga dem efter passet.
Mr.Sarkastisk
2011-06-19, 22:19
Angående hur mycket man ska äta:
Om man går upp eller ned i vikt har med sitt kcalintag att göra. Ligger du på ett kcalöverskott så kommer du att gå upp i vikt. Ligger du på ett kcalunderskott så kommer du att gå ned i vikt.
Angående upplägg så är det mestadels en smaksak. Många vill lägga större delen av totala kcalintaget på fett och protein, då detta är livsnödvändigt som inte kolhydraterna är.
Jag personligen föredrar att utesluta kolhydrater för att kunna äta så mycket protein och fett som möjligt. Men det är bra att testa sig fram för att se hur kroppen reagerar (om man orkar) utan. Finns många bra riktlinjer om du söker i forumet.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
StraightEdge
2011-06-19, 22:41
10-20E% Ska räcka om de essentiella fettsyrorna ingår.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.