StampChamp
2011-06-19, 16:36
6-1-6, träna 6 dagar vila 1 dag osv. Så söndagar vilar man bara.
Pass 1: Bröst/rygg
Pass 2: Armar/axlar
Pass 3: Ben/mage
Alternativ
Pass 1: Bröst/triceps
Pass 2: Rygg/biceps
Pass 3: Ben/axlar
Dock blir det inte samma sak och färre superset tror jag, gillar att supersetta antagonister.
5set bänkpress superset 5set chins
5set lutande hantelpress superset 5set sittande rodd
5set flyes superset 5set hantelrodd
15set framsida lår superset 15set baksida lår
5set hantelpress superset 5set sidolyft
5set sidolyft superset 5set baksida
5set baksida superset 5set traps
5set frenchpress superset 5set hantelcurl
5set pushdown superset 5set hammercurl
5set omvända curl superset 5set kickbacks
Sedan rulla detta schema och bara vila söndagar, bara gå till gymmet pumpa på och get the feeling of pump. Och helt skita i vikter och styrkan och bara fokusera på tryck/pump och volym ett tag framöver.
Kommer ligga runt 8-15reps och långt ifrån fail. Vad tror ni om detta? Kan man öka något i volym på det? Jag är van att träna hårt och vill prova nåt nytt.
Främsta anledningen är att jag gillar att styrketräna, och vill helst skippa vilodagar, sedan gillar jag högt tempo med mycket superset.
Någon som provat liknande? Fredrik_S vad har du att säga om detta? Eller kommer jag springa in i väggen direkt?
Pass 1: Bröst/rygg
Pass 2: Armar/axlar
Pass 3: Ben/mage
Alternativ
Pass 1: Bröst/triceps
Pass 2: Rygg/biceps
Pass 3: Ben/axlar
Dock blir det inte samma sak och färre superset tror jag, gillar att supersetta antagonister.
5set bänkpress superset 5set chins
5set lutande hantelpress superset 5set sittande rodd
5set flyes superset 5set hantelrodd
15set framsida lår superset 15set baksida lår
5set hantelpress superset 5set sidolyft
5set sidolyft superset 5set baksida
5set baksida superset 5set traps
5set frenchpress superset 5set hantelcurl
5set pushdown superset 5set hammercurl
5set omvända curl superset 5set kickbacks
Sedan rulla detta schema och bara vila söndagar, bara gå till gymmet pumpa på och get the feeling of pump. Och helt skita i vikter och styrkan och bara fokusera på tryck/pump och volym ett tag framöver.
Kommer ligga runt 8-15reps och långt ifrån fail. Vad tror ni om detta? Kan man öka något i volym på det? Jag är van att träna hårt och vill prova nåt nytt.
Främsta anledningen är att jag gillar att styrketräna, och vill helst skippa vilodagar, sedan gillar jag högt tempo med mycket superset.
Någon som provat liknande? Fredrik_S vad har du att säga om detta? Eller kommer jag springa in i väggen direkt?