handdator

Visa fullständig version : Högvolym, lite vila och mycket superset?

StampChamp
2011-06-19, 16:36
6-1-6, träna 6 dagar vila 1 dag osv. Så söndagar vilar man bara.

Pass 1: Bröst/rygg
Pass 2: Armar/axlar
Pass 3: Ben/mage

Alternativ

Pass 1: Bröst/triceps
Pass 2: Rygg/biceps
Pass 3: Ben/axlar

Dock blir det inte samma sak och färre superset tror jag, gillar att supersetta antagonister.

5set bänkpress superset 5set chins
5set lutande hantelpress superset 5set sittande rodd
5set flyes superset 5set hantelrodd

15set framsida lår superset 15set baksida lår

5set hantelpress superset 5set sidolyft
5set sidolyft superset 5set baksida
5set baksida superset 5set traps

5set frenchpress superset 5set hantelcurl
5set pushdown superset 5set hammercurl
5set omvända curl superset 5set kickbacks

Sedan rulla detta schema och bara vila söndagar, bara gå till gymmet pumpa på och get the feeling of pump. Och helt skita i vikter och styrkan och bara fokusera på tryck/pump och volym ett tag framöver.

Kommer ligga runt 8-15reps och långt ifrån fail. Vad tror ni om detta? Kan man öka något i volym på det? Jag är van att träna hårt och vill prova nåt nytt.

Främsta anledningen är att jag gillar att styrketräna, och vill helst skippa vilodagar, sedan gillar jag högt tempo med mycket superset.

Någon som provat liknande? Fredrik_S vad har du att säga om detta? Eller kommer jag springa in i väggen direkt?

Anders The Peak
2011-06-19, 17:23
Hur länge har du tränat kontinuerligt? Lite stats ålder, styrka, mått och vikt?

StampChamp
2011-06-19, 17:29
Hur länge har du tränat kontinuerligt? Lite stats ålder, styrka, mått och vikt?

3 år totalt, men 2 år riktigt kontinuerligt, är 22år, 127kg i bänk, 165 böj, 190 mark. Har nyss avslutat en deff så jag har tappat lite grann, så jag kommer nog få tillbaka mycket styrka nu i början!

Men just nu vill jag fortsätta få upp volymen och sedan gillar jag denna typ av träning.. gillar att träna i perioder också, gillar inte att blanda volym med styrka, kör helst dom separat.

Senaste 8 veckorna har jag kört mycket för styrkan, 3-5reps på det mesta och mer vila.. nu tänkte jag gå in i min "volymfas" igen, men skulle vilja prova på nåt nytt och hårdare nu.

Sedan gillar jag tanken av att träna ner sig, har du eller någon annan erfarenhet av det? Det är något jag tror på och hade tänkt mig med detta faktiskt :)

Jag har sett tidigare poster att du är rätt erfaren och kan mycket, har du något tips på ett tufft schema med högvolym och gärna högsetsträning som kanske skulle funka bättre?

Anders The Peak
2011-06-19, 17:35
Om det fungerar idag med det program du kör varför vill du börja experimentera det brukar bara leda till förlorad tid. Vänta tills du känner att det program som du kör idag inte ger något och oftast kan man fortsätta med övningsvalet. Det man behöver ändra på är mest tempo, sets och reps. Det hjälper inte att bomba musklerna i alla tänkbara vinklar utan oftast räcker det längre med ett par väl valda övningar per muskel.

StampChamp
2011-06-19, 17:44
Men det är samma typ av övningar ändå, rätt basics har det alltid varit när det gäller övningsval. Vill dock prova på nåt nytt och tufft schema, och just nu har jag kört en styrkeperiod och vill övergå mer åt volym nu!

Om jag kompletterar och ändrar mitt nuvarande schema åt mer volym så ser det ut så här:

4-1-4
Bröst/triceps
Ben/mage
Axlar/traps
Rygg/biceps
Vila
Börja om

Bröst/triceps
5x5 bänkpress
4x8-10 lutande hantelpress
4x10 lutande bänkpress superset 4x12 flyes

5x5 frenchpress
4x10 pushdown superset 4x12 frenchpress hantlar

Ben/mage
5x5 knäböj
5x5 marklyft
10x10 benpress
10x10 lårcurl

Axlar/traps
5x5 militärpress
10x10 sidolyft superset 10x10 baksida axlar
10x10 traps

Rygg/biceps
5x5 chins
4x8 latsdrag v handtag
4x8 hantelrodd superset 4x10 pulldown

5x5 stångcurl
4x10 hammercurl superset 4x10 hantelcurl

Hur tycker du detta ser ut? Däremot blir det inte samma sak som innan med pump och mycket superset, men så skulle det se ut om jag försöker ändra så lite som möjligt från mitt tidigare upplägg.

Carcer
2011-06-19, 18:59
Pass1 Överkropp: Marklyft, Dips, Koncentrations curl.
Pass2 Underkropp: Utfall, Kabel crunches.
Pass3 Överkropp: Militärpress, Chins, Triceps extension.
Pass4 Underkropp: Frontböj, Plankan.
Pass5 Överkropp: Skivstångsrodd, Bänkpress.
Pass6 Underkropp: Knäböj, Hängande benhöjning.

Kör flera set och supersetta när det passar så hade jag nog kört 6 gånger i veckan.

StampChamp
2011-06-21, 17:48
Jag kommer hoppa på denna vansinnesträning, har kört den nu i 3 dagar. Det blir mycket inspirerar av arnold och jag kommer lägga upp det i princip likadant, 6-1-6, kroppen kommer köras igenom 2,3 ggr i veckan.

Frågan är hur det kommer gå och om jag kommer göra några framsteg, jag hoppas och tror det.

Mån, Ons - Bröst/rygg
Fre, Sön - Ben/mage
Tis, Tors, Lör - Armar/axlar

Baha
2011-06-21, 18:31
låter kul om inte annat

skriv en träningslogg så man får se hur det går

StampChamp
2011-06-21, 18:51
Jag har en journal, startade den nyligen: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=167800