Visa fullständig version : Utseendepreferens hos partnern (poll)
Om du vet vilken preferens:
Har du och din partner samma smak vad gäller motsatta könet? (Dvs: Om du är kille; tycker du och din tjej om samma typ av utseende hos en kille? Om du är tjej: tycker du och din kille om samma typ av utseende hos en tjej? )
Följdfrågor:
1. Tycker du att du liknar partnerns ideal?
2. Föredrar du att veta/inte veta smakpreferens?
3. Har det ngn betydelse i övrigt vilken smak din partner har vad gäller motsatta könet? (tex skulle du störa dig om det var hårdrockare, emo, byggarstuk, kwonrumpa, modellsmal, trashig, preppy etc)
Singlar kan ju svara på 2 & 3! *popcorn*
/Nyfiken som vanligt..
Sry: tog ingen hbt-hänsyn öht.. ber om ursäkt, trött! Men man kan ju kryssa "jag är kille/tjej" om man är homo/bi, strunta i resten av meningen el skriva svar i inlägg. Sry!
Spartansk
2011-06-17, 23:44
Nu har jag ingen partner. Men:
2. Jag vill veta, av nyfikenhet.
3. Ja, det skulle oroa mig lite om jag var väldigt olik det där idealet, speciellt om det sprang runt en massa killar som var lika det.
Rikard Jansson
2011-06-17, 23:48
1.) nej
2.) om jag skulle vara idealet så vill jag veta , annars inte specifikt ^^
3.) vissa skulle vara irriterande, om det är en folkgrupp jag avskyr
Fajerfajtern
2011-06-17, 23:49
1. Ja
2. Förstår mig inte på hennes preferenser. Antar att hon går mest på personlighet. Råkade sig bara att jag hade personlighet OCH utseende. *popcorn*
3. Nej, man styr väl inte sånt. Inte medvetet iaf...
shadowfire
2011-06-18, 00:38
Om tjejen hade pratat om filmstjärnor och andra "fantasifigurer" så hade jag inte brytt mig, men om hon pekat på en snubbe på en affär med en helt annan stil än mig och dregglat ihjäl sig så hade det blivit mer påtagligt. I'd not like.
Ser det för övrigt som ett rätt meningslöst samtalsämne om man har en fungerande relation. Finns viktigare och/eller roligare saker att prata om. Föredrar också att inte berätta om mina ideal. Har tjejen små bröst o skäms över dem så svarar jag "rumpkille" på frågan över vad jag attraheras av. Har hon stora bröst och i sitt tycke för bred rumpa, så svarar jag tuttkille. I själva verket är jag ingetdera (eller bådadera), men det är också ett sådant där onödigt samtalsämne/onödig fråga. :)
En nattlig nyfiken fundering mest, inget man behöver ta allvarligt på.. :) Kom att tänka på det eftersom killen och jag båda har olika killsmak och tjejsmak. Olika smak i stil liksom, jag attraherades typ av hans drag, inte stilen - samma tvärt om.
Under vår tid har det blivit att vissa attribut hos motsatta könet som tidigare gjorde varken till el från, har blivit preferens iom partnern (även om jag fortfarande har kvar "gamla" smaken). Även om jag fortfarande tycker andra "stilar" är snyggare - men på honom är absolut hans egen finast och han är finast av alla...*cupid* Det är mer att smaken breddats än förändrats. Har inte pratat om det men antar att det är lika för honom, för han får mig att känna mig vacker. Men jag skulle ju aldrig vilja se ut som tjejstilen han tycker är snyggast, eftersom jag inte tycker den är snygg helt enkelt.
shut teh face
2011-06-18, 09:21
1. Jag har liknande utseende som hennes tidigare pojkvänner, så jag antar att jag kanske är i närheten av ett "ideal"
2. Spelar ingen som helst roll
3. Spelar ingen som helst roll
2. Jag är nyfiken, så det hade jag velat veta.
3. Jag hade nog undrat vad hon ska med mig till om hon egentligen föredrar en helt annan stil. Det behöver förstås inte nödvändigtvis vara något negativt. Hon kanske har kommit på att Yes-stilen är överlägsen hårdrockande emoalbatrosser. Men ja, jag hade i varje fall undrat vad som motiverade henne att välja mig.
von huff
2011-06-18, 09:29
Har du och din partner samma smak vad gäller motsatta könet? (Dvs: Om du är kille; tycker du och din tjej om samma typ av utseende hos en kille? Om du är tjej: tycker du och din kille om samma typ av utseende hos en tjej? )
Följdfrågor:
3. Har det ngn betydelse i övrigt vilken smak din partner har vad gäller motsatta könet? (tex skulle du störa dig om det var hårdrockare, emo, byggarstuk, kwonrumpa, modellsmal, trashig, preppy etc)
Singlar kan ju svara på 2 & 3! *popcorn*
/Nyfiken som vanligt..
Sry: tog ingen hbt-hänsyn öht.. ber om ursäkt, trött! Men man kan ju kryssa "jag är kille/tjej" om man är homo/bi, strunta i resten av meningen el skriva svar i inlägg. Sry!
1.Nej inte det minsta.
2.Nja skiter i det vet bara att Vin Diesel är snygg
3.Nej
hejhopp79
2011-06-18, 10:05
Klart det spelar roll. Jag vill att min tjej gillar snygga och coola killar och inte har någon sneknullad smakpreferens för någon konstig subgrupp. :)
Det säger ju således någonting om mig också.
Men vafan, min egen poll och jag klickar fel.. :smash: (klickade att han har samma smak, men jag tycker inte hans smak är snygg så ska vara ett INTE där.. :D)
Sheogorath
2011-06-18, 10:27
Men... Jag tycker om tjejer och hon tycker om killar... Men diverse egenskaper. Jag förstår inte frågan. Är frågan om jag gillar tjejer som ser ut som killar? Well, har alltid varit lite svag för pojkflickor. Också. Men det är bara en av mina preferenser. Jag gillar många girlie-girlie-tjejer också om de uppfyller ett gäng utseendekriterier (samma som Slartis btw, vilket ju är fucked, tur att vi aldrig festade ihop som singlar, eller ens alls).
Svarar i pollen när jag fått detta utrett.
polka_griis
2011-06-18, 10:28
Ja det underlättar ju vid trekant iaf om han gillar samma typ av killar som jag.
filmjölk
2011-06-18, 11:40
Jag tror att min fru egentligen har(hade) en helt annan bild av sin idealman än vad jag är.
När vi träffades för 13år sedan såg jag, om jag får säga det själv, väldigt bra ut. Vältränad, smal och muskulös. (En extremt överspänd 20åring) Så just utseendemässigt låg jag nog hyfsat bra till. Men andra kvaliteer som jag tror att hon har som ideal är jag långt ifrån.
Jag är extremt omanlig, jag kan inte renovera hemma (därmed inte sagt att jag inte försöker, men det blir katastrofala och dyra resultat), jag är lat och oambitiös, jag avskyr sport, jag avskyr att ha på mig kostym, jag jobbar i vården och tjänar mindre än hon, jag pratar hellre recept på muffins än bilmodeller, min högsta karriärsdröm är att få gå ner till halvtid, jag gör små bögiga grillspett med ananas istället för att grilla stekar på sommaren. etc etc. extremt omanlig och det är nog diametrala motsatsen till vad hon egentligen önskar att jag var, fast det är hon för snäll för att erkänna.
Min fru är helt i min smak. Smal midja, stor rumpa och stora rattar.
Men... Jag tycker om tjejer och hon tycker om killar... Men diverse egenskaper. Jag förstår inte frågan. Är frågan om jag gillar tjejer som ser ut som killar? Well, har alltid varit lite svag för pojkflickor. Också. Men det är bara en av mina preferenser. Jag gillar många girlie-girlie-tjejer också om de uppfyller ett gäng utseendekriterier (samma som Slartis btw, vilket ju är fucked, tur att vi aldrig festade ihop som singlar, eller ens alls).
Svarar i pollen när jag fått detta utrett.
Jag tyckte inatt att jag var tydlig.. :D
Tex: Säg att du tycker en snygg kille = muskler, kort hår och ett visst mode. Avviker hennes killsmak från detta; säg att hon föredrar smala popsnören med page och en helt annan look än vad du tycker är snyggt på en kille.
1:a frågan blir då: ser du ut som ett popsnöre?
2:a frågan blir: Är det bra el anus att veta att hon tycker popsnören är hetast ever.
3:e frågan: Har hennes betydelse någon roll? Skulle du, säg som byggare, störa dig på popsnörereferensen (el om hon diggade hårdrockare, proffsbyggare el whatever.. ? Finns det någon stil som skulle vara svårsmält att hon gillade?).
Jag tror att min fru egentligen har(hade) en helt annan bild av sin idealman än vad jag är.
När vi träffades för 13år sedan såg jag, om jag får säga det själv, väldigt bra ut. Vältränad, smal och muskulös. (En extremt överspänd 20åring) Så just utseendemässigt låg jag nog hyfsat bra till. Men andra kvaliteer som jag tror att hon har som ideal är jag långt ifrån.
Jag är extremt omanlig, jag kan inte renovera hemma (därmed inte sagt att jag inte försöker, men det blir katastrofala och dyra resultat), jag är lat och oambitiös, jag avskyr sport, jag avskyr att ha på mig kostym, jag jobbar i vården och tjänar mindre än hon, jag pratar hellre recept på muffins än bilmodeller, min högsta karriärsdröm är att få gå ner till halvtid, jag gör små bögiga grillspett med ananas istället för att grilla stekar på sommaren. etc etc. extremt omanlig och det är nog diametrala motsatsen till vad hon egentligen önskar att jag var, fast det är hon för snäll för att erkänna.
Min fru är helt i min smak. Smal midja, stor rumpa och stora rattar.
:D Så kan det ju vara!
Själv då, utseendemässigt låter det ju tex som du var nöjd med den du var, hade du då stört dig om hon eg hade föredragit biffigare och större än vad du tycker är snyggt.. tex.
Doctor Snuggles
2011-06-18, 13:00
Jag kan bli irriterad på om tjejen gillar andra typer av utseenden och tycker hon själv är osnygg. Det är ju en förolämpning mot min smak. Hur kan man dessutom vara tillsammans med någon med dålig smak? Bah humbug.
1. Verkligen inte. Det skall vara smalt vältränat med rejäla former tydligen.
2. Vill egentligen helst inte veta, men är dum nog att fråga.
3. Självklart, jag vill ju vara hans ideal.
Vi gillar inte samma utseende typ hos tjejjer. Killar vet jag inte.
filmjölk
2011-06-18, 22:10
:D Så kan det ju vara!
Själv då, utseendemässigt låter det ju tex som du var nöjd med den du var, hade du då stört dig om hon eg hade föredragit biffigare och större än vad du tycker är snyggt.. tex.
Jag är av åsikten att superbiffigt är rätt coolt. jag hade själv gärna sett ut som en kombination av Markus Ruhl och Zydrunas Savickas. jag är glad att min fru har rätt bred smak av vad hon finner är attraktivt. jag har noterat att hennes smak skiljer sig åt beroende på vilken tid i menstruationscykeln hon befinner sig:D (Blir så när man vart tillsammans länge) har hon mens är Hugh Grant och Ernst Kirchsteiger gulliga, under ägglossning blir jag snygg igen:D
Men jag vet inte om jag hade stört mig om hon hade haft annan smak, vi är ju ändå ett par så något med mig måste hon föredra framför andra iaf.
Fultjack
2011-06-19, 09:17
Följdfrågor:
Jag och tjejen har olika ideal vad gäller både killar och tjejer.
Hon föredrar big boobs på tjejer och jag tycker bröst är oviktiga, jag är mer en röv-kille :D Även allt vad som gäller hårfärg, klädstil osv skiljer sig åt i smak. Vad gäller killar så tycker jag en kille ska vara vältränad, snyggt klädd, solbränd och rakad kropp :D
1. Jag liknar inte min partners ideal. Hon gillar halvfeta håriga killar medans jag är hyffsat vältränad och len som en bäbis :D
2. Det spelar ingen roll. Alltid roligt att veta vad hon tycker/tänker dock.
3.Inte säker på vad du menar med frågan. Men mig stör det inte att hon kan uppskatta andra typer av utseenden än just mitt. Det är ju ändå mig hon är tillsammans med :) Lika väl som att jag kan uppskatta utseenden på tjejer som kan se helt annorlunda ut än vad hon gör.
Fan vilka luddiga svar det blev. Hoppas att någon förstår mitt tänk iaf :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.