Visa fullständig version : Gym i Side - Turkiet??
Hej!
Är det någon som vet om det finns något vettigt gym i side - turkiet?
När jag var där hade de ett gym på hotellet - vettigt var det dock inte
När jag var där hade de ett gym på hotellet - vettigt var det dock inte
fans något gym på hotellet jag ska bo på också, men med 2 cyklar, 1 löpband och någon kabelmaskin blir det inte mycket gjort, Hade velat kunna köra böj, bänk & mark då det är tävling 9 dagar efter hemkomst.
ingen??
Någon som annars har något bra tipps på hur man ska lyckas söka rätt på ett gym via google eller dyligt, försökt med massa turkiska ord men hittar inte riktigt rätt ;)
Jag minns att Side var litet och att det närliggande Manavgat hade mer av allt.
Jag hittade detta i Manavgat (via google): http://www.fitturkey.com/
fans något gym på hotellet jag ska bo på också, men med 2 cyklar, 1 löpband och någon kabelmaskin blir det inte mycket gjort, Hade velat kunna köra böj, bänk & mark då det är tävling 9 dagar efter hemkomst.
Vilket hotell ska du bo på? Jag åker själv till Turkiet nu i sommar och det där lät exakt som beskrivningen på gymmet på det hotell jag ska bo på.
Vilket hotell ska du bo på? Jag åker själv till Turkiet nu i sommar och det där lät exakt som beskrivningen på gymmet på det hotell jag ska bo på.
SunGarden Sea World Resort & Spa
Erikzzon
2011-07-18, 12:54
Var på det hotellet förra året, dom har gym där med vanlig skivstång och vikter, (dock finns nog inte vikter så det räcker till några 200kgs markar). hantlar upp till typ 15kg, + 3-4 maskiner. och några konditionsmaskiner. Hotellet var för övrigt riktigt trevligt med bra allinc mat + dryck.
http://onerfitnesscenter.com/index.php
Helt okej utbud av maskiner och massor av fria vikter, ägaren va riktigt trevlig också. 2 veckors träningskort 70 TRL engångsträning 10 TRL
Ligger en trappa ner under en bank. Stor lokal men på kvällarna va de mycket folk och varmt.
http://onerfitnesscenter.com/index.php
Helt okej utbud av maskiner och massor av fria vikter, ägaren va riktigt trevlig också. 2 veckors träningskort 70 TRL engångsträning 10 TRL
Ligger en trappa ner under en bank. Stor lokal men på kvällarna va de mycket folk och varmt.
Det är ett ganska bra gym. Jag tränade där ett par pass förra sommaren när jag var i Side. Där finns till och med böjrack, ganska dåligt sådant, men det går att böja i alla fall. Nackdelen är att det inte går att marka då golvet är antingen parkett eller klinkers. De som tränar där är ofta rätt rejäla turkiska byggare och turister, börjar man snacka lite med folk kommer man snabbt in i gemenskapen och folk är riktigt sjyssta. Jag lyckades kräkas på klinkersgolvet efter lite tungt böjande *spy*
Om någon har svårt att hitta dit är det bara att gå mot mosken, det ligger där i närheten.
Jag var även på ett annat gym i Side som var mer lokalbefolkning som tränade, en hel del turkiska byggare och inga turister. Vi bodde granne med en turkisk byggare som tog med oss dit så jag har ingen aning om var det ligger. Det var riktigt skön stämning där, lite så att alla känner varandra. Däremot var gymmet i sej väldigt kasst, på de flesta vikterna stod inte hur tunga de var och det fanns ingen möjlighet att marka eller böja om man inte är dvärg och kan böja i bänkställningen. Däremot fanns en benpress med viktmagasin som alltid var ledig. Ska ni bara köra överkropp så kan jag tipsa om detta gymmet om ni nu lyckas hitta någon inföding som känner stan lite bättre. Gymmet ligger uppför en trappa någonstans är det enda jag minns.
Bumptish
Vill ju ha pump på stranden liksom...
Var där i september/oktober förra året, hade gym på hotellet då. Fanns ändå två löpband, en cable, lite hantlar och nån liten stång. Så det räckte för den veckan.
Annars letade jag inte efter gym när jag var inne i Side Town, men har du kollat ifall hotellet har?
Var där i september/oktober förra året, hade gym på hotellet då. Fanns ändå två löpband, en cable, lite hantlar och nån liten stång. Så det räckte för den veckan.
Annars letade jag inte efter gym när jag var inne i Side Town, men har du kollat ifall hotellet har?
Jupp, verkar ej ha något vettigt, löper kör jag barfotaintervaller i sanden, ryktas dock om ett bra nära en bank i staden !
R Scarpa27
2014-04-20, 20:34
fanns ett utegym vid stranden när jag var där iaf.
fanns ett utegym vid stranden när jag var där iaf.
Låter bra :D
Mer ... specifikt ... ?
Hittade denna tråd när jag googlade på ovanstående frågeställning! Sitter och funderar på att ta en sista-minuten charter själv. När jag kollar lite bland resemål så verkar Side i Turkiet vara ett alternativ.
Någon som varit där nyligen? Jag kommer åka själv, och tänker att veckan kommer spenderas med att läsa bra böcker, sola och träna. Där av frågan i tråden.
Tråden är ju lite gammal, men alla tips på träning och andra erfarenheter av Side tas tacksamt emot!
Det finns fler trådar om gym i Side. Sök och du skall finna. Jag vet att jag skrivit i en iaf :)
Det finns fler trådar om gym i Side. Sök och du skall finna. Jag vet att jag skrivit i en iaf :)
Haha! Jag googlade på Gym Side, och kolozzeum-tråden kom upp. Dock inte din tråd, som nu var nyare! I vilket fall som helst har jag läst om gymmet du föreslår på flera ställen. Dock tycks de inte ha någon hemsida? Hur såg utrustningen ut? Har de stänger och allt det där?
Kommer resa själv, med planering att ligga på stranden och läsa bra böcker och träna på kvällarn. Ett bra gym vore därför guld!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.