Visa fullständig version : Bulka fram magrutorna! (A)
Tjenixen!
Har dietat ett tag och i mitt tyckte ökat muskelmassa samtidigt som jag tappat fett, både enligt spegeln men även enligt vikter på gymmet. Har tappat ca 4-5 kg på 4 månader och ökat i alla övningar på gymmet under tiden (Y)
Ser man på min kropp så har jag VÄLDIGT lite fett kring: axlar, armar, rygg, ben och röv. Jag får ont av att sitta, luta mig bakåt mot något som inte e av bomull osv osv :D Har endast 2 synliga magrutor dock, kassa gener? Ja.. Jag skyller inte helt på dem, men jag har massor av ådror på magen som inte var där förut. Med det sagt så tror jag att jag måste ner på extrema nivåer för att mina magrutor ska synas, men magrutor i all ära. Det e inte det absolut viktigaste för mig utan det e helheten.
Vill inte estimera vilken % jag ligger på, jag börjar se ganska smal ut och känner att jag inte vill gå ner mer. Har läst om många som varit i min sits och sedan gått upp i vikt sakta för att sen komma ut lika/mer deffad men mer muskulösa. Är detta fullt möjligt i min sits? Säg att jag har 9% kroppsfett och går upp ~1 kg i månaden, max. Eller lurar jag mig själv? :)
Big Sleazy
2011-06-14, 17:32
Jag hade provat ligga på balans ett tag för att se vad som händer.
Ristretto
2011-06-14, 17:34
Lägg upp bilder.
Har du bara skinn på nedre delen av magen eller är det ett lite tjockare lager?
Big Sleazy: Kan du utveckla? Hur skulle det hjälpa i detta läget?
Ristretto: Just NU kan jag inte ta bilder eftersom jag precis ätit. Här har du en bild bakifrån, en månad gammal men det bästa jag kan ge er just nu. http://img696.imageshack.us/img696/4755/dsc01152cu.jpg
Skinnet är tight och går att greppa och dra i, men där finns lite fett, inte mycket dock.
Birkharju
2011-06-14, 17:42
Lägg upp en bild. Jag har också definitioner som du beskriver och mina nedre rutor syns heller inte. Det är väldigt vanligt att man tappar fettet som sitter längst ned på magen sist så 9% och dålig definition låter konstigt :)
Ristretto
2011-06-14, 17:46
Ristretto: Just NU kan jag inte ta bilder eftersom jag precis ätit...
..men där finns lite fett, inte mycket dock.
Där har du svaret. Är du nog hård ser du rutorna även om du ätit nyss. Men det är klart, bygger du större magmuskler kommer de antagligen att vid en större mängd kroppsfett än i dagsläget, förutsatt att du har någorlunda vettiga gener vad gäller muskelfästen osv.
Ristretto: Det var mer helheten jag tänkte på, jag drog i mig 3200 kalorier nyss och det syns. Dvs skulle ni missuppfatta vilken fettprocent jag ligger på ;)
Många av de jag nämnde i trådstarts-posten gick helt enkelt upp i vikt när de var smala och bibehöll fett%, att bygga större magmuskler var inte riktigt det jag hade i åtanke. Om jag vill få dem synliga är det helt klart deff som gäller.
Birkharju: Gissade bara på 9%, men är nog inte helt ute och cyklar. Under 9% är jag ganska säker på att det inte är.. Och jag är mest av allt nyfiken över hur mycket mer jag behöver tappa för att bli av med det sista fettet, är det för mycket vikt kvar så (inte av lathets skäl) känner jag bara att jag kommer att vara för deffad överlag och förstöra helheten, som just nu är bra.
SirOrigami
2011-06-14, 20:05
Släng upp en bild så fort du är Fastande då, Kommer göra dig mer rättvisa, Och du kommer få vettigare svar.
Första delen av artikeln handlar om stubborn fat och vad det innebär.
http://www.leangains.com/2010/06/intermittent-fasting-and-stubborn-body.html
Jag är likadan, tyvärr... Har platta magmuskler och grunda fästen. Syns när jag är tävlings hård men inte mycket om man jämför med resten... Genetiskt och det har blivit lite bättre med träning så det finns hopp.
jag har massor av ådror på magen ? :)
Haha då äger du ju!
prOtotype
2011-06-15, 08:47
Jag tror att du du tränar du Rectus Abdominis vilket är själva rutorna så du gör dom större, men antagligen missar Transverse Abdominis. Det är de djupa magmusklerna som ligger på sidorna kring rutorna. När du tränar dom så drar du in sidorna, vilket får rutorna att komma fram mycket mer.
Tänk att du spänner magen som du gör när hostar ordentligt. Så ska du spänna den i magövningar för att komma åt Transverse.¨
Jag har pillat mycket med det här för att försöka få fram sköldpaddsryggen på magen och det är bästa tipset jag kan ge.
Det plus att korrigera hållningen så mycket du kan. Vilket läge man håller höften i gör mycket för utseendet på magen.
Jag har också en del ådror på "magen" även om jag är lite smygfet. Men känns mer som att de kommer från midjan, det är alltså inte magen som ådrorna sitter på. Hade tidigare ådror på magen och det är en väldigt stor skillnad jämfört med ådror på midjan. Du får ligga riktigt lågt i fettprocent för att kunna se ådrorna på magen. Rätta mig gärna om jag har fel, men så ser det ut för mig. Så jag tror att du har en del fett kvar att förbruka, om du nu vill gå ner så lågt.
Pretorian
2011-06-15, 11:21
Big Sleazy: Kan du utveckla? Hur skulle det hjälpa i detta läget?
Ristretto: Just NU kan jag inte ta bilder eftersom jag precis ätit. Här har du en bild bakifrån, en månad gammal men det bästa jag kan ge er just nu. http://img696.imageshack.us/img696/4755/dsc01152cu.jpg
Skinnet är tight och går att greppa och dra i, men där finns lite fett, inte mycket dock.
Nu ser jag ju inte magen men jag tycker det ser ut som att du behöver tappa mer fett.
Jag tror att du du tränar du Rectus Abdominis vilket är själva rutorna så du gör dom större, men antagligen missar Transverse Abdominis. Det är de djupa magmusklerna som ligger på sidorna kring rutorna. När du tränar dom så drar du in sidorna, vilket får rutorna att komma fram mycket mer.
Tänk att du spänner magen som du gör när hostar ordentligt. Så ska du spänna den i magövningar för att komma åt Transverse.¨
Jag har pillat mycket med det här för att försöka få fram sköldpaddsryggen på magen och det är bästa tipset jag kan ge.
Det plus att korrigera hållningen så mycket du kan. Vilket läge man håller höften i gör mycket för utseendet på magen.
Så man ska fokusera stenhårt på att spänna magen när man tränar magen? Har du märkt av nån skillnad? Enda jag vet att det är tyngre att spänna magen vid alla övningar, helst magövningar *popcorn*
prOtotype
2011-06-15, 13:45
Så man ska fokusera stenhårt på att spänna magen när man tränar magen? Har du märkt av nån skillnad? Enda jag vet att det är tyngre att spänna magen vid alla övningar, helst magövningar *popcorn*
Eehm. Jag rekommenderar att du lägger fokus på att spänna och ta i med den muskeln du ska arbeta med i varje övning.
Jag ser klar skillnad i utseendet på musklerna. Kan försöka lägga upp före/efter bild senare.
Nu ser jag ju inte magen men jag tycker det ser ut som att du behöver tappa mer fett.
Ok! Det kan mycket väl vara fallet.
Tack för era åsikter, jag har inga bilder idag heller men det e intressant hur vissa inte får fram de nedersta magrutorna förrän vid tävlingsform.
phr33k: Har läst den förut men tack, jag tippar på att fettet på magen helt enkelt är det sista som släpper för mig.
isakt: Japp ;) High five!
prOtotype: Jag ska helt klart läsa mer om detta, men i nuläget är sidorna av magen längre in än i mitten och man "ser" magmusklerna , men inte definitionerna av dem.
Kommenterar resten sen när jag hinner!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.