Visa fullständig version : Gym i Teneriffa, Los Christianos
Jag ska åka till Los Christianos, Tenneriffa snart. Undrar om nån har gymtips där i krokarna.
Lägsta nivå är att det ska vara möjligt att köra knäböj och bänkpress med internationell skivstång.
Stort plus för SL grejjer och bumperplates
:Virro
det finns ett nere mittemot donken(tror det va det, zara och så låg också på gatan) vid stranden, ok men inte bra.
det ligger nedför nån trappa där..
det finns ett nere mittemot donken(tror det va det, zara och så låg också på gatan) vid stranden, ok men inte bra.
Vad hade dom för grejjer ?
Fast det ligger mer åt playa de las americas hållet kanske, hörnet av Av. de las americas och Paseo Tarajal tror jag det va iaf.
Vad hade dom för grejjer ?
Bra fråga, jag kommer iaf ihåg att jag körde böj och frivändningar där.
Bänken va rätt kass om jag minns rätt.
Dom hade ju iaf ställning till böj, ingen riktig bur dock.
De valigaste gym-maskinerna.
Bra fråga, jag kommer iaf ihåg att jag körde böj och frivändningar där.
Bänken va rätt kass om jag minns rätt.
Dom hade ju iaf ställning till böj, ingen riktig bur dock.
De valigaste gym-maskinerna.
Böj ställning kommer man långt på !
Ok, men hur gick det, hittade jag nåt vetigt gym att träna på under min tid i chistianos?
Ja visst, jag hittade 2 st som passade mina behov.
Det första hette typ planet fitness eller nåt i den stilen.
http://maps.google.com/maps?q=28.052742,-16.71249&ll=28.056411,-16.717141&spn=0.002111,0.002205&sll=37.0625,-95.677068&sspn=23.875,57.630033&num=1&t=h&z=19
1 rätt vanligt gym. Dom flesta vanliga maskinerna.
1 smith
2 bänkpressar, såna där med smala klykor som i amerikanska fängelse filmer.
1 knäböjs ställning
Hantlar upp till ca 40kg
En bar
1 aerobiksal
1 spinnigsal
1 boxning säck
Det här gymmet hade bara 2 internationella skivstänger, resten var såna där smala "hobby" stänger. Jag var på 4-5 andra gym i Los Christianos men alla utom dom här två nedan hade inte några internationella skivstänger. Helt ok gym. Kändes rätt folkligt. Mest spanskstalande människor. Rätt trångt vid dom fria vikterna.
Det andra, getfit
http://maps.google.com/maps?q=28.052742,-16.71249&sll=37.0625,-95.677068&sspn=23.875,57.630033&num=1&t=h&z=17
1 hyffsat stort rum med fria vikter och maskiner. Dom hade väl alla dom vanliga maskinerna.
Hantlar upp till ca 40kg.
Ett rack, smith
En mer vanlig ställning att ha skivstången på.
En bänkpress.
En snedbänk.
Ett lyftar podie.
4-5 spinning cyklar att värma upp på.
En aerobiksal.
Ett vitt, rent och välvårdat gym. Hade bara internationella skivstänger. Inga konstiga grejjer. Jag var där på förmiddagen då var det nästan tomt. Några engelsmän och några spansktalande. Det här gymmet var närmre hem för mig och passade mina ändamål bättre än det första gymmet. Dock så kändes det första lite trevligare. Men dom var rätt likvärdiga förutom att här fanns det en lyftarbur. En rätt primitiv, men ändå. Och lyftarplatform, kanon om man vill grisa frivändningar eller marklyft.
Biffhage
2012-12-13, 18:09
Hah! här hittar man verkligen allt man vill veta.. ska till los christianos över jul /nyår och hade precis denna fråga i tankarna! nu är den besvarad! tack för julklappen
razorblade
2012-12-14, 13:15
Vad kostade det att träna på dem då?
Herr Oberst
2012-12-14, 13:25
Hah! här hittar man verkligen allt man vill veta.. ska till los christianos över jul /nyår och hade precis denna fråga i tankarna! nu är den besvarad! tack för julklappen
Säg hej till mig om du ser mig
Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
Tänkte att jag skulle bidra med lite info här eftersom jag var i Los Christianos under okt-nov 2018. Det gymmet som omnämns ovan som "Getfit" heter nu "Unlimited Hammer Gym" (http://www.unlimitedhammergym.com/tenerife/) och jag löste (två) månadskort där. 45 euro/månad, men dom hade någon sorts pristrappa så andra månaden skulle eg. ha kostat 40 euro osv..
Jag tyckte gymmet var bra: stort, väldigt mycket maskiner, cyklar, hantlar, ställbara bänkar osv. Mestadels Nautilus-utrustning. Enda svaga var att det endast fanns en bänkpress och en snedbänk för fria vikter (alltså fasta bänkar+ställning) vilket orsakade lite väntetid trots att det inte var så mycket folk. Ja just det, en sak till.. jag hade föredragit det lite tystare, det var oftast rejält hög musik så att lyssna på egen musik i lurar var inte så lätt/trevligt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.