Visa fullständig version : Vad käkar NI för bröd?
Som rubriken säger: vad för bröd kör ni på? :hbang:
Det som är gott :), i mitt fall blir det oftast typ rågbröd och såntdär galengrovt finskt bröd (kan inte namnet)..
Dock kan det om det finns i gömmorna lätt försvinna ner nån vanlig fralla med tonfisk på efter träningen (så förbannat gott)....
:eating:
Grovt rågbröd med hela korn såklart!
:kickass:
Fazer REAL såklart! Eller motsvarande, i mån av möjlighet.
Ska försöka mig på ett bak av yngves pumpernickelbröd snart!
bakade eget idag..
rågmjöl, rågsikt, vetemjölk, en j-a massa torkad frukt samt rivet apelsinskal!
MUMS
grovt bröd, nästan jämt äter jag annars!
shirunai
2003-12-10, 17:09
Fazers bröd med solrosfrön i, hade jag fått bestämma så hade tekakor, polarbröd, hellakakor, rostade mackor varit på listan....ne allt som är gott är onyttigt!
King Grub
2003-12-10, 17:22
Förutom hembakat: Ångbagarns Grovt Rejält Fullkorn, Fazer Real, Må Bättre Flerkorn, Smedhalvor, Kornelle, Hönökakor, Skogaholmslimpa, småfrallor, mjukt tunnbröd, Falu Rågrut.
pumpernickelvarianter av bröd, dvs saker med råg, hela korn och eventuellt surdeg när jag vill vara nyttig.
polarkraft eller fazers rund&god när jag vill njuta.
pumpernickel, å ibland latmannen (lr vad dom heter) med fullkorn
Skogaholmslimpa och vanliga frallor i mängder (finns ett bageri 1km hemifrån)..
Nej, allt bröd slinker inte ner, äter helst hembakat, annars har jag en passion för "vacuumpackade" färdigskivade grovbröd typ fullkorn, solros etc. Behändigt, bra sammansättning och framförallt lång hållbarhet.:eating:
inget slår de hembakade!mmmmm
tunnbröd, tekakor, frallor :D
Pågens Guldkorn... så gott som alltid :eating:
hur gott som helst, håller sig mjukt och fint i minst en vecka och har lågt GI (64) jämfört med annat bröd
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.