Visa fullständig version : Super Rump Steak challange
StarkaUlf
2011-06-11, 17:39
Super Rump Steak challange.
1.5 kilo rumpstek med pommes och lökringar.
Allt ska ätas under 40 minuter, då får man det gratis. Annars kostar hela spektaklet 500 kronor.
Något som man skulle klara av tror ni? :) Man är ju verkligen stor i maten, men vettekatten om detta går ner på 40 minuter. Känner mig grymt sugen på att testa efter semestern!
fiskebulle
2011-06-11, 17:40
Hade inte haft en suck för tillfället. Fråga någon månad in på vinterbulken, då äter jag små barn om de kommer för nära...
anton2000
2011-06-11, 17:48
Nemas problemas. Beror dock på hur mycket pommes och lökringar det är. Vilken restaurant handlar det om?
StarkaUlf
2011-06-11, 17:51
Hade inte haft en suck för tillfället. Fråga någon månad in på vinterbulken, då äter jag små barn om de kommer för nära...
Hehe:D får passa sig för dig!
Nemas problemas. Beror dock på hur mycket pommes och lökringar det är. Vilken restaurant handlar det om?
Steak Out i Bournemouth :) Bara ~150-200 meter härifrån.
Tror man skulle klara det med lite BBQ sås till :)
vicarious
2011-06-11, 18:26
Lätt.
Tricklew
2011-06-11, 19:51
Lätt, men sedan mäter min penis 25cm+ också.
göre för laget kommigen!"
StarkaUlf
2011-06-11, 20:05
Lätt.
:D
Man får även ett foto på väggen!
Hmm. Svårt att säga, hade varit kul att testa!
I wouldn't say no to a Super Rump Challenge
filmjölk
2011-06-11, 21:49
jag hade gärna testat, men 1,5kg kött är rätt mastigt. jag är rätt stor i maten, och har ätit 1kg kött några gånger, men då inte med lökringar och pommes till, utan bara kött, vatten och lite tsatsiki. 0,5kg till och tillbehör? det hade jag inte pallat. men som sagt, gärna testat:)
Låter inte helt omöjligt. En utmaning som jag själv länge har varit sugen på är jätteglassen på Smultronstället i Söderköping. 5 liter glass samt lite grädde, kakor och melon. Mumma...
1.5kg kött klarar jag men det hänger helt och hållet på hur mkt pommes och lökringar det är.
Är det ett helt berg så blir det nog svårt på 40min.
Bort me lökringarna och pommes och ös på med Lohmanders Bea över köttet ist så fixar jag det
Låter inte så svårt om det är gott, sugen på att testa 2kg stek med tillbehör på 1 timme i Sundsvall men kostar 750kronor så får nog bli i höst när bulken startar.
Brickhead
2011-06-11, 22:39
Skulle inte klara det i guess.
StarkaUlf
2011-06-11, 23:56
Låter inte helt omöjligt. En utmaning som jag själv länge har varit sugen på är jätteglassen på Smultronstället i Söderköping. 5 liter glass samt lite grädde, kakor och melon. Mumma...
Shit, det lät inte dumt :D vad kostar en sådan?
Låter inte så svårt om det är gott, sugen på att testa 2kg stek med tillbehör på 1 timme i Sundsvall men kostar 750kronor så får nog bli i höst när bulken startar.
Vars i sundsvall finns denna? synd man inte visste det tidigare, då man var där några gånger per år :D
Något liknande i Uppsala trakten:
http://www.expressen.se/nyheter/1.1185657/har-ar-sveriges-storsta-hamburgare
Dock är det inte gratis om man käkar upp det :(
Shit, det lät inte dumt :D vad kostar en sådan?
Har för mig att den kostar runt 400kr men är gratis om man äter upp den inom en viss tid. Googla efter smultronstället så hittar du nog något. Ställer mig faktiskt tveksam till att jag skulle klara det. 5 liter + tillbehör är mycket, fast kan man verkligen få för mycket glass? Lär ju bli en episk svullbuk i alla fall!
Stefan J
2011-06-12, 01:45
Super Rump Steak challange.
1.5 kilo rumpstek med pommes och lökringar.
Allt ska ätas under 40 minuter, då får man det gratis. Annars kostar hela spektaklet 500 kronor.
Något som man skulle klara av tror ni? :) Man är ju verkligen stor i maten, men vettekatten om detta går ner på 40 minuter. Känner mig grymt sugen på att testa efter semestern!
Inte en chans!
StarkaUlf
2011-06-12, 08:28
Jo har sett den där :D tror nästan det där är maffigare, med all dressing och annat flott :)
Har för mig att den kostar runt 400kr men är gratis om man äter upp den inom en viss tid. Googla efter smultronstället så hittar du nog något. Ställer mig faktiskt tveksam till att jag skulle klara det. 5 liter + tillbehör är mycket, fast kan man verkligen få för mycket glass? Lär ju bli en episk svullbuk i alla fall!
Ah okej. Ska se om jag kan hitta något där =)
Jo det är verkligen mycket. 10 ben & jerrys :D kanske går om den inte är genomfrusen från början :D
Fast 600 g kött? The Rover i Gbg har ju burgare med 800, kan få en 1000g också har jag för mig. Och då är det BRA burgare.. Egengjorda, blodiga goa burgare.. Fan nu blev jag hungrig igen.
Edit: verkar som att dom plockat bort de större än 600 ur menyn :( jag som skulle testa en 800 nästa gång
Lätt, men sedan mäter min penis 25cm+ också.
+1, garanti
Anton Fräs
2011-06-12, 19:26
Det blir nog tufft. Mer tiden än mängden som är problemet..
Kanske får bli mitt svar,
Tricklew
2011-06-12, 19:46
Att sätta sig ner och äta en sådan stor mängd är inget man klarar utan att förbereda sig, iaf inte de flesta människor. Detta är ju kolozzeum dock, hemmet för übermenschen, där alla käkar 2kg kött per sittning, har en penis som mer liknar ett avgasrör än något annat, och har en genomsnittlig intelligens betydligt över medel. Så jag kan tänka mig att de flesta här hade fått i sig det utan problem, medan de läser citat ifrån Braveheart och Gengis Khan.
Jag hade nog klarat det, om jag fick 2-3månader på mig att förbereda. Visserligen hade jag blivit fet och dieten hade gått åt helvete, men det vore en kul grej att klara av, stark hade jag antagligen blivit på köpet också.
StarkaUlf
2011-06-12, 20:16
Fast 600 g kött? The Rover i Gbg har ju burgare med 800, kan få en 1000g också har jag för mig. Och då är det BRA burgare.. Egengjorda, blodiga goa burgare.. Fan nu blev jag hungrig igen.
Edit: verkar som att dom plockat bort de större än 600 ur menyn :( jag som skulle testa en 800 nästa gång
Kan tänka mig att det är bättre kvalitet på The Rovers, då dessa är hemgjorda burgare :) Smakar säkert fantastiskt =)
Jockefoten
2011-06-12, 20:20
Jag äter nästan alltid 1kg kött till middag på helgerna, så 1,5kilo borde inte vara något problem. Men pommesen och lökringarna däremot vettifanken.
Ristretto
2011-06-12, 20:22
ge mig två sådana så kanske man hinner börja tvivla.
Inte en chans. Är sämst på att äta stora portioner.
Kan tänka mig att dom periodiska fastarna här på brädan hade haft en bra möjlighet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.