handdator

Visa fullständig version : Korv med bröd

yeahyeah123
2011-06-11, 14:05
Korv med bröd under bulk är väl inte dåligt? Rikt på proteiner och kolhydrater. Ifall det funkar att bygga på korv med bröd så skulle det vara perfekt, kan jag lätt smälla i mig 6st på en gång, 1500kcal och 60g protein. Eller finns det något som man inte ska få för mycket av?

Tabbe
2011-06-11, 14:10
Dåligt fett men visst är vissa korvar sjukt goda så det brukar bli ett par.

vicarious
2011-06-11, 14:10
Nej det är inte dåligt och går utmärkt att bygga på.

Den mesta korven innehåller dock ett konserveringsmedel som heter E250 som man kanske bör se upp med.

wo0ord
2011-06-11, 14:18
Finns väl korvar med typ 90% kött. Annars är väl det nyttigaste på en korv med bröd typ ketchupen lål

Tabbe
2011-06-11, 14:25
Finns väl korvar med typ 90% kött. Annars är väl det nyttigaste på en korv med bröd typ ketchupen lål

Nee, man måste ju se till sammanhanget och graden av opti-noja också :D

hejhopp79
2011-06-11, 14:35
Korv med bröd under bulk är väl inte dåligt? Rikt på proteiner och kolhydrater. Ifall det funkar att bygga på korv med bröd så skulle det vara perfekt, kan jag lätt smälla i mig 6st på en gång, 1500kcal och 60g protein. Eller finns det något som man inte ska få för mycket av?

Det suger ju typ röv

En jäkla massa fett, snabba kolhydrater (godis), E250 och jag vet inte vad.

flodhästen22
2011-06-11, 14:47
hur e de då med friscobröden till hamburgaren, är de dåligt bröd efter träning t,ex=*

Magnus N
2011-06-11, 14:54
hur e de då med friscobröden till hamburgaren, är de dåligt bröd efter träning t,ex=*

Varför skulle dem vara dåliga ?

Nog ingen större skillnad på friscobröden och andra bröd.

flodhästen22
2011-06-11, 14:56
nejnej, bra bröd men e de typ lika bra med friscobröden som med korvbrödsbagarens grova hamburgar bröd efter träning?;) t.ex.

Eddie Vedder
2011-06-11, 14:57
Du kan äta korv med bröd någon gång ibland utan något som helst dåligt samvete. Knappast någon toppenmat men att det skulle vara skit, punkt slut, är löjligt.

Du inser ju själv att det inte är något man bör basera sin kost på.

Magnus N
2011-06-11, 14:57
nejnej, bra bröd men e de typ lika bra med friscobröden som med korvbrödsbagarens grova hamburgar bröd efter träning?;) t.ex.

Ingen aning, helt ärligt är det nog inget du behöver bry dig om heller, det lilla lilla som något bröd kanske är bättre ur näringssynpunkt hade jag struntat i och gått efter vilket jag tycker smakar bäst :)

flodhästen22
2011-06-11, 14:58
de gör jag också men täntke bara, skit samma;LP

Woody R
2011-06-11, 14:59
Brukar smälla 2-3 korvar och en stor tallrik flingor till kvällsmat! :devil:

yeahyeah123
2011-06-11, 15:55
Du kan äta korv med bröd någon gång ibland utan något som helst dåligt samvete. Knappast någon toppenmat men att det skulle vara skit, punkt slut, är löjligt.

Du inser ju själv att det inte är något man bör basera sin kost på.

Så 2-4 st korv med bröd per dag är åt helvete? 2-4 st var det jag hade tänkt käka per dag.
Tänkte att folk som bulkar brukar ju trycka i sig 1dl rapsolja om dagen och där har man en massa fett.

Kung Karl
2011-06-11, 15:57
Så 2-4 st korv med bröd per dag är åt helvete? 2-4 st var det jag hade tänkt käka per dag.
Tänkte att folk som bulkar brukar ju trycka i sig 1dl rapsolja om dagen och där har man en massa fett. 2-4 korvar per dag är över maxrekommendationerna för både E250 och rött kött per vecka. Det är inte åt helvete men det är inte bra heller. Har inget med energiinnehållet att göra (tänker på din rapseoljereferens).

hejhopp79
2011-06-11, 16:03
Tänkte att folk som bulkar brukar ju trycka i sig 1dl rapsolja om dagen och där har man en massa fett.

Om man antingen får säga att det är "jättebra" eller "åt helvete", skulle jag välja det sistnämnda alla gånger.

Men som EV säger kan man självklart äta den mesta maten då och då. Men jag fick uppfattningen om att du ville basera din bulk, eller överätning, på korv och bröd. Vilket inte är någon hit, skulle jag säga.

Att bulka på rapsolja är också ganska idiotiskt för den stora majoriteten. Men vi är alla olika och lägger på oss olika lätt. Som bekant kan en del äta i stort sett vad som helst och knappt lägga på sig kroppsfett.

Eddie Vedder
2011-06-11, 16:09

Det dåliga är inte fettet, det är att det dels innehåller mycket salt och E250 men att det även är allmänt väldigt energirikt samtidigt som det är ganska fattigt på essentiella näringsämnen.

Om vi utgår från att kopplingen mellan E250 och kolorektalcancer de facto är kausal samt i en omfattning som är värd att ta på allvar ska man nog se upp med korv varje dag. Men man vet ju inte helt, jag har nog ätit ett halvt kilo bacon den här veckan så det är ju lika illa ur den aspekten. Men jag är för slö för att orka bry mig mer än så. Bacon är gött.

yeahyeah123
2011-06-11, 16:18
Om man antingen får säga att det är "jättebra" eller "åt helvete", skulle jag välja det sistnämnda alla gånger.

Men som EV säger kan man självklart äta den mesta maten då och då. Men jag fick uppfattningen om att du ville basera din bulk, eller överätning, på korv och bröd. Vilket inte är någon hit, skulle jag säga.

Att bulka på rapsolja är också ganska idiotiskt för den stora majoriteten. Men vi är alla olika och lägger på oss olika lätt. Som bekant kan en del äta i stort sett vad som helst och knappt lägga på sig kroppsfett.

Det dåliga är inte fettet, det är att det dels innehåller mycket salt och E250 men att det även är allmänt väldigt energirikt samtidigt som det är ganska fattigt på essentiella näringsämnen.

Om vi utgår från att kopplingen mellan E250 och kolorektalcancer de facto är kausal samt i en omfattning som är värd att ta på allvar ska man nog se upp med korv varje dag. Men man vet ju inte helt, jag har nog ätit ett halvt kilo bacon den här veckan så det är ju lika illa ur den aspekten. Men jag är för slö för att orka bry mig mer än så. Bacon är gött.

Okej, förstår vad ni menar nu. Men jag ska dock inte käka det resten av livet. 3-4 månader har jag tänkt mig ligga på bulk. 10g protein är väl inte helt åt helvete?

hejhopp79
2011-06-11, 16:22
Man gör som man vill, är väl det enda man kan säga.

Eddie Vedder
2011-06-11, 16:29
10g protein är väl inte helt åt helvete?

Jag tycker varken att protein- eller fettaspekten är oduglig. Proteinmängden kan enkelt kompenseras med andra saker. Korv ena måltiden, kyckling på den andra etc.

Mitt svar i mitt första inlägg gäller fortfarande. Du kan äta korv och du ska inte ha dåligt samvete över det.

Gädda
2011-06-11, 16:35
Kanske bör nämnas att det finns "korv" med typ 30 % köttinnehåll samtidigt som det finns korv med 95 % köttinnehåll...

Eddie Vedder
2011-06-11, 16:38
Kanske bör nämnas att det finns "korv" med typ 30 % köttinnehåll samtidigt som det finns korv med 95 % köttinnehåll...

Med tanke på ration protein/kcal som trådskaparen anger förefaller det orimligt med så hög kötthalt. Om det nu inte är riktigt riktigt fet korv. Men till och med salamin jag äter ibland med uppåt 40% fett har mer protein än så. Och där är kötthalten hög.

forslund
2011-06-11, 17:45
Jag antar att denna fundering kommer från min kommentar om att jag tyckte din kost var bedrövlig:

2 korv med bröd - 500kcal
1L rödmjölk - 600kcal
16 bitar chicken nuggets - +1000kcal
1 glas juice ca 3dl - ca 100kcal
2 smörgåsar med smör,ost och skinka - 500kcal
1 glass - 250kcal

2950kcal
Jag har tänkt ligga på bulk. Väger idag 70kg på 187cm, tränade ingenting idag.
Jag brukar inte käka så här vanligtvis, brukar vara mer vanlig husmanskost. Vad tycker ni?

Jag tar och svarar här istället för I vad har du ätit idag-tråden.

Korvdiskussionen har redan förts i tråden.
Dessutom är chicken nuggets (antar att du köper färdiga) ett sämre alternativ än vanlig kyckling tycker jag. Det är väl i princip mjölpanerad kyckling.
Lägg till juice som typ bara är rinnande socker (läs läsk), och smörgås och glass på det.

Tycker helt enkelt att du baserar din kost på för mycket näringslösa kolhydrater.

Zoidy
2011-06-12, 19:47
Han säger ju iofs i inlägget att han inte brukar äta så också. Finns ingen anledning att ha dåligt samvete för att man dricker juice och äter chicken nuggets nån gång ibland