Visa fullständig version : Omelett recept
MuscleEast
2011-06-11, 10:50
Tjena
Söker ett recept på god och proteinrik omelett helt enkelt. :D
Har funderingar på detta:
4st (240g) Ägg
1dl Grädde?
30-50g Riven ost
Sen vet jag inte om jag ska ha Kesella Lätt eller proteinpulver i. Någon som prövat ha något av dessa i? :P
Magnus N
2011-06-11, 11:27
Känns som ifall man lägger in proteinpulver eller något liknande som bindemedel blir det mer en pannkaka än omelett :)
Annars ser den ju bra ut som du skrev, vill man minska energin kan man dra bort någon gula etc etc,
MuscleEast
2011-06-11, 11:34
Känns som ifall man lägger in proteinpulver eller något liknande som bindemedel blir det mer en pannkaka än omelett :)
Annars ser den ju bra ut som du skrev, vill man minska energin kan man dra bort någon gula etc etc,
Mhm misstänkte det, ska ju äta omeletten till frukost då det nästan är att föredra med lite snabbt protein också. Men vet du om det går att steka Whey-100 eller behöver man ett matlagningspuvler?
Gör en omelett med tonfisk och lök i. Gott, nyttigt och rikt på protein :)
Äter du enligt LCHF? Annars har du ju nästan hela ditt dagsbehov av fett i en måltid.
isterbuk
2011-06-11, 12:22
Gjorde precis en fin omelett
3 ägg
mjölk
kyckling (som jag tärnade)
ost
paprika
lök
Den satt som en sotarkula i buken :)
MuscleEast
2011-06-11, 15:09
Äter du enligt LCHF? Annars har du ju nästan hela ditt dagsbehov av fett i en måltid.
Nja inte riktigt LCHF men åt det hållet iaf. äter nog 40E% Protein, 30E% Kolhydrater och 30E%Fett.
Gurkyngel
2011-06-11, 16:32
2 ägg
40-50 g kalkon (små bitar)
30 g lättmjölk
20 g riven ost
Stekflott och div kryddor
Det brukar göra till lunchlådan och så lite grönt till. Mycket gott!
4 ägg, 2msk creme fraiche, salt, peppar, chili, vispa ihop.
Viltchips eller beef jerky i strimlor, soltorkade tomater, skogschamoinjoner, bryn i olivolja och eller smör.
Häll på omelett smet.
Toppa med västerbottensost...
Sedan: Binching- time!!
Namehere
2011-06-12, 19:28
Jag gjorde en fett god omelett imorse!
Hade 4 ägg totalt, 300g kyckling och svartpeppar+curry.
Gjorde så att jag började blanda 2 ägg med svartpeppar, sen ner i pannan, den tog inte upp hela pannan så jag hade 1/4 kvar.
Sedan la jag på kycklingen på de äggena efter ett tag, kryddade med curry.
Lät det värmas ett tag, för att sedan ligga på 2 ägg i den där fjärdedelen av pannan kvar, lät den bli lite hård i botten och sen vände jag över ägget med kycklingen på.
Då fastnade typ äggkanterna i varandra, och allt blev som en ägg-wrap med massa kyckling i, när jag sedan skärde lite i den lukta det curry och det var sååå gott :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.