handdator

Visa fullständig version : Färgat urin?!

Mineur
2011-06-04, 12:50
Hej, hade lite problem vilket subforum ja skulle posta det här i men hoppas det vart bra här

Är så att jag har nyligen har haft halsfluss och har käkat pencelin i 7 dagar nu (kåvepenin) och allt e i princip bra nu.
DOCK har jag idag börjat pissa rödaktigt? Igår var det lite brun-oranget (mörkt alltså) och har såklart ingen aning om vad det är ska betyda.

Har inga andra besvär, är helt frisk annars och har inte heller ont överhuvudtaget. Började 1 dag efter jag kände mig helt frisk igen (torsdags) att ladda med kreatin igen efter en periods paus, kanske det kunde spela in någon roll?

Hoppas någon kan hjälpa mig och att det inte ska vara någon fara med det hära ;o

Repliker
2011-06-04, 13:31
Vätskebrist kanske?

Mineur
2011-06-04, 13:41
dricker dock rätt mycket, dricker extra mycket idag då så får ja se om det händer något

Vunnis
2011-06-04, 13:54
Vätskebrist kanske?

rött/brunt/orange blir det nog inte av vanlig vätskebrist. Antingen så är det pga antibiotikan eller så har du blod i urinen, då brukar den väl bli åt röd/brun-hållet, och det är nog inget man brukar rekommendera *rolleyes*

Gurkyngel
2011-06-04, 13:56
Mörk urin betyder oftast koncentrerad urin vilket tyder på intorkning. Du har haft halsfluss. Har du haft feber? I så fall kan ju vätska försvunnit på annat sätt än genom urinen. Prova att dricka lite extra och utvärdera...

Mineur
2011-06-04, 13:59
Okej tack! Aa hade lite feber oxå, dock inte så länge tror jag men var uppe runt 39grader

druckit mer än vanligt under förmiddagen och nu är det tillbaka på brunaktigt i alla fall, känns iaf bättre än rött!

Ne0phyte
2011-06-04, 14:11
Du har inte slagit i sidan hårt? Har pissat något rött efter tuff sparring.

Mineur
2011-06-04, 15:05
Du har inte slagit i sidan hårt? Har pissat något rött efter tuff sparring.

inte vad jag kan komma på i alla fall, haha ja de kan jag tänka mig;)

olle111
2011-06-04, 15:23
BCAA som gäller.

olle111
2011-06-04, 15:24
Får alltid crystal clear av det.

Yeahvlen
2011-06-04, 15:33
Vissa personer kissar blod efter/vid vissa infektioner, och det behöver inte betyda att något är farligt, men ifall du misstänker att det är blod gör du nog klokt i att uppsöka läkare.

Jag har själv en nedsatt njure och kissar i princip alltid blod efter infektioner (så att det verkligen syns) och efter konditionsträning. Nu är ju inte det här överförbart på dig, men om jag upprepar mig så är ett läkarbesök klokt ifall du misstänker blod och inte vätskebrist.

Mineur
2011-06-04, 16:31
Är nog det, för nu har det övergått mer och mer till normalt igen :)