Visa fullständig version : Kassler
Hej, jag undrar om kassler, den har ju ett bra innehåll enligt mig, förutom att den innhåller mycket salt(natrium).
Jag vet att det rekomenderade intaget av koksalt ligger mellan 2-6 gram/dag.
Jag skulle vilja få era åsikter om kassler.
FUn-tex SSwinger
2003-12-09, 09:53
Enligt dom senaste rönen ska upp till 20 g salt per dag vara OK, att där egentlingen inte finns något sammanband mellan salt o kärl, hjärt sjukdomar. Såg det på rapport för ett tag sen,
Man brukar väl inte behöva oroa sig så jättemycket för saltet då man tränar hårt. Lite kassler hit eller dit är inget att oroa sig över.
King Grub
2003-12-09, 11:47
Kassler är utmärkt: mycket protein, lite fett, enkelt, och GOTT!
Det var ju som jag tänkte då:eating: :bpump:
såg att de kommit nått som hette kasslerrökt-kyckling i charken,,låter lite halvskumt men de kanske e gott vem vet
King Grub
2003-12-09, 17:44
Originally posted by Diana
såg att de kommit nått som hette kasslerrökt-kyckling i charken,,låter lite halvskumt men de kanske e gott vem vet
Vem vet? Jag vet. :eating:
så de va en positiv upplevelse?då kanske man ska slösa penger på de nån da innan dom slutar tillverkas som alla andra lite udda grejjor
MunsöHustla
2003-12-09, 17:55
shit jag som alltid älskar kassler men alltid trott det innehöll mycket fett, nu när jag har sett motsatsen blir det kassler och pasta 6 månader non-stop framöver!
strimlad kassler, fräst i färsk chili & vitlök, en rejäl omelettsmet, finklippt persilja...:eating: :eating: :eating:
Kassler rökt kyckling är gott som f*n. dock dyrt som f*n också. iaf där jag handlar.
Originally posted by Arwen
strimlad kassler, fräst i färsk chili & vitlök, en rejäl omelettsmet, finklippt persilja...:: :: ::
http://www.geocities.com/TelevisionCity/Set/3669/homer_drool.gif
Aaaah! Kassler + chili&vitlök!
mmm, brukar tärna kasslern i små bitar, sen bara steka och äta tillsammans med makaroner och ketchup.. nästan som makaroner och korv fast bra mycket nyttigare!
Originally posted by Fartman
mmm, brukar tärna kasslern i små bitar, sen bara steka och äta tillsammans med makaroner och ketchup.. nästan som makaroner och korv fast bra mycket nyttigare!
Ketchup är ett hedniskt påfund som knappast har på ett matbord att göra....:smash:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.