handdator

Visa fullständig version : Hjälp med deff upplägg

Aimar
2011-06-02, 11:46
Så är de tänkt att schemat ska se ut och jag är nöjd med den då jag har fått in alla muskler och samtidigt får köra igenom varje muskelgrupp två gånger(förutom ben då).

Tisdag
Marklyft 6-8rep x 3 set
chins 6-8rep x 3set
Hantelpress 6-8rep x 4set
pushdowns 6-8rep x 3set
triceps i maskin 6-8rep x 3set
Mage 18-12rep x 5set
stångcurl 6-8rep x 4set

Torsdag
Benböj 6-8rep x 3set
utfall 6-8rep x 2set
baksidalår 6-8rep x 3set
vader 6-10rep x 5set
Hantellyft åt sidan 6-8rep x 3set
Sida axlar i maskin 6-8rep x 3set
baksida axel 6-8rep x 3set

Fredag
Bänk, 6-8rep x 3set
lutande bänk, 6-8rep x 2set
Dips 6-8rep x 2set
stångrodd 6-8rep x 4set
Biceps i maskin 6-8rep x 3set
sittande hantelcurl 6-8 x 2set
Mage 6-10rep + 6set
pushdown 6-8 x 4set

Det jag undrar över är att de kommer bli tre dagars träningsuppehåll mellan torsdag och tisdag. Jag funderar på köra en lättare pass under söndag, inge tungt bara köra igenom alla muskler för att underhålla. Är de dum ide, är det bättre att vila och återhämta sig då man ligger på kaloriunderskott.

Är medveten att jag kan köra rullande schema, där jag kan börja om igen efter två dagars vila efter fredagspasset men jag vill att lördagarna ska vara fria från träning under sommaren och så blir de inte med ett rullande schema. Hur skulle ni göra, vila tre dagar eller köra ett lättare pass på söndagen?

Tack på förhand

vicarious
2011-06-02, 17:54
För det första är det roligt att du väljer att träna igenom överkroppen två gånger i veckan och underkroppen en gång. Hur tänkte du där? Prioritera strandmusklerna eller?

Det är inte träningsmängden som är viktig, utan kvalitén. Jag ser ingen anledning att tvunget köra igenom varje muskel två gånger i veckan. Kör seriöst och tungt de gånger du väl tränar istället.