Visa fullständig version : Öka muskelmassa, förlora fett?
Hej! Under Jul-lovet tänkte jag köra med detta(nuvarande) upplägget, undrar om det är bra och vad som ska ändras:
10.00 - Vakna gå upp och gå en morgonpromenad till klockan 11.00
11.15 - Äta frukost bestående av, en tallrik med All Brans i lättmjölk, en banan, ett glas juice och en fruktjoghurt+ en macka, mörkt bröd. :eating:
12.00 - cykla till träningen
12.30 - Börja träna :bpump: ( 13.30 äta några bananer, mandariner på gymmet )
14.30 eller 15.30 - Cykla Hem
16.00 - Äta lättare mål bestående av frukt, all brans, mackor eller något sånt. ( Gärna tips på litet att äta direkt efter träningen, inte gainers )
17.00 eller 18.00 - Äta middag ( Svårt att säga vad, olika varje gång.. )
21.00 - Äta lättare mål bestående av frukt, all brans, mackor eller något sånt.
00.00 - Sova :sleep:
--
Så, nu vill jag gärna ha tips på allt som ska ändras och så!
tack.. :cool: :bow:
Originally posted by Zozza
16.00 - Gärna tips på litet att äta direkt efter träningen, inte gainers )
Orkade inte läsa igenom allt men detta såg jag.
Du bör ta proteindrink direkt efter träningen som gainer. En gainer behöver inte nödvändigtvis betyda massa snabba kolisar. Men en proteindrink är ganska nödvändigt direkt efter passet, och det duger inte med några mackor tyvärr.
Originally posted by AnabolicProtein
Du bör ta proteindrink direkt efter träningen som gainer. En gainer behöver inte nödvändigtvis betyda massa snabba kolisar. Men en proteindrink är ganska nödvändigt direkt efter passet, och det duger inte med några mackor tyvärr.
Hm, ok.
Så det finns inga andra alternativ än Proteindryck att snabbt få i sig efter ett träningspass?
Jag hörde att man blir tjock av gainers? och det är nåt jag vill undvika..¨:smash:
Hm, ok.
Så det finns inga andra alternativ än Proteindryck att snabbt få i sig efter ett träningspass?
Jag hörde att man blir tjock av gainers? och det är nåt jag vill undvika..¨:smash:
Det är inte direkt så att du blir tjock av Gainers. Efter träningspassen är du helt tömd på energi och detta behöver du få i dig så snabbt som möjligt genom protein (vassle, snabbt) och snabba kolhydrater (socker, snabbt). Det du äter här kommer inte att tryckas in i fettcellerna då de först har så mycket annat att "reparera" glykogenet. Om du vill ha bra resultat i gymmet kan det nog vara en idé att äta något liknande efter träningen.
Jag var själv, liksom du rädd för "gainers", men när man väl förstått vad det egentligen är och testat det så måste man ju bara fortsätta med det.
Själv gör jag min egen gainer, där jag blandar i maltodextrin (bryggsocker) och vassle.
Var mycket mackor och allbrans...
Försök få med lite mer protein till varje måltid kanske?
---
Errr, och varför träna så länge som 2timmar och sedan cykla hem under 1timmes tid före nästa mål? som du har skrivit är "lätt" dessutom?
Gainer = protein och snabba kolhydrater
Ju mer "mat" (energi) du får i dig ju svårare är det ju att göra av med densamma, och ju större är risken att du inte minskar kroppsfett/lägger på dig kroppsfett. Så vill du undvika att få i dig en massa extra kalorier är det ju dumt att mosa i sig en gainer med en massa socker.
Å andra sidan går vad du nu stoppar i dig efter träningen ut i musklerna och lägger sig inte runt magen, så därför kan du med gott samvete äta rejält direkt efter träningen. Dra istället ner på motsvarande mängd mat vid dom andra målen så ligger du ju ändå inte på ett kaloriöverskott bara för att du fyllde på musklerna så fort som möjligt.
diet kost.. i med mer mat för tusan..
tonfisk / kyckling / räkor / ris / pasta / potatis.. och all typ av nöt och fläskkött .. bara mata i sig.. minst 2 sådana mål per dag.. gärna fler..
Skaffa dig grundkunskaper kring kost och träning och fram tills dess äter du så mycket du bara kan :eating: :eating: :eating:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.