handdator

Visa fullständig version : Busar kreatinet med mig?

RobinSilver
2011-05-31, 17:46
Hej vänner!
Jag är helt ny på forumet, suttit och läst i några dagar och nu har jag minsann en fråga själv.

Jag har kört deff sedan februari, från ganska oseriöst till seriös (senaste månaden).
Minskat från 89 kg till 78 kg, tappat 12 cm midja. Förutom vikt- och midjemåttskoll så kör jag även framför spegeln med den berömda tumme, pekfinger metoden för att se vart mina rutor tar vägen.
Jag har inte använt några tillskott förutom protein pulver. För ca 1 vecka sedan började jag med kreatin, vet inte riktigt varför då det går ganska bra för mig och jag får bra resultat. Men alla använder ju kreatin?
Vad händer? Jo, en liten bulle under de första fyra "rutorna" börjar bildas! Jag ligger på ständigt kalorieminus! Inte kan väl morsdag med lite extra gott bilda fett på två dagar?

Så min fråga är, kan det vara kreatinet som spelar ett spratt med mig?

Och när jag ändå har er uppmärksamhet så tar jag tacksamt emot förslag på hur man blir av med det sista lagret fett på magen.

Mvh
Robin

David Van Patten
2011-05-31, 18:13
Kreatin binder vätska så några kilos uppgång får du nog räkna med.

RobinSilver
2011-05-31, 19:47
Binder kreatin vätskan både i fettvävnad och i muskelvävnad?

Har jag någon "nytta" av kreatinet i min strävan efter rutor?

Eller det är bara för att få lite extra ork?

kettlebellGuden
2011-05-31, 19:51
Har jag någon "nytta" av kreatinet i min strävan efter rutor?

Nej.

Bara extra ork, ja.

Att använda något bara för att alla andra gör är sällan rätt.

Harboe
2011-05-31, 20:39
Så ifall man vill få fram ''sexpacket'' så ska man undvika kreatin ? eller?

Mokai
2011-05-31, 20:47
Så ifall man vill få fram ''sexpacket'' så ska man undvika kreatin ? eller?

Yes. Protein is the shit!

Harboe
2011-05-31, 21:12
Okej, så om jag nu skippar kreatinet..(kört på det ett tag nu) tror du jag kommer se ngn skillnad efter en vecka eller två? Jag kör förutom det på rätt mycket protein ...eller försöker få i mig mycket med protein iaf

johanhej
2011-05-31, 21:31
Nästan all vätskan binds i musklerna, så någon negativ inverkan mot din "rutjakt" tvivlar jag på att det finns.

Crocker
2011-05-31, 22:09
Okej, så om jag nu skippar kreatinet..(kört på det ett tag nu) tror du jag kommer se ngn skillnad efter en vecka eller två? Jag kör förutom det på rätt mycket protein ...eller försöker få i mig mycket med protein iaf
Nej det kommer du inte, han snackar strunt. Kör du med ditt kreatin, det kan t.om ge en positiv effekt under deffen.

RobinSilver
2011-06-01, 06:09
Nej det kommer du inte, han snackar strunt. Kör du med ditt kreatin, det kan t.om ge en positiv effekt under deffen.

Man blir ju tveksam när man ser det ganska tydligt i spegeln. Slutade med kreatinet imorse så jag ska ge det en vecka då jag fortfarande var i uppladdningsfasen.
Men tydligen är ingen riktigt överens om kreatinets inverkan. Finns där ingen känd och accepterad undersökning gjord på kreatin man kan ta del av?

daloatf
2011-06-01, 07:56
Kolla i Kreatin tråden?

Reaper123
2011-06-01, 08:44
Om du känner av en positiv effekt av kreatinet tycker jag du fortsätter med det, för ligger du på kcalminus så tappar du bevisligen i vikt! Men som några redan sagt binder kreatin upp vätska i kroppen/muskelvävnaden och vissa brukar kalla kreatinet för "vattenmuskler"!

Exakt hur mycket du binder upp är högst individuellt och kan vara allt från verkningslöst till att du lägger på dig 10kg+! (jag är extremt mottaglig för att binda vätska tex)

Känner du dig pluffsig så är det helt enkelt bara kliva av kreatinet och inom en/ett par veckor har du tappat den vätskan! Dock mest troligt så nojjar du nog över din bula, verkar konstigt om det bara satt sig just där... oavsett är det inte fett om du sköter din kost!

kettlebellGuden
2011-06-01, 08:57
Man blir ju tveksam när man ser det ganska tydligt i spegeln. Slutade med kreatinet imorse så jag ska ge det en vecka då jag fortfarande var i uppladdningsfasen.
Men tydligen är ingen riktigt överens om kreatinets inverkan. Finns där ingen känd och accepterad undersökning gjord på kreatin man kan ta del av?

Kreatins inverkan på kroppen är väl rätt klarlagd?

RobinSilver
2011-06-01, 09:27
Nåja, vi lägger ner diskussionen.

Jag lägger kreatinet på hyllan tills det är dags att bulka upp sig i höst.

Crocker
2011-06-01, 14:56
Nåja, vi lägger ner diskussionen.

Jag lägger kreatinet på hyllan tills det är dags att bulka upp sig i höst.
Gör så, men varför frågar du om du inte tar till dig?

RobinSilver
2011-06-01, 16:40
Gör så, men varför frågar du om du inte tar till dig?

Nu var det inte specifikt dig jag frågade. Dessutom är ni inte överens.
Jag gör som jag känner blir bäst. Finns ingen anledning till att jag ska lägga på mig en massa vatten. Jag har orken, jag har motivationen och jag får resultaten.

Crocker
2011-06-01, 17:11
Det är inte en personlig uppfattning jag har. Det är ren fakta, och det skadar inte att lägga på sig vatten. Läs denna. (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2677269&postcount=1) Nu har jag sagt mitt, det är ditt val sedan.

RobinSilver
2011-06-01, 17:42
Det är inte en personlig uppfattning jag har. Det är ren fakta, och det skadar inte att lägga på sig vatten. Läs denna. (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2677269&postcount=1) Nu har jag sagt mitt, det är ditt val sedan.

Tackar! Det var mycket intressant läsning. Nu blev man genast lite klokare på vad kreatin egentligen är.
Jag ska tänka om på kreatinfrågan. Lite lurigt med viktuppgången dock. Visserligen är det spegeln som ska tala och inte vågen.

Bra länk! :thumbup:

REDaction
2011-06-01, 19:27
Tackar! Det var mycket intressant läsning. Nu blev man genast lite klokare på vad kreatin egentligen är.
Jag ska tänka om på kreatinfrågan. Lite lurigt med viktuppgången dock. Visserligen är det spegeln som ska tala och inte vågen.

Bra länk! :thumbup:

Varför bryr du dig om du går upp något kg i vätska?

Sniggel
2011-06-02, 14:53
Bulle under rutorna?
Vissa får problem med magen av kreatin. Är det gas/förstoppning?