handdator

Visa fullständig version : PWO under deff?

Beware
2011-05-31, 16:25
Är det inte bäst att köra typ en pwo eller kreatin just under deff? Det är väl då man behöver det som mest. Jag började i alla fall med pwo (no xplode) för att få lite tryck och ork i träningen, vilket jag har tappat nu på slutet av deffen.

Känner direkt skillnad och är nöjd med produkten, en liten extra skjuts i träningen. Men, jag har nu ökat 2kg i kroppsvikt. Visst beror det på kreatinet som finns i pwon?

Jag har antingen stått still i vikt eller minskat, men aldrig ökat. Hur reagerar ni på pwo, lägger ni också på er vikt/vätska? Tyckte faktiskt att jag kände mig mer blöt nu, eller så kanske jag bara nojjar mig. För så mycket vätska drar man väl inte på sig av pwo?

Kör ni med pwo under deffen? Märker ni skillnad på form/vikt?

Eddie Vedder
2011-05-31, 16:26
Bäst och bäst, det är ju inte på något vis sämre i alla fall. Kan man ta till andra tillåtna hjälpmedel för att få upp prestationen lite när energiintag är för lågt så kan det ju vara en fördel.

Beware
2011-05-31, 17:13
Bäst och bäst, det är ju inte på något vis sämre i alla fall. Kan man ta till andra tillåtna hjälpmedel för att få upp prestationen lite när energiintag är för lågt så kan det ju vara en fördel.

Nä det är sant :) Det var länge sen jag körde med pwo så jag fick bra effekt av det. Men viktuppgången måste väl bero på pwon och kreatinet som no xplode innehåller? Känner mig lite blötare nu och det är väl inte så konstigt om jag dragit på mig en massa vätska, även fast jag nog bara nojjar mig men ändå.

Beware
2011-05-31, 17:17
Och när jag ändå är igång, visst kan träningsvärken bli påtagligare under deffen? Jag känner sällan träningsvärk och gjorde det i princip aldrig under uppbyggnaden, men så här 2-3 veckor kvar av deffen får jag det lättare. Beror det på att återhämtningen är sämre?

z_bumbi
2011-05-31, 17:19
Beror det på att återhämtningen är sämre?

Det låter troligt men har du lagt till prestationshöjare så kan det ju också vara att du kör hårdare (vilket inte alltid är en bra grej) pga det.

Beware
2011-05-31, 18:28
Det låter troligt men har du lagt till prestationshöjare så kan det ju också vara att du kör hårdare (vilket inte alltid är en bra grej) pga det.

Ja det kanske det kan vara, för det är nu på slutet jag börjar känna av det lite mer. Hur lång tid tar det att bli av med vätskan man lagt på sig? För 2kg viktuppgång med samma kaloriintag måste bero på kreatinet som finns i pwon?

RobinSilver
2011-05-31, 18:30
Kör ni med pwo under deffen? Märker ni skillnad på form/vikt?

För oss newbies. Vad är pwo?

z_bumbi
2011-05-31, 20:44
Ja det kanske det kan vara, för det är nu på slutet jag börjar känna av det lite mer. Hur lång tid tar det att bli av med vätskan man lagt på sig? För 2kg viktuppgång med samma kaloriintag måste bero på kreatinet som finns i pwon?

Det tar upp till en månad att få normala mängder kreatin men jag tvivlar på att du märker av något extra efter en vecka.

Fast det kan ju finnas massor av andra orsaker till att du varierat så lite i vikt som 2 kg.

Crocker
2011-05-31, 22:18
PreWorkOut, syftar man oftast på.

Pretorian
2011-06-01, 06:37
Jag testade Hot Blood för någon vecka sen, för första gången, och den ger mig energi till träningen. Så för min del tror jag det är bra med PWO innan för att orka mer.

vicarious
2011-06-01, 06:59

En färdigblandad produkt som man ska ta en stund innan träningen för att bli pigg, taggad etc. Innehåller oftast koffein, beta-alanin, kreatin med mera.

Beware
2011-06-01, 11:30
Ja no xplode ger mig ett riktigt bra tryck och ork i gymmet, trots att jag äter likadant. Men min viktuppgång på 2kg måste väl bero på pwon? Det började i samma veva som jag börja dricka den.

Kosten har varit likadan och jag har inte ökat i vikt sen jag började deffa för 9 veckor sedan förren nu.

limenka
2011-06-01, 12:16
Ja no xplode ger mig ett riktigt bra tryck och ork i gymmet, trots att jag äter likadant. Men min viktuppgång på 2kg måste väl bero på pwon? Det började i samma veva som jag börja dricka den.

Kosten har varit likadan och jag har inte ökat i vikt sen jag började deffa för 9 veckor sedan förren nu.

Det måste inte alls bero på PWOn. Kolla dig noga i spegeln, är du 2kg fetare eller är du 2 kg något annat.

Beware
2011-06-01, 12:50
Det måste inte alls bero på PWOn. Kolla dig noga i spegeln, är du 2kg fetare eller är du 2 kg något annat.

Men eftersom jag började öka lite grann i vikt sen jag började med PWO så kan det väl bero på den? I och med att den innehåller kreatin? Vattnet man drar åt sig hamnar det först i musklerna och sedan mellan muskel och hud?

Känns som jag dragit på mig lite vatten, rutorna syns såklart fortfarande, men känner mig lite vattningare på nåt sätt, säkert bara inbillning/nojja.

Kanske borde sluta med pwo som innehåller kreatin till deffen är slut, lite psykiskt påfrestande att se vågen öka och man drar på sig vatten. :D Har ju bara max 2 veckor kvar!

vicarious
2011-06-01, 12:53
Men eftersom jag började öka lite grann i vikt sen jag började med PWO så kan det väl bero på den? I och med att den innehåller kreatin? Vattnet man drar åt sig hamnar det först i musklerna och sedan mellan muskel och hud?

Känns som jag dragit på mig lite vatten, rutorna syns såklart fortfarande, men känner mig lite vattningare på nåt sätt, säkert bara inbillning/nojja.

Det är möjligt men det kan bero på annat. Har du sänkt kaloriintaget allt eftersom du har gått ner i vikt eller kört på exakt samma? Det är inte säkert att din förbrukning är exakt lika stor som den var när du började dieten.

Om du märker att du går upp ännu mer så kanske du behöver åtgärda något, annars är det väl bara att köra på.