Visa fullständig version : Billig 32" HD TV?
Hej.
Jag har börjat fundera på att införskaffa mig ett PS3, och eftersom mina föräldrar inte vill ha en konsol vid TV:en måste jag köpa en ny.
Det jag vill ha är en full HD TV för bästa möjliga pris. Har sett lite på blocket och så, och där finns det TV-apparater för mindre än 2000. Dock är det väldigt otydligt om dem är full HD, HD-ready osv. Jag har mailat lite, men det verkar som de inte har någon koll själva.
Vet ni någon 32 tums HD TV under 2000 kronor? Ny eller begagnad, kanske någon här på forumet som kan sälja?
MVH Lukas
Strunta i vad siffrorna säger om upplösningen. Du lär aldrig se skillnad på full-HD (1080p) och HD-ready (720p) på en 32". Välj en TV som har en bild du är nöjd med helt enkelt.
Strunta i vad siffrorna säger om upplösningen. Du lär aldrig se skillnad på full-HD (1080p) och HD-ready (720p) på en 32". Välj en TV som har en bild du är nöjd med helt enkelt.
Jaha är det verkligen så, tack. Trodde det var ganska mycket skillnad, speciellt om man ska spela på den. :)
Men tack för svaret :)
Klart man gör. Har man en 32" så sitter man också närmare. Köp full-hd. Säljs ens HD idag?
Klart man gör. Har man en 32" så sitter man också närmare. Köp full-hd. Säljs ens HD idag?
Nej vet inte ens om det gör det, men jag köper gärna en begagnad för några tusenlappar mindre :)
Viktor_Balck
2011-05-30, 19:36
Vet inte om jag har fel men har fått uppfattningen att det inte alls är speciellt många spel som går i 1080p, utan många ligger runt 6-700?
Ska du kolla bluray filmer är det ju en annan sak.
Vet inte om jag har fel men har fått uppfattningen att det inte alls är speciellt många spel som går i 1080p, utan många ligger runt 6-700?
Du har inte fel.
Jag hävdar fortfarande att man inte ser skillnad på 720p och 1080p på en 32"are om man inte verkligen försöker från en meters avstånd.
Jag fann ett test av tidningen M3. Några år gammal visserligen men det lär inte göra något när vi snackar en begagnad 32" TV.
Det hetaste ämnet just nu, både i projektor- och platt-tv-sammanhang är full hd, det vill säga upplösningen 1080p. Våra tester visar dock att 720p räcker långt, och att det är omöjligt att se skillnad mellan hd och full hd på normalt tittavstånd från en 50-tums tv. Men om man drar upp bilden på en två meter bred projektorduk, då borde väl skillnaden vara som natt och dag, eller? Svaret på den frågan är enkel – nej.
Inte ens om du sitter fyra meter från en 100-tums filmduk är det särskilt lätt att se skillnad mellan en film i 720p eller 1080p (stillbilder är en annan femma). Vårt blindtest från november (du hittar det här) visade att inte ens experterna såg skillnad mellan 480p och 720p på en 42-tums-tv med optimalt källmaterial, istället är det andra faktorer som är viktigare för bildupplevelsen
Du har inte fel.
Jag hävdar fortfarande att man inte ser skillnad på 720p och 1080p på en 32"are om man inte verkligen försöker från en meters avstånd.
Ska du kolla bluray filmer är det ju en annan sak.
Okej, tack för svaren! :) Vad är det för sladdar man ska ha nu då :)? HDMI?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.