Visa fullständig version : cigna??
ringde en telefonförsäljare för ett tag sen och erbjöd en livförsäkring som gäller vid olycka, enligt dom så får min sambo 900000 om jag dör, om hon har en så får jag 900000 och dör vi båda så får min son 1.8 mille och det kostade 60kr/mån per person..lätt ju rätt ok tycker jag så jag teckande försäkringen men nu när jag börjat fundera lite så är jag lite osäker på om jag gjorde rätt, är ju inte vad jag vet något känt bolag och jag provade googla om det och det verkade vara lite olika bud på hur seriöst det är..saken är den att jag inte kan hitta nån anhörig som faktiskt fått 900000, visst alla kanske inte skriver om det på nätet så fort dom fått pengar så därför undrar jag om nån här inne vet nåt om dom, ifall man ska fortsätta betala eller säga upp den.??
mvh mr ruhl
Vad hade dom för villkor?
Hur "får" man dö och hur "får man inte" dö.
rajjan_dammit
2011-05-28, 19:04
Det var ju ganska dyrt om inte annat.
Namn på företag?
För övrigt tycker jag liknande försäkringar är ganska dyrköpta och tveksamma snuttefiltar.
Vad hade dom för villkor?
Hur "får" man dö och hur "får man inte" dö.
krig, extremsporter och mord av förmånstagare var inte godkänt:) men typ snowboardolycka, bilolycka och liknande var godkänt=)
Jag förstår inte detta: hur kan man skriva på ett avtal vips över telefon, utan att ens ha gjort sin research? Tror man att erbjudandet är nu eller aldrig? För det är det inte. En vettig människa begränsar sig till att maximalt höra vad säljaren har att säga (det är minst lika vettigt att inte höra vad han har att säga), tackar för sig, och gör sin egen research innan han/hon tar ett beslut om att köpa eller inte köpa.
rajjan_dammit
2011-05-28, 20:02
krig, extremsporter och mord av förmånstagare var inte godkänt:) men typ snowboardolycka, bilolycka och liknande var godkänt=)
Enligt de officiella villkoren, eller enligt säljaren? De behöver nämligen inte alls stämma överrens. ;)
Det var ju ganska dyrt om inte annat.
tyckte priset i sig inte var så dyrt 60kr/mån, men det är ju med förutsättningarna att det är ett seriöst bolag
Namn på företag?
För övrigt tycker jag liknande försäkringar är ganska dyrköpta och tveksamma snuttefiltar.
cigna heter bolaget
Enligt de officiella villkoren, eller enligt säljaren? De behöver nämligen inte alls stämma överrens. ;)
har fått hem försäkringspapper med vilkor i.
kettlebellGuden
2011-05-29, 08:36
Stoppa in dina 60kr / månad på din aktiedepå istället.
rajjan_dammit
2011-05-29, 09:22
tyckte priset i sig inte var så dyrt 60kr/mån, men det är ju med förutsättningarna att det är ett seriöst bolag
Det beror ju på vad en livförsäkring kostar hos andra bolag. Tror du kan få livförsäkring hos skandia till exempel för typ 15 spänn i månaden om du är under 40.
Min pappa betalar av någon anledning fortfarande min livförsäkring, den har hängt med sedan jag var liten typ. Han brukar alltid påpeka att hunden är dyrare och försäkra än mig. Detta tillförde tråden ingenting.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.