Visa fullständig version : Energiförbrukning när kroppen helar sig
nisse1976
2011-05-27, 10:54
Hej,
Dom har skurit i min kropp och sen sytt ihop mig.
Förbrukar kroppen mer energi när den helar mig efter detta? Nån koll på hur mycket i runda slängar i så fall?
King Grub
2011-05-27, 12:11
Det beror på hur stort ingreppet var.
http://healthlinks.washington.edu/nutrition/section13.html
Mindre kirurgi ökar inte energibehovet, eller bara marginellt.
nisse1976
2011-05-27, 12:17
Thanx Grub!
Den var inte den lättaste sidan att förstå.
Dom skar i ljumsken, satte in en grej och sydde sen ihop det med några stygn.
risig rörlighet i typ 1 vecka. Lite sämre rörlighet än normalt i några veckor till och fullt återställd efter ca 5-6 veckor. Nån susning på om det kan göra nåt?
Thanx Grub!
Den var inte den lättaste sidan att förstå.
Dom skar i ljumsken, satte in en grej och sydde sen ihop det med några stygn.
risig rörlighet i typ 1 vecka. Lite sämre rörlighet än normalt i några veckor till och fullt återställd efter ca 5-6 veckor. Nån susning på om det kan göra nåt?
Om det bara är ett par stygn så är det nog mindre ingrepp vilket innebär att det knappt blir någon skillnad.
nisse1976
2011-05-27, 13:27
Okidoki
nisse1976
2011-05-28, 08:46
Angående tabellen du länkade till Grub:
Jag var på dejt med en väldigt nice tjej häromveckan. Hon hade väldigt nice kropp men åt som en galning. Jag är lite orolig att hon har AIDS eller cancer och därmed har en högre förbrukning och kan stoppa i sig de mängderna utan att gå upp i vikt.
Inga synliga major burns fanns och jag fick inte intrycket av att hon hade closed head injury heller.
Finns det fog för min oro?
StarkaUlf
2011-05-28, 08:54
Jag var på dejt med en väldigt nice tjej häromveckan. Hon hade väldigt nice kropp men åt som en galning. Jag är lite orolig att hon har AIDS eller cancer och därmed har en högre förbrukning och kan stoppa i sig de mängderna utan att gå upp i vikt.
Inga synliga major burns fanns och jag fick inte intrycket av att hon hade closed head injury heller.
hon kanske besökte toaletten väldigt ofta? ;)
Hon kanske är drabbad av work out a lot?
martinmartin
2011-05-28, 09:02
AIDS och cancer är inte det enda som gör att man kan äta mycket, en gång, när man är ute och äter.
mattilainen
2011-05-28, 09:11
AIDS och cancer är inte det enda som gör att man kan äta mycket, en gång, när man är ute och äter.
jajamen!
nisse1976
2011-05-28, 09:23
Tack alla för svar, skönt att veta att det kan finnas alternativa anledningar. Tror min nydeffade kropp gör chansen för ligga relativt stor inför dagens dejt nämligen. Kör nog skydd ändå för att vara på den säkra sidan plus att man får jobba mer och bränner mer kalorier!
martinmartin
2011-05-28, 14:49
Tack alla för svar, skönt att veta att det kan finnas alternativa anledningar. Tror min nydeffade kropp gör chansen för ligga relativt stor inför dagens dejt nämligen. Kör nog skydd ändå för att vara på den säkra sidan plus att man får jobba mer och bränner mer kalorier!
Du är född 1976 (om det är vad det står för i ditt nick) och du fattar inte att man kan äta en stor måltid ute och inte vara fet utan att ha AIDS eller cancer?
BengtBurk
2011-05-28, 14:55
Var AIDS den enda åkomman du oroade dig för? Hon skulle ju lika gärna kunna ha gonorré, klamydia eller kondylom. Men bra att du använder skydd iaf och hoppas deffen gjort succé! ;)
Du är född 1976 (om det är vad det står för i ditt nick) och du fattar inte att man kan äta en stor måltid ute och inte vara fet
Detta kan jag faktiskt köpa. Folk i allmänhet tror på en massa konstigheter och tror att tillfälligheter representerar vad som sker hela tiden dygnet runt, även om det skulle handla om en själv :P
Förklarar min oproportioneligt stora viktnedgång på multiple fractures och svår infektion.
Hade 190 eller nåt i den stilen.
nisse1976
2011-05-28, 17:29
Du är född 1976 (om det är vad det står för i ditt nick) och du fattar inte att man kan äta en stor måltid ute och inte vara fet utan att ha AIDS eller cancer?
Jag måste uppenbarligen börja använda mer smileys, var dock helt övertygad om att det var omöjligt att uppfatta mitt inlägg som seriöst.
martinmartin
2011-05-28, 17:32
Jag måste uppenbarligen börja använda mer smileys, var dock helt övertygad om att det var omöjligt att uppfatta mitt inlägg som seriöst.
Okej.
King Grub
2011-05-28, 17:35
Låt bli tramsinlägg i vad som uppenbarligen var en seriös tråd och slösa bort folks tid, annars får du en förseelsepoäng nästa gång.
nisse1976
2011-05-28, 17:49
Låt bli tramsinlägg i vad som uppenbarligen var en seriös tråd och slösa bort folks tid, annars får du en förseelsepoäng nästa gång.
Uppfattat
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.