Visa fullständig version : Kcalintag på morgonen vid 2km maxning?
Buster500
2011-05-26, 18:33
Hallå!
Jag är mitt i min deff!
Min fråga är till er, hur många kalorier på ett ungefär bör jag förbruka vid en maxning på 2km med en kroppvikt på ~80kg. Undrar detta så jag vet hur mycket mat jag kan proppa i mig till frukost så jag kan maxa resultatet utan att förstöra mitt kaloriunderskott under dagen!
Tack på förhand:)
Buster500
2011-05-26, 18:48
Hallå!
Jag är mitt i min deff!
Min fråga är till er, hur många kalorier på ett ungefär bör jag förbruka vid en maxning på 2km med en kroppvikt på ~80kg. Undrar detta så jag vet hur mycket mat jag kan proppa i mig till frukost så jag kan maxa resultatet utan att förstöra mitt kaloriunderskott under dagen!
Tack på förhand:)
Edit: Brukar äta 300kcal till frukost.
SiSenior
2011-05-26, 18:50
Omöjligt att svara på, förstås, men inte alldeles för många om du låter mig gissa.
Svårt att säga, tar väl inte speciellt lång tid att springa 2km om man maxar.
Skulle gissa på att du inte hinner förbränna allt för mycket iaf, kanske 100-150kcal?
Buster500
2011-05-26, 19:20
Det kanske inte tar så lång tid att springa men jag tar ut mig helt på de 2 km = mer energi används. Tror jag satsar på 200-300 kcal+
Det kanske inte tar så lång tid att springa men jag tar ut mig helt på de 2 km = mer energi används.
1.Om du sover dåligt och tar ut dig under dagen förbrukar du mer energi då?
2.Varför frågar du om du redan bestämt dig?
Buster500
2011-05-26, 19:28
1.Om du sover dåligt och tar ut dig under dagen förbrukar du mer energi då?
2.Varför frågar du om du redan bestämt dig?
1. Bör du inte förbruka mer energi om du springer 2km med en hastighet på ex. 13km/h än du gör om du går 2km med en hastighet av 4km/h?
2. Jag vill veta hur ni hade gjort i denna situationen.
1. Bör du inte förbruka mer energi om du springer 2km med en hastighet på ex. 13km/h än du gör om du går 2km med en hastighet av 4km/h?
2. Jag vill veta hur ni hade gjort i denna situationen.
Det tar 9 minuter första alternativet, andra tar 30 minuter. Skiljer väl några tiotals kcal enligt MET-uträkning.
Buster500
2011-05-26, 20:56
Det tar 9 minuter första alternativet, andra tar 30 minuter. Skiljer väl några tiotals kcal enligt MET-uträkning.
Visste inte att det var så, tack :)
varför skulle det gå åt mer energi om du tar ut dig helt?
Pretorian
2011-05-27, 06:27
Vill du äta så många kalorier som du sen gör av med när du går ut och springer?
Eftersom min personliga förbränning vid aktivitet är så svår att räkna ut exakt så tar jag inte med den när jag räknar på hur mycket jag kan äta, definitivt inte när det handlar om en så liten ansträngning som att springa 2km.
http://www.caloriesperhour.com/index_burn.php
Använd running calculator
150-200kcal kommer du troligen hamna på
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.