handdator

Visa fullständig version : Växa.. Bli större

Zwiqo
2011-05-23, 14:25
Är ganska kräsen när det gäller skjortor, men jag växer ju satt om jag köper någon som sitter sådär superbra nu så kommer den knappast sitta så bra efter kanske ett halvår om jag har otur. Men jag vill samtidigt inte köpa skit från HM som bara går sönder och känns som skit.

Så finns det någon tumregel för när man för det mesta växt klart på längd och sånt? Alltså om jag skulle ta mått på armar, längd och sånt, sen kolla igen om ett år och det är nästan exakt samma, skulle man kunna säga att man nästan växt klart då och att man inte behöver oroa sig för att man kommer växa ur skjortorna?

Sen när man tränar blir man ju större och så, men det tar ju visserligen tid men ska man vänta tills man blivit grövre innan man köper på sig massa skjortor som sitter som handen i handsken?

Allt är ju individuellt men man kan ju alltid gissa på vad som är mest troligt.

HulkH
2011-05-23, 14:34
Fortsätter du träna så får du större muskler, och får köpa nya kläder efter ett tag.

Killar växer väl klart på längden allt mellan 15-21 år tror jag, dock är det itne så många som växer klart runt 15 tror ja. Sedan så blir man ju allt grövre fram till runt 20 skulle jag tro.

Svårt att säga då alla utvecklas olika fort.

Loke
2011-05-23, 15:24
Män blir grövre långt upp i 20-årsåldern även utan träning. Nånstans mellan 25-30 verkar den effekten avta, men inte tidigare.

Köp skjortor ändå, det gör jag. Har nu en hel hög som jag inte kan ha, hoppas väl lite på att kunna återvinna dem när jag har deffat till nästa sommar.

oracas
2011-05-23, 15:31
Män blir grövre långt upp i 20-årsåldern även utan träning. Nånstans mellan 25-30 verkar den effekten avta, men inte tidigare.

Köp skjortor ändå, det gör jag. Har nu en hel hög som jag inte kan ha, hoppas väl lite på att kunna återvinna dem när jag har deffat till nästa sommar.

+1 har 3 högar skjortor som jag sparat ifall jag någon gång skulle deffa ner till samma nivå någon gång i framtiden.