handdator

Visa fullständig version : Deff, in need of help

sslacker
2011-05-22, 23:31
Hay.
Jag har länge planerat att deffa och bli lite mer rippad.
Jag är 187cm lång och väger 87 kg.
Jag tränar handboll ca 5 ggr/veckan (ett av passen är bodypump/spinning). Just nu ligger vi i försäsongsträning, dvs. mycket fys, intervaller osv.

Jag undrar, hur ska jag käka för att bli av med fett, utan att det påverkar min träning (trötthet, sämre prestationer osv). Jag har funderat på att käka whey-80 och lite sånt trams, då jag ÄVEN vill lägga på mig lite muskelmassa, men antar att man får en sak i taget. Så, min fråga är:

Hur ska jag käka? Ska jag ta något kosttillskott, samt vad ska jag käka om jag vill gå upp i vikt (är inget fan av att trycka i mig enorma mängder kyckling osv). Tror inte att jag behöver tappa så överdrivet mycket fett då jag anser (hoppas? ;)) att jag är relativt vältränad och inte har så överdrivet lång väg till rutorna.

Bild på dagsformen:
http://i55.tinypic.com/5zfgnb.jpg

daloatf
2011-05-23, 06:15
Då kan inte gå upp i vikt och ner i fett samtidigt.

sslacker
2011-05-23, 06:47
Givande svar.

Victuhh
2011-05-23, 06:50
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 ;)

sslacker
2011-05-23, 07:55
Sigh.. Läste du ens frågan?

vicarious
2011-05-23, 07:58
Du skriver att du vill gå upp i vikt samtidigt som du vill bli av med fettet. Det kan vara svårt att åstadkomma samtidigt.

För att gå ner i vikt måste du göra av med mer energi än du stoppar i dig. Underskott av kalorier. Jag hade försökt få in 1-2 styrketräningspass varje vecka för musklerna.

Annars är det helt enkelt att äta mindre som gäller. Jag hade inte nollat eller sänkt kolhydratintaget (vilket verkar vara väldigt poppis?) med tanke på din träningsmängd. Jag hade isåfall sänkt fettintaget. Dock vet jag inte hur högt det är i dagsläget.

ThisIsTheOne
2011-05-23, 08:08
Träna hårt, räkna ut ditt ungefärliga kaloribehov för att vara viktstabil och dra sedan bort 500 kcal. Väg dig en gång i veckan, under samma förutsättningar, och följ utvecklingen. Du har sannolikt längre än du tror till rutor, men kör på så kommer du dit.

Nykropp
2011-05-23, 08:10
Respekt till Familyguy kallingarna!!! :D

demarston
2011-05-24, 10:07
Jepp, håller med föregående talare, håll koll på kosten, sänk fett och kolhydrater och öka proteinintag.