handdator

Visa fullständig version : Ny mobil, vad är "teh shizniz?"

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19

agazza
2019-08-21, 06:54
Vilken mobil är det som gäller nu om man vill ha som mest privacy och minst övervakning, minst kopplat till facebook osv? (Smartphones)

Vilken som helst som du flashar cerberus på, annars finns ju blackphone och andra billigare varianter.

Iliyas
2019-08-25, 08:39
Samsung S10 plus eller Note 10 plus?
Har förbeställt Noten och den kommer den 30:de.
Är CPUn i S10 plus mkt sämre än i Noten? Stor skillnad mellan 9820 vs 9825, kollat lite tester men blir inte klokare av det direkt.

chidde
2019-08-25, 09:19
Trodde att min Oneplus 5 sjong pa sista versen nar dash charge slutade funka, reboota och rengjorde uttaget precis som man foreslog pa natet utan resultat

Slutade med att jag kopte en ny sladd for £3.00 och nu funkar den som vanligt igen sa nu haller den sig ett tag till tills nat spannande dyker upp

Laxan man har lart sig: Dash charge ar minsann viktigt

agazza
2019-08-25, 10:27
Trodde att min Oneplus 5 sjong pa sista versen nar dash charge slutade funka, reboota och rengjorde uttaget precis som man foreslog pa natet utan resultat

Slutade med att jag kopte en ny sladd for £3.00 och nu funkar den som vanligt igen sa nu haller den sig ett tag till tills nat spannande dyker upp

Laxan man har lart sig: Dash charge ar minsann viktigtKom ihåg att putsa högtalaren med aceton också.

Jag bytte kameraglas på min opt3t för typ 50kr. Det oleofobiska skiktet var borta

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

Iliyas
2019-08-28, 13:46
Det blev en Samsung note 10 plus!

smerk
2019-08-30, 14:12
Dags att byta mobil, kan inte ladda min galaxy S7 längre, eller koppla in hörlurar. (Ja jag har fått bort allt damm i uttagen.) Vad finns det för prisvärda mobiler på marknaden nu?

Armed Dingo
2019-08-30, 14:23
Dags att byta mobil, kan inte ladda min galaxy S7 längre, eller koppla in hörlurar. (Ja jag har fått bort allt damm i uttagen.) Vad finns det för prisvärda mobiler på marknaden nu?

Asnöjd med min P30 Pro.

Iliyas
2019-08-31, 10:28

Denna är nog mest prisvärd. Xiaomi-mi-9t-pro

https://www.mi-store.se/sv/mobiltelefoner/mi-9t/xiaomi-mi-9t-pro-128-gb-carbon-black

panzerpig
2019-08-31, 15:00

Vilket pris tänker du dig? Du hade en s7, var du nöjd med prestandan eller tyckte du den var seg? Xiaomi mi9t pro/redmi k20 pro är samma telefon, redmi telefonen kan du köpa från aliexpress.com för runt 3000:-. väldigt prisvärd.

Peter.B
2019-10-20, 14:55
Jag är trött på att min Samsung Galaxy S9+ inte klarar en heldag med ordentlig användning av till exempel kamera och navigation. Så jag tänkte köpa ett battery case. Vilket är bäst? Ska helst kunna sitta på jämt, gå att ladda luren och caset trådlöst och ska helst inte vara skitfult/skitstort. Vad har vi för tips?

Tack på förhand!

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Termy
2019-10-27, 10:02
Nytt mobilköp stundar snart... är "bråket" mellan Huawei och Google (banned i Google store?) nått att bekymra sig över?

Termy
2019-10-28, 09:27
Följdfråga: någon som har Huawei Mate 20 Pro? Något ni inte är nöjda med?

King Grub
2019-10-28, 09:34
Jag har storebror, Mate 20 X, och nej, den är alldeles utmärkt.

Termy
2019-10-28, 10:40
Jag har storebror, Mate 20 X, och nej, den är alldeles utmärkt.

Den verkar gedigen. Hoppas på nån BF-rea, men annars kör jag nog på den ändå.

peliqan
2019-12-04, 08:24
Ute efter en ny mobil. Väldigt dåligt insatt i marknaden men letar efter en så snabb som möjligt, bra kamera och helst inte större skärm än typ 6,1". Tittat lite på Huawei P30 och Samsung Galaxy s10 eller A50 för är mest inne på Android men hur står sig tex Iphone 8 mot dessa?

agazza
2019-12-04, 08:45
Ute efter en ny mobil. Väldigt dåligt insatt i marknaden men letar efter en så snabb som möjligt, bra kamera och helst inte större skärm än typ 6,1". Tittat lite på Huawei P30 och Samsung Galaxy s10 eller A50 för är mest inne på Android men hur står sig tex Iphone 8 mot dessa?

IPhone åldras ju med dignitet när det gäller användarupplevelse men gällande rå prestanda är allt bättre med p30 och s10

Men kommer du ifrån iPhone hade jag köpt en xiaomi note 10 eller mi9t pro.

Dom härmar iPhones ios rätt mycket så då kommer du känna dig mer hemma ifall du ska byta från ios till Android

peliqan
2019-12-05, 07:17
IPhone åldras ju med dignitet när det gäller användarupplevelse men gällande rå prestanda är allt bättre med p30 och s10

Men kommer du ifrån iPhone hade jag köpt en xiaomi note 10 eller mi9t pro.

Dom härmar iPhones ios rätt mycket så då kommer du känna dig mer hemma ifall du ska byta från ios till Android

Har haft Android så vill gärna fortsätta med det! Är mest inne på Oneplus 7 just nu, känns som den har fått väldigt positiva recensioner.

Gregow
2019-12-05, 08:13
Har haft Android så vill gärna fortsätta med det! Är mest inne på Oneplus 7 just nu, känns som den har fått väldigt positiva recensioner.
Har en sån och den är inte i närheten av min förra iPhone. Buggig/instabil, auto-brightness är muppig, sämre skärm, gestures funkar sämre, finns inga bra skärmtangentbord, byggkvaliteten är inte den samma, prestandan är mycket sämre.

Det positiva är 90Hz skärm, priset och en kamera som fungerar över förväntan. Batteritiden och att den laddar snabbt är också trevligt.

Jag hade dock föreslagit iPhone X/Xs.

agazza
2019-12-05, 08:47

Det är en väldigt bra budgetmobil men det är inte kungen av budgetmobiler längre, det är k20 PRO.

Men ska du upp i samma prisklass som Iphone så hade jag köpt en premiumtelefon från Huawei eller Samsung. Nästa generations modeller kommer ha 90 till 120hz så jag hade väntat på nästa lineup

PureWhey
2019-12-05, 09:59
Har en sån och den är inte i närheten av min förra iPhone. Buggig/instabil, auto-brightness är muppig, sämre skärm, gestures funkar sämre, finns inga bra skärmtangentbord, byggkvaliteten är inte den samma, prestandan är mycket sämre.

Det positiva är 90Hz skärm, priset och en kamera som fungerar över förväntan. Batteritiden och att den laddar snabbt är också trevligt.

Jag hade dock föreslagit iPhone X/Xs.

SwiftKey

Min OnePlus 5T har fungerat utmärkt länge. Mindre problem än en iPhone. Kommer nog gå på OnePlus igen såvida deras priser inte fortsätter stiga.

peliqan
2019-12-05, 10:33
Det är en väldigt bra budgetmobil men det är inte kungen av budgetmobiler längre, det är k20 PRO.

Men ska du upp i samma prisklass som Iphone så hade jag köpt en premiumtelefon från Huawei eller Samsung. Nästa generations modeller kommer ha 90 till 120hz så jag hade väntat på nästa lineup

Redmi k20 pro? Finns den i Sverige?

Med premiuimtelefon, vilka modeller tänker du på då?

40plus
2019-12-05, 10:49
Känns väldigt dumdristigt att köpa en Huawei. Rätt som det är så blir det vajsing med google och inga fler uppdateringar och vips så ingen mer mobilbank, swish, bankid, kollektivtrafik etc.

agazza
2019-12-05, 11:26
Redmi k20 pro? Finns den i Sverige?

Med premiuimtelefon, vilka modeller tänker du på då?

Huawei p30 pro eller note

Samsung s10 eller note.

Finns den säkert men du kan få den på alieepress för typ 2800kr

r3mpuh
2019-12-05, 11:27
Själv kör man på en gammal Sony Ericsson Walkman Flip-Phone fram tills/inväntandes på Galaxy S11+(?). Första stora hoppet på länge rent specsmässigt. 108MP kamera vs 16MP(?), LPDDR5 vs LPDDR4x(?), 5G(W/e) vs 4G, 20:9 vs 19:9, Hög(bra) refreshrate på skärmen vs 60hz(OnePlus skärmen som Samsung tillverkar suger, Samsung valde att vänta med hög-refresh-rate tills de var redo med mobilskärms-techen till sina egna lurar, vilket är 2020). Bättre OLED-skärm än iphone, lol.(Just nu sitter det väl samma Samsung-tillverkade OLED i iphone som Samsung, lite självutplånande utav dem som märke sisådär).

Funderade först på Note 10 Plus men det var nog den största besvikelsen någonsin. 100% identisk med S10+. Pennan är väl cool för den som inte vet att det finns en timer-inställning på kameran, men jag kan varken rita eller skriva bokstäver som andra kolbaserade varelser känner igen(för att inte tala om AI). S11 blir det.

Min S6 edge+ sprack direkt första gången jag tappade den utomhus på en grusväg, så det blir Telenor 12-mån-låsa-in-kunden-via-byte-varje-år-scamen-aka-leasing tillsammans med deras 120 kr/mån lämna in mobilen i valfritt skick-försäkring. ;)

Fick även inbränningar utav tangentbordet på skärmen med min S6 Edge+ väldigt fort. Kostar 2500kr(?) för att byta in en mobil var 12:e månad med inbränningar hos Telenor utan försäkring.

Är man student/55+ är det ju Comviq som gäller. Är man student med mobilt bredband eller har mobilt bredband så är det ju Tele2 som gäller(Tele2>Telenor som standard-vuxen) Jag har Fiber från Telenor så får 1st uppgradering(50kr?) utav mobil-datamängden som "kombo-kund". Samt om stadsnätet lägger ned/får avbrott så skall Telenor då tydligen kompensera genom att slå på obegränsat för mobiltelefonen. Köper man telefon kontant kan man ju lika gärna köra på budget abonnemangen beroende på operatörsnäts teckningen där man bor? Hallon/Vimla/Osv.

Just jah, Telenor 12-mån-mobil-leasing är bara knappt "värt det" som Android-användare. Iphone har ju faktiskt ett någorlunda andrahandsvärde om jag minns korrekt iaf, så där lär man "tjäna" ännu mindre på utbyte till nya modellen varje år där Telenor kränger ens gamla modell vidare istället för att helt enkelt göra det själv istället.
Hade jag haft Iphone hade jag istället bytt mellan Telenor/Tele2 varje år om jag alltid velat ha nyaste modellen(bindningstids fria operatörer?) & sålt den gamla mobilen själv. idk idk.

Sorry för spam av mobilinköpstankar, prokrastinerar att flyta.

EDIT@Är i vanliga fall stort fan utav prisvärda Huawei telefoner(Xiaomi är väl mer prisvärda men sämre kamera för foton jämförelsevis?), men det är videoinspelningen som är det viktigaste för mig denna gång för mobilinköp. Kirinkretsarna är inte lika bra för det jämfört med Exynoss(Tror dock Snapdragon också duger nu för tiden).

agazza
2019-12-05, 11:29
Känns väldigt dumdristigt att köpa en Huawei. Rätt som det är så blir det vajsing med google och inga fler uppdateringar och vips så ingen mer mobilbank, swish, bankid, kollektivtrafik etc.

Det gäller kommande modeller ifall det blir aktuellt

Gregow
2019-12-05, 16:59
SwiftKey

Min OnePlus 5T har fungerat utmärkt länge. Mindre problem än en iPhone. Kommer nog gå på OnePlus igen såvida deras priser inte fortsätter stiga.
SwiftKey är lika dåligt som alla andra vad gäller layout på knappar, och det verkar inte gå att flytta runt textmarkören genom att dra på space-knappen. Jag har flera gånger varit nära att slänga telefonen i väggen för den registrerar fel knapptryck, speciellt när den stänger tangentbordet när man försöker trycka mellanslag och blir av med all text istället.

Det är hela tiden små buggar vilket inte existerar med iPhone.

Akerhage
2019-12-05, 17:10
Tänker vänta tills mobilerna kommer med detta innan det blir ett nytt mobilköp för mig.
https://www.qualcomm.com/products/snapdragon-865-5g-mobile-platform

agazza
2019-12-05, 18:38
SwiftKey är lika dåligt som alla andra vad gäller layout på knappar, och det verkar inte gå att flytta runt textmarkören genom att dra på space-knappen. Jag har flera gånger varit nära att slänga telefonen i väggen för den registrerar fel knapptryck, speciellt när den stänger tangentbordet när man försöker trycka mellanslag och blir av med all text istället.

Det är hela tiden små buggar vilket inte existerar med iPhone.Stänger tangentbordet? Kan du ta en printscreen på hur du har layouten?

Du kan ju lägga till pilarna i SwiftKey ifall du vill navigera i texten, så får du även upp och ned istället för bara fram och tillbaka.

Men snabbast är ändå bara att långhålla I texten för att snabbnavigera.

Gregow
2019-12-05, 19:41
https://i.ibb.co/ZMS0XjJ/Screenshot-20191205-193944.jpg (https://ibb.co/vjhSqFB)

r3mpuh
2019-12-06, 01:36
Tänker vänta tills mobilerna kommer med detta innan det blir ett nytt mobilköp för mig.
https://www.qualcomm.com/products/snapdragon-865-5g-mobile-platformTänker vänta tills mobilerna kommer med detta innan det blir ett nytt mobilköp för mig.
https://www.samsung.com/semiconductor/minisite/exynos/products/mobileprocessor/exynos-990/

G.W
2019-12-06, 08:15
https://www.samsung.com/semiconductor/minisite/exynos/products/mobileprocessor/exynos-990/

Tänker vänta tills detta är standard innan jag unnar mig en dyrare mobil.

https://terminator.fandom.com/wiki/Neural_Net_CPU

agazza
2019-12-06, 10:57
https://i.ibb.co/ZMS0XjJ/Screenshot-20191205-193944.jpg (https://ibb.co/vjhSqFB)Prova den här layouten.
Sen kan du ha rättstavning för två språk utan att byta mellan engelska coh svenska på spacetangenten.

Bara att skriva på engelska så rättar den självhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20191206/da38e4a5ad66b3e048b8eb8771d33e22.jpg

Gregow
2019-12-06, 16:29
Prova den här layouten.
Sen kan du ha rättstavning för två språk utan att byta mellan engelska coh svenska på spacetangenten.

Bara att skriva på engelska så rättar den själv[.IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191206/da38e4a5ad66b3e048b8eb8771d33e22.jpg[/IMG]

Det där är ju samma sak fast du har navigationsknappar istället för gester.

agazza
2019-12-07, 11:28
Det där är ju samma sak fast du har navigationsknappar istället för gester.Fattar inte vad du är ute efter annars, ifall du inte kan använda den smidiga navigeringen utan vill använda "svepa på space" liknande navigering så är ju orienteringsknappar snabbare då du har fram, tillbaka, upp ner istället för framåt eller bakåt

chidde
2019-12-14, 05:01
Har en del kollegor med iPhone 11:or och Samsung S10:or, fatt jamfora litegrann och insett att min OnePlus 5 numera har blivit lite daterad vad galler kameraprestanda

Samsungen (S10+ Dual SIM) har sjunkit till £600 RRP vilket kanns gott, men nu i Februari gar det rykten om att S11 ska lanseras

Ar det vart att vanta tills Feb?

agazza
2019-12-14, 09:13
Har en del kollegor med iPhone 11:or och Samsung S10:or, fatt jamfora litegrann och insett att min OnePlus 5 numera har blivit lite daterad vad galler kameraprestanda

Samsungen (S10+ Dual SIM) har sjunkit till £600 RRP vilket kanns gott, men nu i Februari gar det rykten om att S11 ska lanseras

Ar det vart att vanta tills Feb?Ja den ska väl ha 120hz skärm har jag för mig

Iliyas
2019-12-14, 22:02

Ar det vart att vanta tills Feb?

Jag har en note 10 plus och jag hade helt klart väntat, kommer nog att byta till en Samsung 11.

flipp
2019-12-26, 17:39
Får numera ont i handleden när jag använder de flesta smartphones. Värken kryper ibland även upp till underarmen.

Problemet har medfört att jag idag tvingas använda en jättestor telefon (Xiaomi Mi Max3) eftersom nästan alla normalstora smartphones leder till värk inom några dagar. Jag antar att jag håller telefonen jag använder nu lite annorlunda eftersom den är så stor och att den därför inte ger någon värk. Dock har jag testat andra telefonen i liknande storlek som också ger liknande problem (T.ex. Honor Note 10) så det verkar vara ett komplext samspel mellan storlek och vikt m.m.

Min enkla fråga är om det går bli av med problemet genom att börja styrketräna handlederna och underarmarna? Om det går, vilka övningar kan i så fall vara lämpliga?

Andy.da.wohoo
2019-12-26, 23:31
Blä, min Huawei P10 har börjat jäklas med mig och dör trots det är ~20-30% kvar på batteriet. Den har dessutom krånglat till och från genom att starta om sig lite slumpartat då och då. Känns alltså som att det är dags för något nytt.

Jag är inte sugen på att smälla ut ~10 000 kr för iPhone eller Samsung, finns det något märke/modell i mellansegmentet som är prisvärd men som inte är helt bortglömd vad gäller säkerhetsuppdateringar? Byggkvalitén får också vara hyfsad.

Tidigare har ju LG haft prisvärda telefoner, (LG G2 var ju guld) men de verkar inte vara lika aktuella längre vad jag kan se.

Nokia verkar ha ett par modeller för sub 5 000 kr, någon som har eller har haft Nokia som kan dela med sig av lite tankar?

Får dra igång lite research och återkomma med mer tankar.

agazza
2019-12-26, 23:39
Blä, min Huawei P10 har börjat jäklas med mig och dör trots det är ~20-30% kvar på batteriet. Den har dessutom krånglat till och från genom att starta om sig lite slumpartat då och då. Känns alltså som att det är dags för något nytt.

Jag är inte sugen på att smälla ut ~10 000 kr för iPhone eller Samsung, finns det något märke/modell i mellansegmentet som är prisvärd men som inte är helt bortglömd vad gäller säkerhetsuppdateringar? Byggkvalitén får också vara hyfsad.

Tidigare har ju LG haft prisvärda telefoner, (LG G2 var ju guld) men de verkar inte vara lika aktuella längre vad jag kan se.

Nokia verkar ha ett par modeller för sub 5 000 kr, någon som har eller har haft Nokia som kan dela med sig av lite tankar?

Får dra igång lite research och återkomma med mer tankar.Xiaomi mi 9t pro eller redmi k20 pro

Jag hade köpt en k20 pro på aliexpress.

Andy.da.wohoo
2019-12-26, 23:48
Xiaomi mi 9t pro eller redmi k20 pro

Jag hade köpt en k20 pro på aliexpress.

Tack för tipset! Jag har något minne av att man var tvungen att dubbelkolla vilka bandbredder Xiaomitelefonerna hade då de inte alltid var säkert att de funkade på Europeiskt/västerländskt 4G-nät, stämmer det fortfarande?

agazza
2019-12-27, 10:35
Tack för tipset! Jag har något minne av att man var tvungen att dubbelkolla vilka bandbredder Xiaomitelefonerna hade då de inte alltid var säkert att de funkade på Europeiskt/västerländskt 4G-nät, stämmer det fortfarande?Jo så är det, men det funkar ändå, men bara sämre på glesbygden.

Xiaomi säljs i Sverige offeciellt och bör köpas den vägen

Redmi kommer sakna vissa europeiska basband men det är ett mottagningsproblem som bara dyker upp utanför tätbebyggda områden

Annars som vanligt är ju oneplus 7 pro ett bra val, gärna begagnad

Andy.da.wohoo
2019-12-27, 14:15
Jo så är det, men det funkar ändå, men bara sämre på glesbygden.

Xiaomi säljs i Sverige offeciellt och bör köpas den vägen

Redmi kommer sakna vissa europeiska basband men det är ett mottagningsproblem som bara dyker upp utanför tätbebyggda områden

Annars som vanligt är ju oneplus 7 pro ett bra val, gärna begagnad

Tack för din hjälp och tålamod :)

Jag blev erbjuden Huawei p30 Pro för ca 4500 kr och funderade på om det kunde vara något. Dock lite nervig för huawei.

Annars har jag av någon anledning fastnat för Motorola One Zoom, verkar vara prisvärd och bra telefon i mellansegmentet.

Ska kolla upp Oneplus också.

chidde
2019-12-27, 15:28
Jag blev erbjuden Huawei p30 Pro för ca 4500 kr och funderade på om det kunde vara något. Dock lite nervig för huawei.

Sprillans ny? Bra deal, fortfarande en bra telefon med kamera. Iallafall tills P40 och Samsung S11 slapps om ett par manader

Ett alternativ ar ju om du kan fa tag pa en begagnad flagship, t ex P30 Pro/S11+ for ungefar halva butikspriset. Da har du iallafall en bra smartphone som racker i 3-4 sasonger for priset du far for en mid-range som haller i 1-2 sasonger

Som jag namnt tidigare i traden, flaggskepp telefonerna tar faktiskt battre bilder overlag jamfort med tidigare +2 ar gamla telefoner

Spelprestanda och den extra millisekunden det tar for att ladda en hemsida ar mindre viktigt for mig, men kamera anvands ju ratt ofta och vissa minnesbilder och/eller dagsformbilder (:d) vill man ju fanga sa skarpa sa mojligt i de mest optimala ljusforhallanden

agazza
2019-12-27, 15:35
Tack för din hjälp och tålamod :)

Annars har jag av någon anledning fastnat för Motorola One Zoom, verkar vara prisvärd och bra telefon i mellansegmentet.

Ska kolla upp Oneplus också.Har en p30 pro, du behöver inte nojjs över huawei.

Är den i fint skick och har snabbladdaren så köp den

flipp
2019-12-27, 15:52
Köp absolut inte Nokia. Deras telefoner har överlag undermålig kvalitet och är ganska dyra sett till vad man får för hårdvara. Xiaomi har överlägset bäst prisvärde under 5000 kr. Undantaget är typ P30 Pro via abonemangserbjudande eller begagnad.

Att komplett bandstöd skulle saknas på Redmi-telefoner är bara fallet om du köper kinesiska versioner av dessa telefoner, de flesta kinabutiker säljer globala versioner. Dock hade jag nog skippat att importera och istället köpt Xiaomi Mi 9 för 3490 kr:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5056265

Har själv haft Mi 9 under en period och den är i mitt tycke en underbar telefon. Tar faktiskt den hellre än P30 Pro som jag också haft en kortare period. Gillar inte den krökta skärmen på P30 Pro och Mi 9 känns rappare och lenare att använda. Sedan har MI 9 stöd för google camera modden som i mitt tycke tar skarpare bilder än P30 Pro.

agazza
2019-12-27, 17:06
Köp absolut inte Nokia. Deras telefoner har överlag undermålig kvalitet och är ganska dyra sett till vad man får för hårdvara. Xiaomi har överlägset bäst prisvärde under 5000 kr. Undantaget är typ P30 Pro via abonemangserbjudande eller begagnad.

Att komplett bandstöd skulle saknas på Redmi-telefoner är bara fallet om du köper kinesiska versioner av dessa telefoner, de flesta kinabutiker säljer globala versioner. Dock hade jag nog skippat att importera och istället köpt Xiaomi Mi 9 för 3490 kr:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5056265

Har själv haft Mi 9 under en period och den är i mitt tycke en underbar telefon. Tar faktiskt den hellre än P30 Pro som jag också haft en kortare period. Gillar inte den krökta skärmen på P30 Pro och Mi 9 känns rappare och lenare att använda. Sedan har MI 9 stöd för google camera modden som i mitt tycke tar skarpare bilder än P30 Pro.Tror inte redmi k20 pro har en global version, bara en global rom med fler språkstöd

Men jag tycker också han ska köpa en mi9t

flipp
2019-12-27, 17:20
Tror inte redmi k20 pro har en global version, bara en global rom med fler språkstöd

Men jag tycker också han ska köpa en mi9t

Den globala versionen heter Mi 9T Pro. Den är lika billig att importera som K20 Pro. T.ex. kostar versionen med 6/128 nu $333 med rabattkod på Banggood.
Se t.ex. : https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-mi-9t-pro-6gb-128gb

Andy.da.wohoo
2019-12-27, 22:05
Sprillans ny? Bra deal, fortfarande en bra telefon med kamera. Iallafall tills P40 och Samsung S11 slapps om ett par manader

Ett alternativ ar ju om du kan fa tag pa en begagnad flagship, t ex P30 Pro/S11+ for ungefar halva butikspriset. Da har du iallafall en bra smartphone som racker i 3-4 sasonger for priset du far for en mid-range som haller i 1-2 sasonger

Som jag namnt tidigare i traden, flaggskepp telefonerna tar faktiskt battre bilder overlag jamfort med tidigare +2 ar gamla telefoner

Spelprestanda och den extra millisekunden det tar for att ladda en hemsida ar mindre viktigt for mig, men kamera anvands ju ratt ofta och vissa minnesbilder och/eller dagsformbilder (:d) vill man ju fanga sa skarpa sa mojligt i de mest optimala ljusforhallanden
Sprillans ny, från tele2, ja :)

Precis som för dig så är det framförallt kamera som är viktigt, att prata spelprestanda på en mobil är jag för gammal för det, man spelar på datorn eller tvn.
Tack för att du orkar repetera vad du tidigare sagt i tråden :D
Har en p30 pro, du behöver inte nojjs över huawei.

Är den i fint skick och har snabbladdaren så köp den

Som sagt, erbjudande på ny telefon från tele2. Då lutar det mot p30 pro.

Hurdan upplever ni batteritiden på P30 pro?

Andy.da.wohoo
2019-12-27, 22:55
Nu la jag en beställning på Huawei P30 Pro hos tele2. Kunde inte hålla mig, inte jobbar att min telefon för med 25 % kvar på batteriet.

agazza
2019-12-28, 21:00
Nu la jag en beställning på Huawei P30 Pro hos tele2. Kunde inte hålla mig, inte jobbar att min telefon för med 25 % kvar på batteriet.Batteritiden är super.

Den blir bättre ifall du slår på dark mode och tar ett mörkt tema

Telefonen har tre batterilägen, prestanda, strömspar och ultraströmspar,

Jag har alltid strömspar påslaget, okej balans mellan push notiser och dylikt jämfört med batteritid.

Ta även ned upplösningen till hd+ du ser ingen skillnad ändå så länge du inte kör Vr headset

Kör inte rapid charge ifall du inte behöver ifall du äger telefoner så länge, det nöter mer på batteriet med snabbladdning

StarkaUlf
2020-01-06, 16:05
Vilka tre mobiltelefoner har bäst kamera just nu? Finns det någon som inte kostar skjortan á la Iphone (tänker på kanske Xiaomi) som ligger där i topp?

panzerpig
2020-01-07, 00:35
Vilka tre mobiltelefoner har bäst kamera just nu? Finns det någon som inte kostar skjortan á la Iphone (tänker på kanske Xiaomi) som ligger där i topp?

Xiaomi mi note 10 ska ha en av de bästa. Kolla runt recensioner. Annars är huaweis p30 pro riktigt bra

agazza
2020-01-07, 10:19

Beror lite på hur man menar, bäst bild utifrån fotografparametrar och folkomröstningar skiljer sig rätt grovt

https://www.youtube.com/watch?v=KxsFat1ImiY

KxsFat1ImiY

chidde
2020-01-08, 15:57
Oneplus visade nyligen sin koncepttelefon i samarbete med McLaren

Coolt att de kan gomma kameralinsen sa att telefonen ser clean ut, men utover det ser jag ingen vidare funktion. Att bilderna kan se lite morkare ut kan man latt applicera filters pa eller?

Annars ful, extremt ful i mitt tycke

https://assets.pcmag.com/media/images/683479-oneplus-concept-ces.png?thumb=y&width=980&height=605

C.E.J.
2020-01-10, 23:10
Nu börjar det bli ganska vanligt med 8GB ram i tefloner, visst? Coolt. Och så finns det säkert nån med 16 också, 100% onödigt men ett tecken på att vi nått singulariteten.

Vattenflaska
2020-02-22, 10:43
Har en Huawei P30 pro som jag är nöjd med på alla sätt och vis. En fundering som dykt upp, om man skulle få telefonen stulen eller tappa den, finns det någon app då för att typ lokalisera/spärra telefonen? Försöker tänka efter före. Har även hört om någon funktion där telefonen tar ett foto om någon obehörig försöker låsa upp telefonen.

Hur har ni "stöldsäkrat" era telefoner?

chidde
2020-02-22, 11:14
Samsung S20/+/Ultra ! :hbang:

r3mpuh
2020-02-22, 12:07
Samsung S20/+/Ultra ! :hbang:Xiaomi Mi 10 Pro verkar mer intressant för den europeiska marknaden iaf, imo.
Om den släpps här någon gång det vill säga.

Vet dock inte riktigt vad man skall med 5G-strömtörstande kretsar i sin mobil till. 5G kommer inte på över 1 år & då endast till icke Sverige, typ Stockholm.
Tur flygplansläge finns på telefoner. Haft flygplansläge på i över 1 månad på min lur. Spar batteri. Går att slå på WiFi efter att det slagits på.

agazza
2020-02-22, 13:55
Har en Huawei P30 pro som jag är nöjd med på alla sätt och vis. En fundering som dykt upp, om man skulle få telefonen stulen eller tappa den, finns det någon app då för att typ lokalisera/spärra telefonen? Försöker tänka efter före. Har även hört om någon funktion där telefonen tar ett foto om någon obehörig försöker låsa upp telefonen.

Hur har ni "stöldsäkrat" era telefoner?Kan ju remote wipea den. Räcker så.

Hur tänkte du annars?

Akerhage
2020-02-22, 14:33

Hur har ni "stöldsäkrat" era telefoner?

Cerberus app funkar bra för massa saker. Du kan fota med båda kamerorna, spela in ljud från miccen. Sätta på alarm som tjuter osv.

Pudzianovski
2020-03-19, 11:34
Rätt sugen på en P40 Pro som kommer snart. Endast för kameran. Får avvakta och se om den är tillräckligt bra och hur bra det kan fungera utan Google. Kommer nog i princip inte använda den till annat foto. Beror lite på pris också.

Finns det några vettiga alternativ med bra zoom och foto/filmning? Har inte koll på andra märken/modeller.

King Grub
2020-03-19, 11:37
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5220241

Pudzianovski
2020-03-19, 12:26

Ser bra ut men verkar ungefär som min P30 eller något bättre/sämre i vissa avseenden. Avvaktar nog P40 för att se hur den blir.

Ett Orm
2020-03-19, 17:36

3.3/5 stjärnor baserat på 1 omdöme?:confused:

chidde
2020-03-21, 23:56
Mycket som hander nu, P40 och Oneplus 8

Dock vet jag inte hur lampligt det ar nu med ny telefon i och med Corona-viruset, kanner att jag missar viktiga moments med den halvdana kameran jag har i min OnePlus 5

Ang 5G sa har det faktiskt blivit ratt vanligt i London, manga operatorer erbjuder det nu utan extra kostnad, kanske kommer lagligt nu med 120 Hz telefonerna

agazza
2020-03-22, 12:28
Mycket som hander nu, P40 och Oneplus 8

Dock vet jag inte hur lampligt det ar nu med ny telefon i och med Corona-viruset, kanner att jag missar viktiga moments med den halvdana kameran jag har i min OnePlus 5

Ang 5G sa har det faktiskt blivit ratt vanligt i London, manga operatorer erbjuder det nu utan extra kostnad, kanske kommer lagligt nu med 120 Hz telefonerna

äh, strunta i 5g, finns inget behov alls i en telefon.

Jag är sugen på att skaffa en mi note 10 till sambon.

Perfekt, önskar bara att den vore 5,2 eller 5,5 med kanske lite mindre batteri och sandstone finish så skulle den vara perfekt för mig

wintersnowdrift
2020-03-22, 12:54
Jag behöver köpa ny mobil och har bestämt mig för att bojkotta Apple då back-kameran på min annars fullt fungerande iPhone 7 dog efter att jag gjort den senaste uppdateringen av iOS. Jag är övertygad om att detta är en medveten mjukvarubugg för att få mig att köpa en nyare iPhone för massa massa pengar. Men jag tänker icke stötta dessa k*ksugare mer.

Så, vilken Android ska man ha? Jag vill ha en hyfsad kamera och minne så att man får plats med rejält med bilder, i övrigt har jag inga specifika krav. Jo, inte för stor! Tycker iPhone 7 är lagom. Jag vill ha något driftsäkert och mainstream snarare än coolt och fancy. Funderar på nån lämplig Samsung?

StarkaUlf
2020-03-22, 12:59
Jag behöver köpa ny mobil och har bestämt mig för att bojkotta Apple då back-kameran på min annars fullt fungerande iPhone 7 dog efter att jag gjort den senaste uppdateringen av iOS. Jag är övertygad om att detta är en medveten mjukvarubugg för att få mig att köpa en nyare iPhone för massa massa pengar. Men jag tänker icke stötta dessa k*ksugare mer.

Så, vilken Android ska man ha? Jag vill ha en hyfsad kamera och minne så att man får plats med rejält med bilder, i övrigt har jag inga specifika krav. Jo, inte för stor! Tycker iPhone 7 är lagom. Jag vill ha något driftsäkert och mainstream snarare än coolt och fancy. Funderar på nån lämplig Samsung?

Nu vet jag inte vilken budget du tänkt och jag vet inte hur stor iPhone 7 är, men jag slår ett slag för Xiaomi. Otroligt mycket telefon för pengarna :) Mina två senaste telefoner har varit Xiaomi (Mi A1 + Mi A2) och jag lär nog aldrig byta till något annat.

wintersnowdrift
2020-03-22, 14:28
Heh, impulsiv som jag är gick jag in på Netonnet’s fysiska butik och spontanköpte en Huawei P30. Hellre övervakad av kinesiska staten än kn*llad av mjukvaruutvecklarna på Apple.

(Ursäkta språkbruket men jag är verkligen lack.)

StarkaUlf
2020-03-22, 14:40
Heh, impulsiv som jag är gick jag in på Netonnet’s fysiska butik och spontanköpte en Huawei P30. Hellre övervakad av kinesiska staten än kn*llad av mjukvaruutvecklarna på Apple.

Du får jäkligt mycket kamera :thumbup:

Cooks
2020-03-22, 20:27

Riktigt bra val, aldrig haft en bättre kamera eller batteritid! Litet tips, om du drar fingret över knapparna från vänster till höger eller höger till vänster så blir skärmen mindre temporärt om du vill underlätta för enhandsläge, man får bort det lika lätt genom att klicka i det döda utrymmet!

wintersnowdrift
2020-03-22, 20:54
Du får jäkligt mycket kamera :thumbup:

Riktigt bra val, aldrig haft en bättre kamera eller batteritid! Litet tips, om du drar fingret över knapparna från vänster till höger eller höger till vänster så blir skärmen mindre temporärt om du vill underlätta för enhandsläge, man får bort det lika lätt genom att klicka i det döda utrymmet!

Ah, nice! Jag har väl egentligen aldrig haft en mobil med bra kamera iom att jag är lat och konservativ och byter lur väldigt sällan så det blir kul att testa. Inväntar ett skärmskydd som jag var tvungen att beställa på nätet (hatar repiga telefoner), men hoppas kunna börja använda den på tisdag :)

Gregow
2020-03-22, 21:38

Heh, det fina med Android är att man brukar uppskatta Apple mycket mer efter man bytt.

Jag tvivlar starkt på att buggen är medveten. Jag har en gammal iPhone 5 jag använder på jobbet utan problem. Apple brukar ha bra support för äldre modeller, jämfört med Android.

Jag bytte till en OnePlus 7 Pro för jag var less på Apples priser. Det är en helt okej telefon men inte värt bytet. I princip allt är sämre och stundtals irriterande.

r1kkie
2020-03-23, 07:55
Heh, det fina med Android är att man brukar uppskatta Apple mycket mer efter man bytt.

Jag tvivlar starkt på att buggen är medveten. Jag har en gammal iPhone 5 jag använder på jobbet utan problem. Apple brukar ha bra support för äldre modeller, jämfört med Android.

Jag bytte till en OnePlus 7 Pro för jag var less på Apples priser. Det är en helt okej telefon men inte värt bytet. I princip allt är sämre och stundtals irriterande.

Hade en iphone som jobbtelefon på mitt förra jobb. Största dretet jag haft i telefonväg. Aldrig att jag skulle köpa en apple efter det. Sen saknar ju Apple tasker också så det är ett FETT minus för min del. Men smaken är som baken. *drool*

PureWhey
2020-03-23, 08:37
Hade en iphone som jobbtelefon på mitt förra jobb. Största dretet jag haft i telefonväg. Aldrig att jag skulle köpa en apple efter det. Sen saknar ju Apple tasker också så det är ett FETT minus för min del. Men smaken är som baken. *drool*

Har sett många som använder Tasker, men aldrig riktigt kollat till vad programmet används. Vad gör du med det?

Agitator
2020-03-23, 09:08
Har sett många som använder Tasker, men aldrig riktigt kollat till vad programmet används. Vad gör du med det?

I princip så öppnar den upp dörrarna för att allt du någonsin gör manuellt kan du scripta och automatisera osv.

Jag kör tasker på min samsung lur för att ha egen funktion på bixbyknappen som exempel.

Här finns exempel som förklarar och visar lite mer.

bCJ3A-PZf5k

En kille som visar ett gäng funktioner han använder i sin mobil.
wbK3OHK1VVo

wintersnowdrift
2020-03-23, 09:30

Om buggen inte är medveten så är den ett jävla klantigt och oförlåtligt hafsverk av Apples programmerare.

Jag har inte haft en Android sen den där pyttepyttelilla SonyEricson-modellen som fanns typ 2009 (?) så det ska bli intressant att se om iPhone känns som det enda rätta eller ej efter detta eldprov. Jag är en konservativ gubbtjyv när det kommer till teknik och vill att allt ska vara intuitivt och bara fungera av sig självt. Orka läsa manualer liksom.

Trapz
2020-03-23, 09:39
I princip så öppnar den upp dörrarna för att allt du någonsin gör manuellt kan du scripta och automatisera osv.

Jag kör tasker på min samsung lur för att ha egen funktion på bixbyknappen som exempel.

Här finns exempel som förklarar och visar lite mer.

bCJ3A-PZf5k

En kille som visar ett gäng funktioner han använder i sin mobil.
wbK3OHK1VVo

Fast Apple har ju släppt sin egna app, genvägar. Där du i princip kan lägga in automation på allt du kan tänka dig.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

r1kkie
2020-03-23, 10:01

Då jag har halva hemmet uppkopplat så lirar det bra med tasker.
Några exempel:
- Mobilladdaren går sätts på när batteriet är under 10%, Triggas oftast under natten, samt stängs av när batteriet är fullt.
- När jag aktiverar sovläget hemma sättas alarmet på mobilen på om det är vardag och do not disturb läget går på.
Sätter på ljudlös när jag är den ansluter till jobbet wifi och sätter på ljudet om jag wifiet kopplas bort.
- Mutar messenger notifieringar i 5min efter att jag fått ett meddelande. Drygt när gruppchatter går bananas å det vibrerar i telefonen nonstop.

Sparven från Minsk
2020-03-23, 12:44
Sitter på en S10 + idag och betalar 450 kr/månaden till Telenor för denna.
Sneglade på en Oneplus 7 som nu går på 230kr/månaden.

Är det stort steg ned till en Oneplus?

Och är det klokt att invänta Oneplus 8 som kommer snart?

G.W
2020-03-23, 13:23

Varför byta? Du har ju en topp-lur.

agazza
2020-03-23, 14:47

Fast betalar du 450 har du väl avbetalning på mobilen du inte slipper?

Jag hade köpt en en xiaomi mi 10 på netonnet löst och tagit vilket abonnemang du nu klarar dig med, typ hallon

r1kkie
2020-03-23, 14:50

Stimulera ekonomin, den är byggd för konsumtion. :hbang:

Sparven från Minsk
2020-03-23, 18:02

För att få ned kostnaden :)

Fast betalar du 450 har du väl avbetalning på mobilen du inte slipper?

Jag hade köpt en en xiaomi mi 10 på netonnet löst och tagit vilket abonnemang du nu klarar dig med, typ hallon

Nej, har telenor så kan byta efter ett år, vilket är nu, så kan byta till vilken mobil jag vill och få en ny månadskostnad.

agazza
2020-03-23, 19:19
För att få ned kostnaden :)

Nej, har telenor så kan byta efter ett år, vilket är nu, så kan byta till vilken mobil jag vill och få en ny månadskostnad.Lät schysst. Men jag hade inte bytt till en oneplus 7

chidde
2020-03-24, 02:10
Jag hade inte heller bytt, mojligtvis till en den hetaste Oneplus 8 versionen men inte ner till 7:an

Starke75an
2020-03-25, 15:48
Jag äger en iPhone 6se. Vad är alternativet för mig som vill ha en liten IPhone? Den minsta som finns på marknaden.

Har en samsung jobb telefon, så är därför säker att jag vill ha just en handikapptelefon.

agazza
2020-03-25, 16:07
Jag äger en iPhone 6se. Vad är alternativet för mig som vill ha en liten IPhone? Den minsta som finns på marknaden.

Har en samsung jobb telefon, så är därför säker att jag vill ha just en handikapptelefon.

Iphone SE2, men den är inte släppt än och ryktena säger att den håller på läggas ned.

Tror den här bilden är korrekt annars.

https://www.lifewire.com/thmb/URdP67cj3qpUxc6RLTYjYesdFOE=/3000x0/filters:no_upscale():max_bytes(150000):strip_icc() :format(webp)/compare-iphone-models-1999430-Final2-3a301b16016c4952bc2134b18ce676db.png

StarkaUlf
2020-04-03, 11:57
Något som har en Mi Note 10?
Sugen på en, finns till bra pris just nu (4200). Men det jag funderar på är om kameran är så bra som dom säger? Är den i klass med Huaweis bästa kamera?

Pudzianovski
2020-04-03, 13:22
Sugen på en, finns till bra pris just nu (4200). Men det jag funderar på är om kameran är så bra som dom säger? Är den i klass med Huaweis bästa kamera?

Det bästa är nog att kolla tester och avgöra själv vad du tycker är bra. En mobilkamera är ofta bra på lite olika saker. Zoom, video, stabilisering osv osv.

Skulle säga att det är en riktigt bra mobil och kamera men kanske inte riktigt i klass med nya Huawei P40 som verkar få högt i betyg i tester. Men kolla tester och avgör själv vad du gillar bäst.

Jag har en Huawei P30 och avvaktar tills det kommer någon ny modell som jag tycker är värt att byta till utan att de blir för dyrt.

agazza
2020-04-03, 14:31

Sugen på en, finns till bra pris just nu (4200). Men det jag funderar på är om kameran är så bra som dom säger? Är den i klass med Huaweis bästa kamera?Nja.

Det beror på

Jag tänkte köpa en till sambon, netonnet har ibland ex för 3800.

Kameran är bättre på en p30 pro utifrån professionell användning.

Men mi note 10 vinner nog i en instagramtävling.

Den har även större batteri och 3,5mm uttag, vilket gör den till årets bästa telefon enligt mig

StarkaUlf
2020-04-03, 14:37
Tack för input båda två :) Kanske avvaktar tills Note 11 kommer, ska väl släppas i mitten av 2020 om jag inte har fel. Lär inte behöva någon uppgradering av kameran innan dess iallafall, så kanske lika bra.

agazza
2020-04-03, 14:41
Tack för input båda två :) Kanske avvaktar tills Note 11 kommer, ska väl släppas i mitten av 2020 om jag inte har fel. Lär inte behöva någon uppgradering av kameran innan dess iallafall, så kanske lika bra.Vad har du för telefon idag?

StarkaUlf
2020-04-03, 14:46
Vad har du för telefon idag?

Mi A2, hade A1 innan det.

Men eftersom att man nu ändå lär behöva sitta stilla här hemma i staden under några månader, så är jag inte i något behov av en bättre kamera i just denna stund :D utan kan gott vänta en stund med ett inköp.

agazza
2020-04-03, 15:16
Mi A2, hade A1 innan det.

Men eftersom att man nu ändå lär behöva sitta stilla här hemma i staden under några månader, så är jag inte i något behov av en bättre kamera i just denna stund :D utan kan gott vänta en stund med ett inköp.Vänta ett tag sen köper du en begagnad mi note ändå, finns gott om dom på Blocket, iof mycket scams men det märker man fort

delta_mats
2020-04-30, 09:04
Vågar man köpa en Huawei P30 Pro?

Den har väl fortfarande Google och playstore om jag fattat det rätt?
Men hur blir det om telefonen uppdateras till en senare version?
Viktigast är att jag har tillgång till alla appar man normalt använder.

Är lika kunnig som en 3-åring när det kommer till detta.

King Grub
2020-04-30, 09:06
Huawei-telefoner som lanserades innan restriktionerna har uppdatering med Google som vanligt.

40plus
2020-04-30, 09:30
Vågar man köpa en Huawei P30 Pro?

Den har väl fortfarande Google och playstore om jag fattat det rätt?
Men hur blir det om telefonen uppdateras till en senare version?
Viktigast är att jag har tillgång till alla appar man normalt använder.

Är lika kunnig som en 3-åring när det kommer till detta.

Dumsnålt att köpa en kommunistmobil. För att bara ringa och smsa visst, men vill man vara säker på att kunna nyttja googles tjänster, bankid, etc så vill man inte vara slav till ev aggression mellan US och Kina.

delta_mats
2020-04-30, 10:12
Dumsnålt att köpa en kommunistmobil. För att bara ringa och smsa visst, men vill man vara säker på att kunna nyttja googles tjänster, bankid, etc så vill man inte vara slav till ev aggression mellan US och Kina.

Frågan är ju om man kan nyttja dessa tjänster med denna telefon. Eller man man riskerar att hamna i pottan längre fram. Dumsnålt vet jag inte då den inte är särskilt billig i jämförelse med liknande telefoner?

agazza
2020-04-30, 10:23
Frågan är ju om man kan nyttja dessa tjänster med denna telefon. Eller man man riskerar att hamna i pottan längre fram. Dumsnålt vet jag inte då den inte är särskilt billig i jämförelse med liknande telefoner?

Knappast, jag hade varit lugn.

Annars är ju xiaomi mi note 10 nästan lika schysst och har fortfarande riktig hörlursingång

delta_mats
2020-04-30, 10:57

Annars är ju xiaomi mi note 10 nästan lika schysst och har fortfarande riktig hörlursingång

Ingen koll alls på xiaomi. Känns suspekt.

40plus
2020-04-30, 10:59

Om det inte är pga priset så finns det väl ännu mindre anledning till att riskera problem? Är kinesiska mobiler så oerhört mycket bättre så man (du) vill ta chansen?

agazza
2020-04-30, 11:01
Ingen koll alls på xiaomi. Känns suspekt.

Vad känns suspekt?

Xiaomi är fjärde största tillverkaren i Kina och andra i Indien.

Vi är en pytteliten finne på jordklotet och har haft en rätt inlåst tillgång till konsumption.

Det ska vara Saab, volvo, eriksson i kommunistsverige. Men det börjar släppa nu när inget tillverkas här längre

delta_mats
2020-04-30, 12:39
Vad känns suspekt?

Vi är en pytteliten finne på jordklotet och har haft en rätt inlåst tillgång till konsumption.

Det ska vara Saab, volvo, eriksson i kommunistsverige. Men det börjar släppa nu när inget tillverkas här längre

Vad är telefonens motsvarigheten till BMW och Kawasaki då? Knappast en kinatelefon va?

delta_mats
2020-04-30, 12:39
Om det inte är pga priset så finns det väl ännu mindre anledning till att riskera problem? Är kinesiska mobiler så oerhört mycket bättre så man (du) vill ta chansen?

Vilken telefon är bättre än denna då?

40plus
2020-04-30, 13:44
Vilken telefon är bättre än denna då?

Jag är inte så insnöad på mobiler egentligen men säkra kort är ju Apple eller Samsung. Sedan finns ju andra asiatiska tillverkare utanför kina och dessa, tex LG.

Pudzianovski
2020-04-30, 14:18

+1

Xiaomi rankas återkommande högt eller högst bland "toppnamnen".

r1kkie
2020-04-30, 16:57
Vad känns suspekt?

Snart är det som en gång va svenskt utländskt ägt iaf också.

agazza
2020-04-30, 19:10
Vad är telefonens motsvarigheten till BMW och Kawasaki då? Knappast en kinatelefon va?Förstod inte riktigt nu, men till och med skittelefoner för 900kr från Kina från märken som plockar ihop sina egna eller rebrandar alla billiga oem telefoner är bättre specifikationsmässigt än vad du än köper I butik i Sverige för 2000kr

Jag skulle säga såhär i androidvärlden

Samsung mercedes
Huawei bmw
Xiaomi audi
Oppo skoda
Meizu kia

Osv

Skärmarna kommer från LG eller samsung
Kamerorna är från Ericsson eller samsung
Cpuerna är från qualcomm. Riktigt billiga telefoner har mediatek. Men det kan mainstream telefonerna ha också.

Är man nojjig så köper man en telefon som har öppen källkod för Android.

Eller flashar en egen rom.

Man får ju 2 telefoner för priset av 1. Byter man telefon vart 4 år och inte är så petig om topp of the line så kan man få 3 telefoner för samma peng.

Då kan man byta varje år ifall man vill så rider man på nästan toppen av vågen av utveckling hela tiden.

delta_mats
2020-04-30, 19:44
Det blev en Huawei P30 Pro. Nöjd än så länge. Men gillar egentligen inte dessa sluttande skärmar, bara ett dumt designpåhitt.

chidde
2020-04-30, 19:57
Jag skulle säga såhär i androidvärlden

Samsung mercedes
Huawei bmw
Xiaomi audi
Oppo skoda
Meizu kia

Man får ju 2 telefoner för priset av 1. Byter man telefon vart 4 år och inte är så petig om topp of the line så kan man få 3 telefoner för samma peng.

Då kan man byta varje år ifall man vill så rider man på nästan toppen av vågen av utveckling hela tiden.

Vart lagger du OnePlus? Volkswagen?

Jag har haft min #5 nu i snart 3 ar, var sugen pa att byta for inte sa langesen da 8:an var pa vag och det var mest pga att det kandes dags att uppgradera kameran men nu i Corona-tider gar jag anda aldrig ut sa det har spelat mindre roll

Tider var det da OP1 kom ut och kostade typ £250 och en Apple/Samsung kostade over £500, da var det verkligen 2-for-1

Nu skiljer det bara £200 mellan markena och da kan man lika garna smalla pa med en Apple 11 Pro/Samsung S20+/Huawei P40

Det blev en Huawei P30 Pro. Nöjd än så länge. Men gillar egentligen inte dessa sluttande skärmar, bara ett dumt designpåhitt.

Grattis! Vad kostar en P30 Pro i Sverige nu?

Innan de "nya" flaggskeppen slapptes var jag faktiskt ratt sugen pa S10+ och P30, kamerorna dar kandes sa mycket battre an Apple's

delta_mats
2020-04-30, 20:01

Jag har haft min #5 nu i snart 3 ar, var sugen pa att byta for inte sa langesen da 8:an var pa vag och det var mest pga att det kandes dags att uppgradera kameran men nu i Corona-tider gar jag anda aldrig ut sa det har spelat mindre roll

Tider var det da OP1 kom ut och kostade typ £250 och en Apple/Samsung kostade over £500, da var det verkligen 2-for-1

Nu skiljer det bara £200 mellan markena och da kan man lika garna smalla pa med en Apple 11 Pro/Samsung S20+/Huawei P40

Innan de "nya" flaggskeppen slapptes var jag faktiskt ratt sugen pa S10+ och P30, kamerorna dar kandes sa mycket battre an Apple's

4300 spänn inklusive rabatt.

agazza
2020-05-01, 06:50

Innan de "nya" flaggskeppen slapptes var jag faktiskt ratt sugen pa S10+ och P30, kamerorna dar kandes sa mycket battre an Apple'sJa det var nog en bra liknelse. Eller typ lexus

Men jag hade inte köpt en oneplus 8

Hade tagit något mer prisvärt och flashat lineage

Eller köpt en p40

panzerpig
2020-05-01, 08:29
Ännu mer förvirrande blir det om man kollar på vem som äger företagen.Oppo äger oneplus, oneplus telefonerna påminner ofta mycket om en av oppos toppmodeller (lite omdesignade). Har för mig att Oppo äger Realme också? Realme x2 pro och oneplus 7T är väldigt lika varandra. Fördelen med oneplus är att det finns många roms att välja mellan.

Akerhage
2020-05-01, 09:49
Det var ett tag sedan jag installerade custom rom på en mobil.
Köpte mig en xiaomi mi note 10 och har nu installerat twrp och rootat den via magisk.

Men såg till min förvåning att det finns ju fasen inga roms? Telefonen kör android 9 fortfarande. Finns det inget annat värt att göra när man väl bemödat sig att roota, har för mig man lekte med kernels osv? Tips?

chidde
2020-05-01, 10:02
Oppo äger oneplus, oneplus telefonerna påminner ofta mycket om en av oppos toppmodeller (lite omdesignade). Fördelen med oneplus är att det finns många roms att välja mellan.

Du sa det sjalv, omdesign och OxygenOS. Ibland behovs det inte mer an sa

Hade tagit något mer prisvärt

Eller köpt en p40

Haller med, det som talade for en OnePlus forut var som sagt flaggskepp-specs och bang for the buck. Jag har haft 3 stycken och har absolut inget ont att saga, alla har funkat bra hittills, men nu betalar man typ BMW/Audi-pris och da blir det latt att man sneglar pa andra tillverkare

4300 spänn inklusive rabatt.

I runda slangar £350.00 vilket ar en superdeal!
Vart kopte du den?

Visserligen fjolarets telefon, men anda!
Det jag gillar med Android ar att gamla modeller stortrasar i pris sa fort nya modellen slapps :D

agazza
2020-05-01, 11:58
Köpte mig en xiaomi mi note 10 och har nu installerat twrp och rootat den via magisk.

Men såg till min förvåning att det finns ju fasen inga roms? Telefonen kör android 9 fortfarande. Finns det inget annat värt att göra när man väl bemödat sig att roota, har för mig man lekte med kernels osv? Tips?

Android har typ implementerat allt man vill ha av custom rom. Utvecklingen brukar va bättre på mellansegmentet där det kan behövas för prestanda.

Men kolla ifall du hittar franco kernel för ström och Viper4android för equalizer.

Magisk brukar väl ha inställningar för allt möjligt?

jag har inte gjort något åt en telefon på flera år känns det som, det behövs inte längre då tillverkaren fattat vilka funktioner folk vill ha i android stock.

panzerpig
2020-05-01, 13:54

xiaomi.eu har har en tweakad miui-rom, brukar alltid köra den på mina xiaomi.
Android 10 ser ut att finnas iaf?
"xiaomi.eu_multi_MINote10_MICC9Pro_20.3.26_v11-10"
finns här: https://xiaomi.eu/community/threads/20-3-26-last-miui-11.55066/
Skulle även kolla om det finns en bra gcam för mi note 10: https://forum.xda-developers.com/mi-note-10/themes/gcam-t4005605

Plasttiger
2020-05-02, 09:57
Vad känns suspekt?

Den här kommentaren åldrades dåligt haha.

Det känns nog suspekt med tanke på övervakningen och det nära samarbetet med Kinas kommunistparti.

agazza
2020-05-02, 11:09
Den här kommentaren åldrades dåligt haha.

Det känns nog suspekt med tanke på övervakningen och det nära samarbetet med Kinas kommunistparti.

What?

Och ifall dom skulle kapa data precis som varenda app du installerar så vad skulle det spela för roll?

Alla borde ha en blackphone eller cerberus rom utan något på telefonen så Inte dom där odjuren kommer och söker upp folk med mördarninjor

xcv
2020-05-09, 12:33
Tja, har ingen koll på mobilmarknaden, men behöver en ny telefon. Vill ha android.

Tänker att jag gärna vill hålla mig under 4000 SEK, så vilka modeller ska man kolla på där? Skulle man kunna få mycket mer kvalitet för typ 5-6k kan det vara intressant också.

Behöver inte värsta grejerna. Har haft en 3.5 år gammal xperia xz. Hade allt jag behövde, men har blivit för långsam/dåligt batteri. Vill mest att den är hyfsat snabb i menyerna och har en kamera som inte ultrasuger

StarkaUlf
2020-05-09, 12:48
Tja, har ingen koll på mobilmarknaden, men behöver en ny telefon. Vill ha android.

Tänker att jag gärna vill hålla mig under 4000 SEK, så vilka modeller ska man kolla på där? Skulle man kunna få mycket mer kvalitet för typ 5-6k kan det vara intressant också.

Behöver inte värsta grejerna. Har haft en 3.5 år gammal xperia xz. Hade allt jag behövde, men har blivit för långsam/dåligt batteri. Vill mest att den är hyfsat snabb i menyerna och har en kamera som inte ultrasuger

Xiaomi gillar jag. Mycket telefon för pengarna.

Men nu sägs det ju att även dom spionerar på folket, så många här kanske inte rekommenderar dom längre :D men jag kör på med dom iallafall.

PureWhey
2020-05-09, 13:04
Om du inte vill bli spionerad på får du köpa typ en pinephone och konfigurera. Inte helt osynlig alls, men bättre än iPhone, xiaomi etc.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

xcv
2020-05-09, 13:43
Xiaomi gillar jag. Mycket telefon för pengarna.

Nån speciell modell man kan kolla på?

PureWhey:
Nåväl, har ju facebook, använder massa google-produkter osv så lite spionerad på får jag nog räkna med att bli :D

Kollat på en samsung A51, nån som har erfarenheter av den?

StarkaUlf
2020-05-09, 14:31
Nån speciell modell man kan kolla på?

PureWhey:
Nåväl, har ju facebook, använder massa google-produkter osv så lite spionerad på får jag nog räkna med att bli :D

Kollat på en samsung A51, nån som har erfarenheter av den?

Alltså för 4k så får du Mi Note 10, deras bästa just nu - Grym kamera och bra batteri.

Lite billigare har du 9T Pro - Bra batteri, inte riktigt lika bra kamera som Note 10 men bättre Snapdragon än Note 10.

agazza
2020-05-09, 15:18
Mi 10 med 108mp kameran är jag sugen på för jag vill ha en mindre telefon, fattar inte varför den är så mycket dyrare än mi note

panzerpig
2020-05-09, 22:19
Mi 10 med 108mp kameran är jag sugen på för jag vill ha en mindre telefon, fattar inte varför den är så mycket dyrare än mi note

Det är xiaomis toppmodell. bästa processorn och kameran, 5g osv. den är ju inte direkt liten? vad har du för telefon idag?

agazza
2020-05-10, 00:08
Det är xiaomis toppmodell. bästa processorn och kameran, 5g osv. den är ju inte direkt liten? vad har du för telefon idag?P30 pro

panzerpig
2020-05-10, 01:32
P30 pro

Mi 10 är lite större på alla mått :)

agazza
2020-05-10, 02:31
Mi 10 är lite större på alla mått :)Hur stor är mi note då? Trodde den var lika stor och mi 10 som Samsung s20

inZane
2020-05-10, 08:43
Samma sits här..Xiaomi Redmi note 8...ser ju ut att ligga väldigt lågt nu. Funderat på att uppgradera till en sådan från en gammal lågbudgetmodell från Sony (L1). Kommer man tycka att det är en jäkla uppgradering? Sjukt okräsen på mobil f.ö.

panzerpig
2020-05-10, 09:57
Här kan du se storlekar på olika telefoner, finns andra sidor med samma funktio. n. https://phonesized.com/sv/compare/#1215,1409,1352

Redmi note 8 pro är sjukt mycket telefon för pengarna. Jag köpte en sådan i höstas när min gamla telefon dog, gav den till min fru som haft den några månader nu och är väldigt nöjd med den. Bra skärm, batteri och kamera (särskilt om man installerar de gcam-moddar som finns. Lite trixigt men jättebra när man får till den).

Redmi note 8 är snäppet under, inte testat men kolla lite reviews på Youtube. Tror kameran till och med ska vara bättre än rn8 pro med gcam

PureWhey
2020-05-10, 09:59
Försök få tag i en billig mobil när det är kombinationserbjudande med abonnemang + mobil och abonnemanget inte har någon bindningstid. Då kan man komma billigt undan om minsta totalkostnaden är låg.

inZane
2020-05-10, 11:36
Här kan du se storlekar på olika telefoner, finns andra sidor med samma funktio. n. https://phonesized.com/sv/compare/#1215,1409,1352

Redmi note 8 pro är sjukt mycket telefon för pengarna. Jag köpte en sådan i höstas när min gamla telefon dog, gav den till min fru som haft den några månader nu och är väldigt nöjd med den. Bra skärm, batteri och kamera (särskilt om man installerar de gcam-moddar som finns. Lite trixigt men jättebra när man får till den).

Redmi note 8 är snäppet under, inte testat men kolla lite reviews på Youtube. Tror kameran till och med ska vara bättre än rn8 pro med gcam

Tack, ja..frågan är om det är värt de extra pengarna för en 8 Pro istället för vanliga 8. Inbillar mig att jag kommer uppleva 8:an som ett flaggskepp ändå när man kommer från en så dålig modell.

Kimball
2020-05-13, 08:13
Försök få tag i en billig mobil när det är kombinationserbjudande med abonnemang + mobil och abonnemanget inte har någon bindningstid. Då kan man komma billigt undan om minsta totalkostnaden är låg.

Om man ändå tänkt ha kvar abonnemanget 1-2år förlorar man sällan något på att faktiskt binda abg:et 12-24 mån och därmed få del av ytterligare subvention på mobilen! Man behöver ju aldrig ha någon månadskostnad på mobilen, utan betala mobilen kontant - rabatten för bindningstiden och sedan endast ha ordinarie månadsavg. för abonnemanget!

PureWhey
2020-05-13, 08:16
Om man ändå tänkt ha kvar abonnemanget 1-2år förlorar man sällan något på att faktiskt binda abg:et 12-24 mån och därmed få del av ytterligare subvention på mobilen! Man behöver ju aldrig ha någon månadskostnad på mobilen, utan betala mobilen kontant - rabatten för bindningstiden och sedan endast ha ordinarie månadsavg. för abonnemanget!

Det är inte ytterligare, utan knepet är att det är ett kombinationserbjudande med abonnemang och abonnemanget är har ingen bindninigstid så man säger upp det och ber om slutfaktura på minsta totala kostnad.

Senast detta gick var för ca 3 veckorsedan på elgiganten med telenor, en huawei p30 pro för ~2100 kr. Dock verkar elgiganten och telenor bråka. Det lär komma något från ARN eller KO om ett tag antar jag.

Kimball
2020-05-13, 08:19
Det är inte ytterligare, utan knepet är att det är ett kombinationserbjudande med abonnemang och abonnemanget är har ingen bindninigstid så man säger upp det och ber om slutfaktura på minsta totala kostnad.

Senast detta gick var för ca 3 veckorsedan på elgiganten med telenor, en huawei p30 pro för ~2100 kr. Dock verkar elgiganten och telenor bråka. Det lär komma något från ARN eller KO om ett tag antar jag.

Jaha! Låter som en miss från erbjudandeansvariga.. :d Men fördel åt konsumenten ftw!

PureWhey
2020-05-13, 08:22
Jaha! Låter som en miss från erbjudandeansvariga.. :d Men fördel åt konsumenten ftw!

Det har faktiskt hänt titt som tätt senaste åren. Därför blir det nog svårt för dem i vilken instans man nu hamnar om folk orkar dra det vidare.

panzerpig
2020-05-13, 15:33
Precis halvimpulsköpt en Vivo Iqoo neo 3 5g från kina.
4500:- för snapdragon 865 och 144hz-skärm. Säljaren påstår att det inte kommer tillkomma någon tull eller moms. Ska bli intressant att se.

r1kkie
2020-05-14, 07:20
Precis halvimpulsköpt en Vivo Iqoo neo 3 5g från kina.
4500:- för snapdragon 865 och 144hz-skärm. Säljaren påstår att det inte kommer tillkomma någon tull eller moms. Ska bli intressant att se.

Vart beställde du ifrån?

panzerpig
2020-05-14, 17:24
Vart beställde du ifrån?
Cect-shop.com jag avbeställde dock. Såg att tre av fyra 4G-band som tre använder inte stödjdes.. Får kika hidare på en annan modell.

agazza
2020-05-14, 20:24
Cect-shop.com jag avbeställde dock. Såg att tre av fyra 4G-band som tre använder inte stödjdes.. Får kika hidare på en annan modell.Vissa qualcomm går att låsa upp basband på, alla stöda av chippet. Men då måste det va en telefon som också har en global version som du kan flash firmware från

panzerpig
2020-05-15, 06:50
Vissa qualcomm går att låsa upp basband på, alla stöda av chippet. Men då måste det va en telefon som också har en global version som du kan flash firmware från

Japp, men det är en risk som känns onödig för 4500:-. IQOO/Vivo gör sjukt prisvärda telefoner hårdvarumässigt, men är klassiskt kinesiska i mjukvaran. Inga globala roms, svårt att låsa upp bootloadern, inga cusom roms och utveckling..
Kört xiaomi länge för dom checkar av dom punkterna också..
Har en poco f1 som funkar bra men är sugen på att uppgradera och köpa nått liknande i hårdvara/prisväg men anno 2020.

Akerhage
2020-05-15, 07:23
Japp, men det är en risk som känns onödig för 4500:-. IQOO/Vivo gör sjukt prisvärda telefoner hårdvarumässigt, men är klassiskt kinesiska i mjukvaran. Inga globala roms, svårt att låsa upp bootloadern, inga cusom roms och utveckling..
Kört xiaomi länge för dom checkar av dom punkterna också..
Har en poco f1 som funkar bra men är sugen på att uppgradera och köpa nått liknande i hårdvara/prisväg men anno 2020.

Poco F2?
https://blog.mi.com/en/2020/05/12/poco-f2-pro-the-ultimate-flagship-killer/

POCO F2 Pro with the Qualcomm Snapdragon 865 launches globally, starting at €499

ceejay
2020-05-18, 05:04
Tyckte att min S8 började bli lite jävla sliten och brorsan hade en iphone X 256gb liggandes. Så nu har jag tydligen en Iphone. Känner mig lite smutsig.
Överföringen av data var kantad av lite problem men nu är allt löst. Gillar den ändå.

Akerhage
2020-05-18, 07:28
Tyckte att min S8 började bli lite jävla sliten och brorsan hade en iphone X 256gb liggandes. Så nu har jag tydligen en Iphone. Känner mig lite smutsig.
Överföringen av data var kantad av lite problem men nu är allt löst. Gillar den ändå.

Har alltid varit en android fanboy, men fick lånat exets iphone 8 under ett halvår. Har egentligen inget att klaga på gällande iphone utöver allt krångel som måste göras för att föra över musik, ljudböcker etc via itunes. Förrutom det gillade jag faktiskt iphonen.

Android är så mycket enklare att koppla in i datorn, välja filöverföring och föra över vad fan man vill.

Navi
2020-06-01, 19:03
Ska köpa en ny Androidtelefon, som jag kommer använda för samtal, meddelanden (sms och messenger), Spotify och lite mail. Har inga krav på kameraprestanda eller lagring, men telefonen ska vara snabb vid appanvändande och meddelandefunktioner. Ingen stor blaffa, utan nätt och smidig.

Seriösa tips tas tacksamt emot

agazza
2020-06-01, 19:12
Ska köpa en ny Androidtelefon, som jag kommer använda för samtal, meddelanden (sms och messenger), Spotify och lite mail. Har inga krav på kameraprestanda eller lagring, men telefonen ska vara snabb vid appanvändande och meddelandefunktioner. Ingen stor blaffa, utan nätt och smidig.

Seriösa tips tas tacksamt emothttps://www.google.com/amp/s/www.androidcentral.com/uk/best-small-android-phones%3famp

r3mpuh
2020-06-01, 19:13

Seriösa tips tas tacksamt emotIphone SE 2 aka Iphone SE(2020) är väl relativt liten & nätt?
https://www.apple.com/se/iphone-se/
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5306321

EDIT@ Nvm, det var android du skulle ha.
Lånar min storebroders Iphone 7 Plus för tillfället & är man ingen heavy multi-tasker så är det inte så pjåkigt måste jag säga, Apple cancer till trots. Snibbt.

StarkaUlf
2020-06-29, 19:40
Beställde mig precis en Mi Note 10 :) Blir intressant, uppgraderar från en Mi A2.

4000 kr och bör komma på fredag.

Är mest bara ute efter kameran.

Akerhage
2020-06-30, 07:07
Beställde mig precis en Mi Note 10 :) Blir intressant, uppgraderar från en Mi A2.

4000 kr och bör komma på fredag.

Är mest bara ute efter kameran.

Jag köpte en sådan ny på Blocket för 2800kr. Grymt bra telefon för pengarna. Hade lite problem med batteriet i början. Men nu ligger den på ca 60% när jag skall gå och lägga mig. Jag tar inte så mycket bilder, men upplever kameran som bra iaf!

Mental
2020-06-30, 08:09
Ska bli intressant att se vad oneplus släpper idag. om det blev Z/lite/nord.

Min oneplus 6 behöver bytas snart.

StarkaUlf
2020-06-30, 08:24
Jag köpte en sådan ny på Blocket för 2800kr. Grymt bra telefon för pengarna. Hade lite problem med batteriet i början. Men nu ligger den på ca 60% när jag skall gå och lägga mig. Jag tar inte så mycket bilder, men upplever kameran som bra iaf!

Jag kikade där också, men fanns knappt någon ute. Och jag litar inte på alla personer heller :D

Kameran ska ju vara bästa i prisklassen, och typ i klass med P30. Däremot ligger P40 lite före, men då kostar den ju betydligt mer :) Och som nöjeskamera så är Mi Note 10's mer än tillräcklig!

spoon
2020-06-30, 10:08
Jag pallar inte heller att lägga för mycket pengar på telefon. Så jag bytte min Honor 8 till en Honor 9x. Lite större skärm, lagring och lite snabbare. Jag är nöjd än så länge. 2500 kostade den.

PureWhey
2020-06-30, 17:14
Jag pallar inte heller att lägga för mycket pengar på telefon. Så jag bytte min Honor 8 till en Honor 9x. Lite större skärm, lagring och lite snabbare. Jag är nöjd än så länge. 2500 kostade den.Hur är kamerorna på billiga telefoner nft? Känns som kamera, batteritid och cleant OS är det jag är ute efter. Kameran på min 5T börjar kännas lite gammal.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET

spoon
2020-06-30, 17:24
Hur är kamerorna på billiga telefoner nft? Känns som kamera, batteritid och cleant OS är det jag är ute efter. Kameran på min 5T börjar kännas lite gammal.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKETJag tycker dom funkar kanon. Men jag är ingen nörd.

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk

r1kkie
2020-07-01, 11:55
Jag pallar inte heller att lägga för mycket pengar på telefon. Så jag bytte min Honor 8 till en Honor 9x. Lite större skärm, lagring och lite snabbare. Jag är nöjd än så länge. 2500 kostade den.

Min Honer 8 rullar på än, 3-3.5år gammal. Byter när den ger upp, ser ingen annledning att byta annars.

spoon
2020-07-01, 15:27
Min Honer 8 rullar på än, 3-3.5år gammal. Byter när den ger upp, ser ingen annledning att byta annars.Tappade min i marken på en löprunda. Hade inte bytt annars.

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk

Peter.B
2020-07-20, 14:54
Jag har idag en S9+, dock lite sprickor efter att jag tappat den i kakel, och otroligt trött på att batteriet inte räcker en hel dag med halvhård/normal användning.

Så nu funderar jag på vad jag ska ha för nästa lur?

Mina önskemål är, i rangordning:
- Bra batteritid
- Bra kamera
- Trådlös laddning
- Gärna vattentät, men inget krav

Storlek spelar ingen roll alls, spelar inget avancerat heller så processor spelar heller ingen roll, men ska ju helst inte vara ett nerköp från S9+.

Vad skulle ni rekommendera? Om den går att köpa med abonnemang från Comviq skulle det vara guld, men kan även tänka mig att köpa kontant om den är prisvärd.

Cooks
2020-07-20, 15:44
Hoppas det är OK att låna tråden lite. Såg att flera här inne har Xiaomi och tänkte höra om det är någon som provat deras träningsarmband? Funderade på 5an men såg att 4an finns till halva priset men att det knappt är någon skillnad på dem. Någon här inne som kan flika in?

agazza
2020-07-20, 17:00
Hoppas det är OK att låna tråden lite. Såg att flera här inne har Xiaomi och tänkte höra om det är någon som provat deras träningsarmband? Funderade på 5an men såg att 4an finns till halva priset men att det knappt är någon skillnad på dem. Någon här inne som kan flika in?Har en 3a

Skillnaden är väl typ

Matrisskärm
Oled skärm
Större oledskärm

skyffelmördarn
2020-07-22, 18:33
Är det ingen som har LG i Sverige längre?

Cooks
2020-07-22, 22:51
Har en 3a

Skillnaden är väl typ

Matrisskärm
Oled skärm
Större oledskärm

Tack, får bli 4! Nöjd med den i övrigt?

Brofessorn
2020-07-22, 22:58
Är det ingen som har LG i Sverige längre?

Jag hade en LG-mobil för kanske åtta år sedan. Legendarisk, kunde ta fotografier i 3D. Ser ingen sådan innovation numera.

Ett Orm
2020-07-22, 23:38
Har LG g7 ThinQ som jag köpte från ett råd i den här tråden. Har funkat alldeles utmärkt.
En deal på 2för 1 gav väldigt mycket lur för 7K.

Akerhage
2020-07-23, 07:14
Har LG g7 ThinQ som jag köpte från ett råd i den här tråden. Har funkat alldeles utmärkt.
En deal på 2för 1 gav väldigt mycket lur för 7K.

Tror det var jag som tipsade om den, för körde samma deal. Var en kanontelefon men jag spräckte skärmen så fick köpa ny efter det.

agazza
2020-07-23, 07:22
Tack, får bli 4! Nöjd med den i övrigt?Nja, 200kr från Kina är den värd men sömnspårningen är värdelös

Okej stegräknare och digital klocka

Saknar mitt jawbone up3, hade klockren sömnspårning

Men jag hade hellre köpt en billig smartklocka från ticwatch eller lokmat

Cooks
2020-07-23, 13:42
Nja, 200kr från Kina är den värd men sömnspårningen är värdelös

Okej stegräknare och digital klocka

Saknar mitt jawbone up3, hade klockren sömnspårning

Men jag hade hellre köpt en billig smartklocka från ticwatch eller lokmat

Jag ville mest ha den för att jag inte ska missa några notifikationer samt det viktigaste att den vibrerar när alarmet går på morgonen så jag behöver inte ha ljud på telefonen och väcka damen, hoppas att vibrationen är någorlunda stark. Puls- och stegmätare ser jag som ett stort plus men ingenting nödvändigt.

agazza
2020-07-23, 15:28
Jag ville mest ha den för att jag inte ska missa några notifikationer samt det viktigaste att den vibrerar när alarmet går på morgonen så jag behöver inte ha ljud på telefonen och väcka damen, hoppas att vibrationen är någorlunda stark. Puls- och stegmätare ser jag som ett stort plus men ingenting nödvändigt.Jo den har bra vibrator och batteritiden är typ en vecka ifall man slår av always on display

panzerpig
2020-07-23, 16:23
Vad säger ni om oneplus nord? Alldeles för dyr enligt mig.. För ungefär samma pengar kan man köpa bättre telefoner (poco f2/redmi k30 pro tex)
Lite fult att Oneplus varit lite smygiga med att berätta att ramen är plast, inte metall.

skyffelmördarn
2020-07-23, 16:58
Jag hade en LG-mobil för kanske åtta år sedan. Legendarisk, kunde ta fotografier i 3D. Ser ingen sådan innovation numera.

Jag vet att LG var ganska så inne för runt 8 år sedan men nu hör man ju inget om det längre.

agazza
2020-07-23, 17:08
Vad säger ni om oneplus nord? Alldeles för dyr enligt mig.. För ungefär samma pengar kan man köpa bättre telefoner (poco f2/redmi k30 pro tex)
Lite fult att Oneplus varit lite smygiga med att berätta att ramen är plast, inte metall.Mjeh, finns bättre telefoner för pengen men oxygenOS är ju förjävla trevligt. Det är värt en tusing

Cooks
2020-07-23, 19:34
Jo den har bra vibrator och batteritiden är typ en vecka ifall man slår av always on display

Härligt, tack för svaren!

Bailah
2020-07-26, 13:37
Rog3 luren. Specsen e sinnes!

panzerpig
2020-07-27, 00:42
Rog3 luren. Specsen e sinnes!

Kör rog 2 sedan några månader, riktigt bra telefon faktiskt, även om jag inte tycker det finns anledning för mig att uppgradera till trean faktiskt. (Köpte tvåan på Tradera för 4000, nöjd!

King Grub
2020-08-09, 18:13
Över 400 sårbarheter upptäckta i Qualcomm-baserade telefoner. Miljarder telefoner sårbara.

https://blog.checkpoint.com/2020/08/06/achilles-small-chip-big-peril/

Lafayette
2020-08-21, 08:09
Vilken mobil har absolut bäst ljud? Tänker i prisklassen 3000.

agazza
2020-08-21, 08:25
Vilken mobil har absolut bäst ljud? Tänker i prisklassen 3000.

Via högtalare eller menar du för hörlurar?

Lafayette
2020-08-21, 08:32
Via högtalare eller menar du för hörlurar?

Hörlurar. Har inte råd att köpa bra högtalare så mobilen är den jag lyssnar musik på

King Grub
2020-08-21, 08:34
LG G8S ThinQ lär vara överlägset bäst för att lyssna på musik. Om man är ljudofil. Jag hör sällan skillnad. :D

Lafayette
2020-08-21, 08:38
Har testat att lyssna med feta hörlurar i affären med min iPhone 6, stör ihjäl mig på att det inte är något tryck i ljudet och basen, trots att jag ställt in.

Tack, ska kolla upp denna.

Gregow
2020-08-21, 09:03
Iphones har utmärkt ljud. Det går dock inte att driva vad som helst med endast en mobiltelefon.

hahavaffan
2020-08-21, 09:04
Vad har du testat för lurar? Det är absolut inget fel på en iPhone 6 egentligen, och jag tvivlar på att du kommer märka någon större skillnad mot en nyare om det inte är något defekt med din nuvarande.

PureWhey
2020-08-21, 09:11
Du kan få en S10+ och lite andra mobiler till schyst pris på Samsung via Benify just nu annars.

panzerpig
2020-08-21, 09:45
LG brukar satsa på bra ljud, LG v60 sägs vara bäst just nu:
https://www.soundguys.com/best-smartphones-for-audio-16373/
Men tror mycket handlar om hörlurarna. Köpte nyligen ett logitech g933 headset begagnat för 300:- (kostar ca 2000:- nya). Bra ljud men mina superlux hd681 för 200 låter bättre. Men då gillar jag öppna over-head lurar med platt respons.

Korvil
2020-08-21, 09:54
Hörlurar. Har inte råd att köpa bra högtalare så mobilen är den jag lyssnar musik påKöp vilken telefon du vill ha, kanske en billigare än så om du är rädd att den går sönder och exempelvis Sony WH-1000XM4 eller om du nu vill ha trådade lurar eftersom det är det du pratar om en Fiio BTR5. (Vad gäller just iPhone skall väl Apples USB type C (smidigt namn) till 3.5mm kabel inte vara dålig. Men en sladdstump så och slita på kontakten och så suger ju en del. Det är väl inte mycket till kraft ifrån den heller.)

agazza
2020-08-21, 10:05
Hörlurar. Har inte råd att köpa bra högtalare så mobilen är den jag lyssnar musik på

Det har funnits en del nischmodeller som har bättre dac eller starkare förstärkare för 3,5mm

Men bäst är att du köper en FIIO till ifall telefonen inte orkar driva hörlurarna.

Bättre att lägga pengarna på hörlurarna

Kom in i IEM träsket och beställ ett par KZ

https://www.aliexpress.com/item/4000104031681.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.21dc3 7949OA19r&algo_pvid=b7bd76f8-3126-4d22-a086-da52fbd2f018&algo_expid=b7bd76f8-3126-4d22-a086-da52fbd2f018-9&btsid=0b0a050b15980006118876060ede81&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb 201603_

https://www.aliexpress.com/item/33012755236.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.21dc379 49OA19r&algo_pvid=b7bd76f8-3126-4d22-a086-da52fbd2f018&algo_expid=b7bd76f8-3126-4d22-a086-da52fbd2f018-5&btsid=0b0a050b15980006118876060ede81&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb 201603_

CCA c16 är mer prisvärda, har inte jämfört dom själv

Arneswana
2020-08-21, 10:06
Äger en Huawei idag och risken finns ju att dom tar bort google från den trots att den är äldre.
har kikat på motorola och pixel telefonerna för jag vill ha en ren androidtelefon utan massa extra, tycker googles appar är bättre i det mesta.
några förslag?

Lafayette
2020-08-21, 10:19
Vad har du testat för lurar? Det är absolut inget fel på en iPhone 6 egentligen, och jag tvivlar på att du kommer märka någon större skillnad mot en nyare om det inte är något defekt med din nuvarande.

Vet ej. Ville testa alla som finns i de dyrare prisklasserna. Jag tycker fasen i mig att det var bättre ljud i min gamla Nokia och IPhone 4 än i min IPhone 6. Det ska helst vara sånt tryck i basen att det inte går att höra vad de sjunger.:d Jag har mer och mer börjar fundera på om min hörsel blivit nersatt dock :d

Tack för hjälp i tråden

Diomedea exulans
2020-08-21, 10:27
Min iPhone 6, eller om det är 7, kommer inte ihåg, börjar få slut på minne, vilket är guds sätt att säga att jag ska köpa ny telefon.

Två frågor:

1) Jag har bara ägt nuvarande telefon i ett år, är det filosofiskt fel att köpa en ny redan?

2) Om jag köper en ny, finns det någon som är ungefär som iPhone 6/7, men med bättre minne och mycket bättre kamera? De är egentligen de enda ändringar jag är ute efter.

Gregow
2020-08-21, 10:33
Min iPhone 6, eller om det är 7, kommer inte ihåg, börjar få slut på minne, vilket är guds sätt att säga att jag ska köpa ny telefon.

Två frågor:

1) Jag har bara ägt nuvarande telefon i ett år, är det filosofiskt fel att köpa en ny redan?

2) Om jag köper en ny, finns det någon som är ungefär som iPhone 6/7, men med bättre minne och mycket bättre kamera? De är egentligen de enda ändringar jag är ute efter.
Iphone SE eller Iphone 11 om du vill ha ännu bättre kamera.

Diomedea exulans
2020-08-21, 11:59
Iphone SE eller Iphone 11 om du vill ha ännu bättre kamera.

Jag tar ofta kort på vilda djur. Det ser alltid ut som om jag har tagit kort på lite navelludd i ett glas grumligt vatten för bilderna blir så oskarpa. Börjar på allvar bli irriterad på det.

King Grub
2020-08-21, 12:01
Lättare att ge tips med en budget. Eller är det bara Apple? Då har jag inget att komma med. :D

Diomedea exulans
2020-08-21, 12:23
Lättare att ge tips med en budget. Eller är det bara Apple? Då har jag inget att komma med. :D

Haha, nä, jag trodde jag skulle ha nytta av att ha iPhone för jag har Macdator, men det gjorde ingen skillnad.

Men säg 6000 kr?

Gregow
2020-08-21, 12:31
Jag tar ofta kort på vilda djur. Det ser alltid ut som om jag har tagit kort på lite navelludd i ett glas grumligt vatten för bilderna blir så oskarpa. Börjar på allvar bli irriterad på det.
Vill du på riktigt fota vilda djur är det bara glömma mobiltelefoner på en gång. Visst kan du få bättre resultat än din gamla Iphone. Inga problem där, men ingen mobilkamera i världen är bra för ändamålet. Vilda djur är skitsvåra att fånga och du behöver ofta stora avstånd.
Det vore smartare att spara pengarna och köpa en systemkamera och ett bra teleobjektiv.

King Grub
2020-08-21, 12:32
OnePlus Nord har en bra kamera till ett rimligt pris. Bra på det mesta.

https://swedroid.se/recensioner/telefoner/test-oneplus-nord/

panzerpig
2020-08-21, 12:40
Skulle hellre köpa en poco F2 pro än en oneplus Nord för typ samma pengar. Går att köpa för under 4000:- från Aliexpress (https://www.aliexpress.com/item/4001032966034.html?spm=2114.12010612.8148356.14.89 681835PYXZb8)
Vill du köra liknande det du har, iphone SE 2020.

King Grub
2020-08-21, 12:41
Jag räknade inte med att han ville beställa från Kina.

StarkaUlf
2020-08-21, 12:57
Jag gillar Xiaomi Mi Note 10 :) Tror den går att få för runt 5k i Sverige (ej kollat nu då jag sitter på jobbet), alternativt ~4k från Amazon (beställde därifrån).

Tycker den har riktigt bra kamera, fotar en del själv.

panzerpig
2020-08-21, 17:11
Jag räknade inte med att han ville beställa från Kina.

Dom har även lager i Spanien :)

panzerpig
2020-08-21, 17:12
Jag gillar Xiaomi Mi Note 10 :) Tror den går att få för runt 5k i Sverige (ej kollat nu då jag sitter på jobbet), alternativt ~4k från Amazon (beställde därifrån).

Tycker den har riktigt bra kamera, fotar en del själv.

Ja, den har bättre kamera än iPhone SE, OP Nord och poco f2.

agazza
2020-08-22, 16:58
Mi note för budget
MI 10 pro för TT va värst

Korvil
2020-08-22, 18:18
Jag tar ofta kort på vilda djur. Det ser alltid ut som om jag har tagit kort på lite navelludd i ett glas grumligt vatten för bilderna blir så oskarpa. Börjar på allvar bli irriterad på det.iPhone SE har väl samma kamera som iPhone 8 vilket kanske är bättre än vad du har.

Men du får ju fler kameror för pengarna med Android.

Google Pixel 4a har en rätt dålig sensor men med Googleskameramjukvara och nu skulle de ju ändra så man inte kunde ha en alternativ kamera framöver jag vet inte om det är delvis för att förhindra att Googles kamera används på andra telefoner eller om det bara är en säkerhetsgrej i appar där någon app kanske kunde få för dig att skicka dina foton någonstans eller så. I vilket fall som helst är ju Googles mjukvara till kameran jättebra och förbättrar bilderna rejält.

Jag tror dock du får exempelvis One Plus Nord för ungefär samma pengar liksom Xiaomi och Realmi har bra telefoner i samma prisklass.

Jag har inte direkt på rakt arm full koll på skillnaderna på alla de men oavsett vilken du köper så lär du ju få något rätt ok gentemot priset.

4a mot SE:
https://www.youtube.com/watch?v=bPmP7LGxIcw

SE vs Nord:
https://www.youtube.com/watch?v=J6dpJBtJjf0

SE VS Realmi X2 Pro:
https://www.youtube.com/watch?v=E-YBikmOx70

SE verkar ju klara sig bra. Värt att tänka på är att Androidtelefonerna ofta har en vidvinkelkamera och en tele och/eller macrokamera med.

Jag tycker SE klarade sig bra mot Note 10 med:
https://www.youtube.com/watch?v=kHpaNbFpz_w

PureWhey
2020-08-23, 21:51
Går att köpa s10 plus via benify för under 5k.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Pudzianovski
2020-08-24, 07:20
Vill du på riktigt fota vilda djur är det bara glömma mobiltelefoner på en gång. Visst kan du få bättre resultat än din gamla Iphone. Inga problem där, men ingen mobilkamera i världen är bra för ändamålet. Vilda djur är skitsvåra att fånga och du behöver ofta stora avstånd.
Det vore smartare att spara pengarna och köpa en systemkamera och ett bra teleobjektiv.

+1. Särskilt när mörkret kommer framåt kvällen/morgonen. Behövs inte så mycket mörker heller.

Du behöver faktiskt inte lägga så himla mycket pengar på detta för att få en systemkamera som tar hyfsade bilder. Avstånden behöver inte vara "jättestora" heller. :)

Korvil
2020-08-24, 11:32
+1. Särskilt när mörkret kommer framåt kvällen/morgonen. Behövs inte så mycket mörker heller.

Du behöver faktiskt inte lägga så himla mycket pengar på detta för att få en systemkamera som tar hyfsade bilder. Avstånden behöver inte vara "jättestora" heller. :)Ni har ju rätt i att de är mycket bättre.

Men när vi snackar avstånd vill jag nämna Canons 1-5x Macro med.
https://myrmecos.files.wordpress.com/2009/01/orthodera7j.jpg?w=584
https://4.img-dpreview.com/files/p/E~TS520x520~articles/6519974919/image_5.5.jpeg
https://www.popphoto.com/resizer/_LZ58uhMOeU0-G-CF54lcF6iCak=/760x464/arc-anglerfish-arc2-prod-bonnier.s3.amazonaws.com/public/TMJA6BJQAZRW6J7OH5CKIOA4GM.jpg
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS-qvVy41v7sVfvFJZEttspoJ6-mfdJJPlbjCinEX9gi5t5fqYK&s
https://i.pinimg.com/originals/07/bc/93/07bc93699fe56b96cd3d5190b37ef9c3.jpg
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQEpnTvnU32GPCJV9bELotkRZH_ehhjT FN6zSFyvDkgZQbkUiv8&s

Finns ju så mycket man kanske går miste om annars men som går att se då.

Bailah
2020-10-05, 11:58
Har i nuläget en huawei p20pro som jag är rätt nöjd med. Lite sliten men funkar. Men tittar på en xperia 5 ii. För 9000 får jag även Sonys hörlurar. Värde 2,5k. Behöver jag egentligen en ny lur? Njaaa.. Vill jag ha en ny leksak... Ja.

Bailah
2020-10-09, 12:33
Tydligen har Elgiganten 15% rabatt på Android lurar. Så fick min nya sony lur samt hörlurar för 7.6 istället för 9.
Happy camper.

StarkaUlf
2020-10-09, 12:35
Någon som har erfarenhet av Google Pixel-telefonerna?

Funderar på en Pixel 4a - enbart ur kamerasynpunkt. På gsmarena så verkar den få bra recension just kameramässigt, men någon som har erfarenhet?

Har en Mi Note 10 nu men har fått den återbetald då det är damm bakom två av linserna, tyvärr.. Och nu finns den inte till samma pris.

chidde
2020-10-10, 00:03
Kande det var dags for en ny lur, sa det blev en Samsung S10+ for ynka £300.00
En bra uppgradering fran Oneplus 5 fran 2017 (?)

Ganska nojd hittills, kameran var den storsta anledningen till uppgradering. Jag tar mest bilder med min telefon och livet ar for kort for kassa bilder sa det var dags aven om jag har andra prioriteringar for tillfallet

Visst finns det lite storningsmoment som Bixby och annat smatt och gott fran Samsung, men man vanjer sig och det ar en telefon jag varmt kan rekommendera om man inte vill lagga ut en formogenhet pa ett flaggskepp

PureWhey
2020-10-10, 00:27
Kande det var dags for en ny lur, sa det blev en Samsung S10+ for ynka £300.00

En bra uppgradering fran Oneplus 5 fran 2017 (?)

Ganska nojd hittills, kameran var den storsta anledningen till uppgradering. Jag tar mest bilder med min telefon och livet ar for kort for kassa bilder sa det var dags aven om jag har andra prioriteringar for tillfallet

Visst finns det lite storningsmoment som Bixby och annat smatt och gott fran Samsung, men man vanjer sig och det ar en telefon jag varmt kan rekommendera om man inte vill lagga ut en formogenhet pa ett flaggskeppGick från min 5t till s10+ för en månad sedan ungefär :)

Riktigt bra hopp i kamerakvalle. Stör mig dock på att det inte går lika kvickt när man låser upp, oavsett metod.

En del apps för qol t ex Aodnotify och one hand operation+

Skickat från BÖJRACKET

Snobbe
2020-10-10, 00:47
Min nästa telefon blir nog en oneplus 8t, har en 6t just nu. Kan inte klaga på något i telefonen direkt men vi får ny från jobbet så det är bara att plocka ut. Batteritiden är väl det som blivit sämre men det går inte att komma undan såklart.

Akerhage
2020-11-18, 08:02
Lite fräsig mobil, Konceptet Oppo X 2021

9ujiXg0hMOs

UgrMCsYTrBU

r1kkie
2020-11-18, 08:09
Har i nuläget en huawei p20pro som jag är rätt nöjd med. Lite sliten men funkar. Men tittar på en xperia 5 ii. För 9000 får jag även Sonys hörlurar. Värde 2,5k. Behöver jag egentligen en ny lur? Njaaa.. Vill jag ha en ny leksak... Ja.

Såhär resonerar jag med men har bestämt mig för att jag köper ny lur när den går sönder. Min Honor 8 tuggar på efter lite mer än 3år.

rooz
2020-11-18, 08:22
Lite fräsig mobil, Konceptet Oppo X 2021

9ujiXg0hMOs

UgrMCsYTrBU

Varför känns det som den där kommer gå sönder typ direkt?

Akerhage
2020-11-18, 08:28

Ja, den tanken slog mig med, ex om man tappar den i marken också när den är uppfälld.

r1kkie
2020-11-18, 08:37

För att tillverkaren vill det så man köper nytt. Bygga saker som håller för det mesta blir en dålig affär i det långa loppet.

Cooks
2020-11-21, 10:03
Någon som snubblat över ett riktigt hett BFerbjudande? På jakt efter en ny droid men har inte hittat något erbjudande där man sparar ett par tusenlappar som sist :d

agazza
2020-11-22, 09:13
Någon som snubblat över ett riktigt hett BFerbjudande? På jakt efter en ny droid men har inte hittat något erbjudande där man sparar ett par tusenlappar som sist :dHåll koll på prisjakt.se

Xiaomi mi 10 pro kanske blir billig någonstans

StarkaUlf
2020-11-22, 11:01
Vilken telefon skulle ni säga har bäst kamera i mellanprisklassen?
Har just nu en Mi note 10 och tycker den har riktigt bra kamera för pengarna - men jag måste köpa en ny då det är damm bakom två av linserna som nu är riktigt illa (produktionsfel, så jag har fått pengarna tillbaka).

För 4-5k, vilken telefon hade ni siktat på om man bara är ute efter bästa kamera? Inte Huawei då jag vill ha google play osv.

En ny Mi Note 10? Google Pixel 4a? Nån Samsung eller annan Xiaomi? :)

kvarnis
2020-11-22, 13:31
Vilken telefon skulle ni säga har bäst kamera i mellanprisklassen?
Har just nu en Mi note 10 och tycker den har riktigt bra kamera för pengarna - men jag måste köpa en ny då det är damm bakom två av linserna som nu är riktigt illa (produktionsfel, så jag har fått pengarna tillbaka).

För 4-5k, vilken telefon hade ni siktat på om man bara är ute efter bästa kamera? Inte Huawei då jag vill ha google play osv.

En ny Mi Note 10? Google Pixel 4a? Nån Samsung eller annan Xiaomi? :)

Denna sidan är bra på recensera mobilernas kameror, vet ej vilken mobil med bäst kamera i mellanklass borde gå att se i listan.

https://www.dxomark.com/rankings/#smartphones

C.E.J.
2020-11-24, 20:50
Nån som använt samsung dex? Vore sweet ass sweet om nån kunde göra en vettig demovideo av det, finns bara skit på Youtube. Typ, visa hur du ansluter telefonen, öppna browser, öppna en terminal och bygg grep, såna krejjena.

Edit: vad finns utöver dex, har t.ex. apple nåt liknande, eller huawei osv

agazza
2020-11-25, 09:43
Nån som använt samsung dex? Vore sweet ass sweet om nån kunde göra en vettig demovideo av det, finns bara skit på Youtube. Typ, visa hur du ansluter telefonen, öppna browser, öppna en terminal och bygg grep, såna krejjena.

Edit: vad finns utöver dex, har t.ex. apple nåt liknande, eller huawei osvTyp alla är bara att koppla in i en usb hub nuförtiden.

Köpte en på aliexpress för 300kr och kör min p30 pro för att spela på tvn. Den är snabbare än tvns inbyggda android.

Inte direkt som en bärbar dator men office och webbläsaren och filhanterare känns datoraktigt och bra

Akerhage
2020-11-25, 12:03
Budgetmobil för under 2000kr, med 6000 mAh batteri.
https://www.mobil.se/nyheter/poco-m3-lanserad-ovanligt-pakostad-budget

r1kkie
2020-11-25, 14:46
Budgetmobil för under 2000kr, med 6000 mAh batteri.
https://www.mobil.se/nyheter/poco-m3-lanserad-ovanligt-pakostad-budget

Rimlig peng för en mobil.

kvarnis
2020-11-25, 17:02
Är inte 6,53 för stort för att ha i byxfickan?
Har aldrig vågat äga mobil med över 5.8 tum skulle nog ej våga gå över 6 tum.

PureWhey
2020-11-25, 17:49
Har aldrig vågat äga mobil med över 5.8 tum skulle nog ej våga gå över 6 tum.Jag har bra mycket mer än så bakom fickan så det skall nog gå bra.

Skickat från BÖJRACKET

Fordon
2020-11-25, 21:33
Har aldrig vågat äga mobil med över 5.8 tum skulle nog ej våga gå över 6 tum.

Sådär har jag känt i flera år men ändå så köpte jag iPhones största nu på 6,8” och det funkar förvånansvärt bra och enkelt. Den är stor, och lite klumpig jämfört med iPhone X på 5,85” men inte så att det stör alls. Skulle jag ta bort silikonskalet som fäster på allt material så hade den knappt märkts av.

King Grub
2020-11-25, 22:38
Jag tycker min 7,2" Mate 20 X är för liten.

r1kkie
2020-11-26, 08:35
Tycker min Honor 8 på 5.2" är på gränsen till för stor.

C.E.J.
2020-11-30, 19:24
Typ alla är bara att koppla in i en usb hub nuförtiden.

Köpte en på aliexpress för 300kr och kör min p30 pro för att spela på tvn. Den är snabbare än tvns inbyggda android.

Inte direkt som en bärbar dator men office och webbläsaren och filhanterare känns datoraktigt och bra

Kan du filma en demo lr?

agazza
2020-12-01, 09:58
Kan du filma en demo lr?Japp! Ifall jag kommer ihåg

panzerpig
2020-12-01, 14:24
Idag kommer qualcomm presentera sina nya mobilchip (875 och 775 ryktas det om).
https://www.gsmarena.com/watch_the_qualcomm_snapdragon_tech_summit_2020_liv e_here-news-46522.php

agazza
2020-12-02, 08:23
Idag kommer qualcomm presentera sina nya mobilchip (875 och 775 ryktas det om).
https://www.gsmarena.com/watch_the_qualcomm_snapdragon_tech_summit_2020_liv e_here-news-46522.php888

panzerpig
2020-12-02, 10:22
888

ja, dom trollade alla rykten :) 888 ska vara en turnummer i kina eller nått :)
Mi 11 ryktas bli först ut: https://www.gizchina.com/2020/12/02/official-xiaomi-mi-11-will-be-the-first-to-use-the-snapdragon-888-soc/

PureWhey
2020-12-02, 11:53
88 är ju inte ett nummer som brukar kopplas ihop med tur annars...

40plus
2020-12-02, 14:48
88 är ju inte ett nummer som brukar kopplas ihop med tur annars...

Lite som att ett visst herrnamns popularitet abrupt minskade kring mitten av 40-talet...

panzerpig
2020-12-28, 18:57
Första Snapdragon 888-telefonen är lanserad:
https://m.gsmarena.com/xiaomi_mi_11_arrives_as_the_first_phone_with_snapd ragon_888_brings_1440p_screen-news-46923.php
Kommer köpa ny telefon nästa år men vet inte till vilken.

Ett Orm
2020-12-28, 20:09
Meh, skiter i det innan kvant-processorn kommer så jag kan.. Eh, göra mer grejer sammtidigt. Typ mail o grejer.

StarkaUlf
2021-01-20, 09:02
Såg några kamerabilder från Samsung Galaxy S21 Ultra - ser riktigt lovande ut, speciellt 10x zoomen såg ut att ha grymt bra skärpa för det.

Blir intressant att se en full review på den sen. Kanske man siktar på en sån om det kommer något hyfsat erbjudande.

King Grub
2021-01-20, 09:04
Jag har förhandsbokat S21 Ultra. Min Mate 20X har varit lysande, men är från 2018 och börjar trilskas. Plus att jag använder den så mycket att batteriet inte är vad det varit.

StarkaUlf
2021-01-20, 09:05
Jag har förhandsbokat S21 Ultra. Min Mate 20X har varit lysande, men är från 2018 och börjar trilskas. Plus att jag använder den så mycket att batteriet inte är vad det varit.

Ah, härligt. Vad går den loss på?

King Grub
2021-01-20, 09:29
14 490 (jag valde 256 GB) + 99 för erbjudandet på Galaxy Buds Pro vid förbokning, vilka egentligen kostar 2490. Jag behöver inte betala allt, utan jobbet har en ordentlig telefonpeng.

StarkaUlf
2021-01-20, 09:56
14 490 (jag valde 256 GB) + 99 för erbjudandet på Galaxy Buds Pro vid förbokning, vilka egentligen kostar 2490. Jag behöver inte betala allt, utan jobbet har en ordentlig telefonpeng.

:thumbup:

C.E.J.
2021-01-20, 11:28
Japp! Ifall jag kommer ihåg

Kom du ihåg? Det gjorde inte jag 😁

Brofessorn
2021-01-20, 11:31
Har någon en av Google Pixel-telefonerna? Kikar på Pixel 4a. Verkar prisvärd.

C.E.J.
2021-01-20, 11:35
Har någon en av Google Pixel-telefonerna? Kikar på Pixel 4a. Verkar prisvärd.

Japp, 2, men det tycker du nog inte är så intressant 😄

agazza
2021-01-20, 14:57
Kom du ihåg? Det gjorde inte jag [emoji16]Nope!

C.E.J.
2021-01-20, 15:09
Nope!

Gör ett nytt försök innan vi båda glömmer bort igen 😄