Logga in

Visa fullständig version : Cardio wave??

mina
2011-05-21, 09:50
Har börjat köra på sån trampmaskin nu för att förbränna flera kalorier på kortare tid, men en sak jag tycker är konstigt är kan det verkligen stämma att jag förbränner 950 kalorier på 45 minuter???

För om det är så räcker det för min del eftersom jag oxå har dragit ner på kalorier eller vad säger ni feedback plz

King Grub
2011-05-21, 09:52
Glädjesiffror.

mina
2011-05-21, 09:55
Glädjesiffror.

???? så det stämmer inte?

King Grub
2011-05-21, 09:58
Nej, du förbrukar inte energi som en längdskidåkare i tävlingstempo.

mina
2011-05-21, 09:59
Nej, du förbrukar inte energi som en längdskidåkare i tävlingstempo.

okay då e maskinen med andra ord en bluff....jaha vad ska jag utgå då ifrån att jag har förbränt ,

WHITEFOLKS
2011-05-21, 15:07
okay då e maskinen med andra ord en bluff....jaha vad ska jag utgå då ifrån att jag har förbränt ,

Det är väldigt svårt att säga som tredjepart :)

Du får antingen "inte bry dig", göra en uppskattning (i förhållande till någon annan träning som du vet förbrukningen på) alternativt byta till någon annan maskin med bättre beräkning.

Vid jämnt tempo så kan man uppskatta energiförbrukningen rätt bra i förhållande till "ansträningsgrad" vid annan träning. Dock förutsätter det att du har ungefär samma nivå av teknik på båda.

Att jämföra upplevd ansträngning mellan konditionsträning i jämn takt och något som är intervallbaserat blir dock väldigt svårt och intervallträning upplevs ofta som mycket jobbigare.

Pineapple
2011-05-21, 15:11
Dela i 3 så kommer du närmare verkligheten. Kolla om motsvarande aktivitet finns här http://www.caloriesperhour.com/index_burn.php ... tycker den brukar räkna ut siffror ganska bra (brukar dock endast använda mig av promenad och cykel).