handdator

Visa fullständig version : Lön hos Myrorna?

StampChamp
2011-05-20, 14:23
Som rubriken lyder, är det någon som vet vad lönen brukar ligga på hos Myrorna? Kan väl knappast vara bra?

Nils.R
2011-05-20, 14:24
Se bara till att dra ditt strå till stacken.

High1ander
2011-05-20, 14:27

Ant-ingen ger du stackarn ett bra svar, eller så låter du bli att vara en "piss ant". :P

StampChamp
2011-05-20, 14:28
Haha, ja det var lite småkul. Åter till frågan.. någon som vet?

hanushans
2011-05-20, 14:36

lol

Det beror nog på vad du jobbar som. Vad är det för tjänst?

StampChamp
2011-05-20, 14:41
lol

Det beror nog på vad du jobbar som. Vad är det för tjänst?

Lager och butik. Dom flesta verkar dock vara praktikanter där av vad jag hört.

Potatiskillen
2011-05-20, 15:43
Fyfan att jobba på Myrorna säger jag bara, klarade inte av mer än två veckor, världens sämsta praktikplats helt klart och allt prat om brudar och festande är helt uteslutet ska du veta.

fiskebulle
2011-05-20, 15:55
Fyfan att jobba på Myrorna säger jag bara, klarade inte av mer än två veckor, världens sämsta praktikplats helt klart och allt prat om brudar och festande är helt uteslutet ska du veta.

Lyssna inte på Potatiskillen när det kommer till jobb. Killen är uppenbarligen missanpassad för sociala situationer och saknar totalt självinsikt.

Inge Enveten
2011-05-20, 16:02
Ant-ingen ger du stackarn ett bra svar, eller så låter du bli att vara en "piss ant". :P

Hahaha!!! :D:D

StampChamp
2011-05-20, 16:16

Okej, det är säkert inget toppenjobb precis. Men det är ett jobb i allafall, hellre det än att gå arbetslös ända fram till årsskiftet då jag troligtvis kommer få hoppa in på ett annat arbete. :) Och jag frågade om lönen, inte vad du tycker om arbetet.

Lyssna inte på Potatiskillen när det kommer till jobb. Killen är uppenbarligen missanpassad för sociala situationer och saknar totalt självinsikt.

Haha nä jag har märkt det. Bäst att inte lyssna på honom tror jag. Men är det ingen som vet lönerna? Knappast några bra löner, men bättre än ingenting.

Mollestam
2011-05-20, 17:06

Ja, kan man inte prata om brudar och fester kan man ju lika gärna gå och säga upp sig...

Minimjölk
2011-05-20, 17:34
Är du intresserad av att jobba helg kan du nog komma upp runt 35-40K netto per månad. Ingen monsterlön precis.

kettlebellGuden
2011-05-20, 17:37
35-40K netto av att jobba på myrorna? Det låter lite verklighetsfrämmande.

Helt klart bättre att jobba hos Myrorna än att gå arbetslös.

Minimjölk
2011-05-20, 17:39
35-40K netto av att jobba på Myrorna? Det låter lite som Matros
Helt klart bättre att jobba hos Myrorna än att ligga på stacken.

Ja, det kan man ju tycka

08-dude
2011-05-20, 17:41
Är du intresserad av att jobba helg kan du nog komma upp runt 35-40K netto per månad. Ingen monsterlön precis.

Verkar vara lika dåligt som att arbeta på Mc Donalds eller liknande.
Jag förväntade mig 50K-60K netto/månad.

Loke
2011-05-20, 17:41

Haha, inser du vilken chick magnet du skulle kunna vara om du berättade att du jobbar på myrorna? Fatta alla dom där söta indie-pop-tjejerna, dom vill ju veta så fort något nytt kommer in. "Jag kan ta ditt nummer så ringer jag om jag ser nåt".

Tricce
2011-05-20, 17:45
verkar vara lika dåligt som att arbeta på mc donalds eller liknande.
Jag förväntade mig 50k-60k netto/månad.

+1

StampChamp
2011-05-20, 17:58
Så det jag kan förvänta mig är kanske strax över 90kr/h? Men är det ingen som jobbat där eller vet lönen? Ja hursomhelst är det då bättre än att gå arbetslös och besöka arbetsförmedlingen, det är fan jobbigt psykiskt. *grr*

Eller har dom nästan bara praktikanter där? Har hört att största delen består av praktikanter.

snej
2011-05-20, 18:28

:laugh:

Dipset_
2011-05-20, 19:34
Minimilönen ligger strax över 17.000kr brutto/månad för heltid (40h/vecka) för handels kollektivavtal.

kettlebellGuden
2011-05-20, 19:51
~12K efter skatt. Borde räcka och bli över.

hultman
2011-05-20, 20:09

Vänta nu. Du syftar väl inte på att ryktet säger att man som anställd på myrorna åtnjuter ett liv fullt av festande och brudar? Utan att man inte kan tala om brudar?

Potatiskillen
2011-05-21, 11:24

Har ju fått jobb nu som fastighetskötare.

Potatiskillen
2011-05-21, 11:27
Vänta nu. Du syftar väl inte på att ryktet säger att man som anställd på myrorna åtnjuter ett liv fullt av festande och brudar? Utan att man inte kan tala om brudar?

Såhär är det, jag snackade med mina "kollegor" vad de skulle göra ihelgen , jag trodde att de skulle göra något normalt som att lira boll, handla, resa, festa och enda svaret var att de skulle på någon resa som en frikyrka har arrangerat.

Liksom yeah, frikyrka in my ass.

Jag lider med trådskaparen som ska komma in i en bransch där de bara består av religiösa typer med pakter som fan i mig skrämmer en.

J.V
2011-05-21, 12:51
Har ju fått jobb nu som fastighetskötare.Precis, missanpassad för sociala situationer.

Såhär är det, jag snackade med mina "kollegor" vad de skulle göra ihelgen , jag trodde att de skulle göra något normalt som att lira boll, handla, resa, festa och enda svaret var att de skulle på någon resa som en frikyrka har arrangerat.

Liksom yeah, frikyrka in my ass.

Jag lider med trådskaparen som ska komma in i en bransch där de bara består av religiösa typer med pakter som fan i mig skrämmer en.Du är medveten om att Myrorna drivs av Frälsningsarmén, ja?

Potatiskillen
2011-05-21, 13:31
Precis, missanpassad för sociala situationer.

Du är medveten om att Myrorna drivs av Frälsningsarmén, ja?

Du vet inte ens vad du snackar om ser jag, Myrorna är ren jävla dynga att jobba på i grund och botten. När jag tänkte efter så skulle jag alla gånger jobba på Samhall än Myrorna eftersom 99% av anställda i Samhall sysslar inte med pakter och frikyrkor och allt som har med religion att göra.

Läs denna tråd innan ni börjar skriva igen:

https://www.flashback.org/t730281

kettlebellGuden
2011-05-21, 13:36
Läs denna tråd innan ni börjar skriva igen:

https://www.flashback.org/t730281

Verkar mest vara någon som är grinig över att han inte får samma lön när han går på soc som när han jobbade.

Potatiskillen
2011-05-21, 13:36
Verkar mest vara någon som är grinig över att han inte får samma lön när han går på soc som när han jobbade.

Eller att han talar sanning, precis som SD gör.

Jag lider med alla som jobbar åt Myrorna såvida man inte är religiös förstås.

kettlebellGuden
2011-05-21, 13:40
Eller att han talar sanning, precis som SD gör.

Jag lider med alla som jobbar åt Myrorna såvida man inte är religiös förstås.

Ja det kändes ju lönt att blanda in SD i det här. Eller är det kanske invandringspolitikens fel att du får sånna jobb som du får?

Jag är inte religiös själv men har aldrig haft problem att prata med folk som är frikyrkliga.. det är ofta mer givande än att snacka med folk som inte har annat i skallen än festa+supa+brudar.

Potatiskillen
2011-05-21, 13:49
Ja det kändes ju lönt att blanda in SD i det här. Eller är det kanske invandringspolitikens fel att du får sånna jobb som du får?

Jag är inte religiös själv men har aldrig haft problem att prata med folk som är frikyrkliga.. det är ofta mer givande än att snacka med folk som inte har annat i skallen än festa+supa+brudar.

Absolut inte, men när folk vägrar lyssna så blir man tvungen att säga "Vad var det jag sa?"

Grejjen är att vi bor i ett sekulärt samhälle och vi borde undvika religion i ett arbete, däremot så är det inte heller bra att man pratar om program som Kungarna av Tylösand. Jag fick bara en obehaglig känsla då jag praktiserade på Myrorna. Det hela slutade med att jag blev sjuk.

kottovic
2011-05-21, 13:57
Vem i helvete bryr sig om vilket jobb man har. Du gör en god gärning när du är anställd av myrorna. Det kan man knappast säga till personen på McDonalds som endast gör oss fetare.

kettlebellGuden
2011-05-21, 14:13
Grejjen är att vi bor i ett sekulärt samhälle och vi borde undvika religion i ett arbete, däremot så är det inte heller bra att man pratar om program som Kungarna av Tylösand. Jag fick bara en obehaglig känsla då jag praktiserade på Myrorna. Det hela slutade med att jag blev sjuk.

Jag har aldrig hört talas om Kungarna av Tylösand. Är det något bra?

J.V
2011-05-21, 14:18
Jag får obehagskänslor av att folk vill prata om Kungarna av Tylösand.

filmjölk
2011-05-21, 14:21
Ta ett jobb på Myrorna. Det ger karaktär.

Potatiskillen
2011-05-21, 14:32
Vem i helvete bryr sig om vilket jobb man har. Du gör en god gärning när du är anställd av myrorna. Det kan man knappast säga till personen på McDonalds som endast gör oss fetare.

Jo och homosexuella är verkligen välkomna hos myrorna.

kettlebellGuden
2011-05-21, 14:36

Känner du dig diskriminerad för din homosexualitet av Myrorna så ska du helt klart göra anmälan till diskrimineringsombudsmannen.

J.V
2011-05-21, 14:37
Känner du dig diskriminerad för din homosexualitet av Myrorna så ska du helt klart göra anmälan till diskrimineringsombudsmannen.HAhahah!

filmjölk
2011-05-21, 14:54
Ge Potatiskillen en brejk, det är jobbigt att vistas runt människor man inte trivs ihop med 8-9h/dygn, det borde vem som helst förstå.

kottovic
2011-05-21, 18:44

Är du homo? Det gör ingen skillnad men du kanske har oturen att bli placerad i Skärholmen.

Kryss
2011-05-21, 18:49
Ge Potatiskillen en brejk, det är jobbigt att vistas runt människor man inte trivs ihop med 8-9h/dygn, det borde vem som helst förstå.

http://jennisunnari.blogg.se/images/2009/12590_52375169.jpg?

StampChamp
2011-05-21, 19:57
Potatiskillen du verkar ju inte må särskilt bra. Jag får hoppas att personalen är okej i butiken jag ska jobba på. Detta är ju bara tillfälligt, till höst börjar jag hos DHL.

kottovic
2011-05-21, 20:04
Potatiskillen du verkar ju inte må särskilt bra. Jag får hoppas att personalen är okej i butiken jag ska jobba på. Detta är ju bara tillfälligt, till höst börjar jag hos DHL.

Hoppas du får köra en lika vacker bil som denna.

http://karin.hermansro.se/wp-content/uploads/2011/05/dhlbil_thumb.jpg

Pepparkakssmurfen
2011-05-21, 20:16

6zXDo4dL7SU

Potatiskillen
2011-05-23, 14:41

Jag mår jävligt bra, skönt att det är bara över sommaren, för jag kan nästan garantera att man kommer att bli tokig. Såvida man inte är en sosse förstås.

kaer
2011-05-23, 18:55

Jag skulle vara betydligt mer orolig för hur det är på DHL än på myrorna faktiskt. Men det är ju jag det, och man vet aldrig förrän man provat.

Borde inte ett jobb som butiksbiträde (eller vad det heter) ha lön reglerat via kolektivavtal? Är TS med i ngt fackförbund?