Visa fullständig version : bantad-bulkad-deffad (bilder) resultat!
dennipavlovic
2011-05-20, 01:31
Hej tänkte dela med mig lite här... jag började att gå ner i vikt 2 mars 2010, då vägde jag 105 kg som mest och när hösten började kika fram vägde jag 75 redan 1 augusti. Jag gick ner mycket i muskelmassa också för att jag käkade fel och istället för att bli rippad så blev jag som jag kallar det "smalfet". 16 september 2010 började jag bygga/bulka o det sträckte sig över hela vägen till 2 februari 2011 då jag avslutade min bulk (90 kg).. blev lite offtopic med kilona sista månaden så därför har jag kämpat mig igenom i min deff lite extra hårdare. Hade velat få lite feedback ifall man kan säga att detta var en lyckad deff?! :)
Smalfet: http://i54.tinypic.com/nnr8qp.jpg 75 kg
Bulkad: http://i53.tinypic.com/16ksx9h.jpg 90 kg
Deffad: http://i54.tinypic.com/2euiovq.jpg /
http://i53.tinypic.com/24dlmiw.jpg (spänd mage) 75 kg
Bilderna är tagna med blixt ifall ni undrar, detta var iallafall min historia.
BTW har också en tråd på "Medlemsbilder" tråd: Bulk i 15 veckor ...
Hoppas jag inspirerat någon, kan alltid vara kul med inspiration.. ifall ni undrar har jag också bilder vid 105 kg, såg ut som en säl så dem lägger jag inte ut frivilligt..bara vid nödfall ifall när det behöver "bevisas".
Tack för mig :D
Klart du insiperar men jag hade aldrig gjort som dig. Tycker du borde ha mer massa nu på 75kg. Hade jag varit dig nu hade jag kört en lååååååååååååångsam mini bulk till å sen deff på det. Men du e betydligt SNYGGARE nu!! SÅ va stolt.
Joe Hardgainer
2011-05-20, 07:14
Och du är "klar" med deffen nu ??
Jag skulle fortsätta 5kg till, och sen ligga på ett överskott på träningsdagar och underskott på vilodagar
dennipavlovic
2011-05-20, 08:14
Och du är "klar" med deffen nu ??
ja?
dennipavlovic
2011-05-20, 08:21
Klart du insiperar men jag hade aldrig gjort som dig. Tycker du borde ha mer massa nu på 75kg. Hade jag varit dig nu hade jag kört en lååååååååååååångsam mini bulk till å sen deff på det. Men du e betydligt SNYGGARE nu!! SÅ va stolt.
tja, man kan la inte förvänta sig någon större massa under ca 15 veckor byggande???
Ne0phyte
2011-05-20, 08:24
Det ser ju definitivt bättre ut :)!
dennipavlovic
2011-05-20, 08:35
Jag skulle fortsätta 5kg till, och sen ligga på ett överskott på träningsdagar och underskott på vilodagar
varför inte balans?det simplaste
varför inte balans?det simplaste
Man bygger bättre om man ligger på kaloriöverskott.
dennipavlovic
2011-05-20, 08:59
Man bygger bättre om man ligger på kaloriöverskott.
det är individuellt, eftersom jag varit tjockis innan har jag lättare att lägga på mig fett, dvs jag e 100% att jag ska köra på balans, blir som ett litet överskott.
det är individuellt, eftersom jag varit tjockis innan har jag lättare att lägga på mig fett, dvs jag e 100% att jag ska köra på balans, blir som ett litet överskott.
Om din "köra på balans" blir att du ligger på ett litet överskott så gör du ju exakt det jag föreslår att du ska göra.
Från 105 kilo till den kropp du har idag på lite drygt ett år tycker jag är otroligt bra jobbat.
Kan tänka mig att det varit riktigt tufft bitvis. Jäkligt bra jobbat!
Se nu till att fortsätta med din sundare livsstil. Försök hitta nya mål med träningen så du håller motivationen uppe.
Lycka till!
mattilainen
2011-05-20, 10:18
Du har ju fått lite mer definitioner, helt klart men att gå upp så otroligt överdriver mycket på ganska kort tid gjorde nog inte mer eller mindre. För som du säger, är man redan "stor" från innan så kommer du lägga på dig framförallt fett vid en eventuell överätning, vilket man faktiskt ser helt klart.
Sen är det 15 veckor så detta är ett exempel på grisbulk men många kan jag tänka mig stannar och är feta när de råkat äta upp sig, så jag tycker du gjort en grym prestation som faktiskt har gått ner dessa kilo och ser riktigt bra ut! Creds till dig men som jag läst i tråden så kommer du ta det lugnare i framtiden, vilket jag håller helt med om :) Tror du skulle fått samma resultat om du gått upp "bara" gått upp till 80 eller 85 kg totalt och sedan ner igen på samma tid. Omöjligt att säga så klart men det är vad jag tror.
dennipavlovic
2011-05-20, 12:38
Du har ju fått lite mer definitioner, helt klart men att gå upp så otroligt överdriver mycket på ganska kort tid gjorde nog inte mer eller mindre. För som du säger, är man redan "stor" från innan så kommer du lägga på dig framförallt fett vid en eventuell överätning, vilket man faktiskt ser helt klart.
Sen är det 15 veckor så detta är ett exempel på grisbulk men många kan jag tänka mig stannar och är feta när de råkat äta upp sig, så jag tycker du gjort en grym prestation som faktiskt har gått ner dessa kilo och ser riktigt bra ut! Creds till dig men som jag läst i tråden så kommer du ta det lugnare i framtiden, vilket jag håller helt med om :) Tror du skulle fått samma resultat om du gått upp "bara" gått upp till 80 eller 85 kg totalt och sedan ner igen på samma tid. Omöjligt att säga så klart men det är vad jag tror.
Yes, som sagt det blev lite off med xtrakilona..men det är historia, har fått lite mer inblick hur man ska äta och träna nu när jag både bulkat och deffat, så jag tror jag kommer att kunna bygga rätt så optimalt till hösten, då jag ska bygga i 30-40 veckor o deffa nån månad eller två, tror resultatet bara kan bli bra ifall man sköter tränandet o kosten bra. siktar in mig på cirka 1 kg / månad framöver.. detta ska gå :cool: BTW tack :D
dennipavlovic
2011-05-20, 12:40
Snyggt jobbat !
hey, thanx dude.. måste tilläga att jag vägde 73.7 imorse :D kändes bra
macatopen
2011-05-20, 13:37
hey, thanx dude.. måste tilläga att jag vägde 73.7 imorse :D kändes bra
Hej.
Fan va fin din kropp blev,kan du rekommendera tips på hur din tränings schema ser ut,övningar? Mat o mellan mål o annat som du kan ge tips till mig,tacksam gör ett svar
Spartansk
2011-05-20, 13:50
Du verkar ha en bra inställning! :thumbup: Bara att blicka framåt. Kör så det ryker! *flex*
karlingen
2011-05-20, 14:14
Hej.
Fan va fin din kropp blev,kan du rekommendera tips på hur din tränings schema ser ut,övningar? Mat o mellan mål o annat som du kan ge tips till mig,tacksam gör ett svar
På vilket sätt skulle hans matschema gynna dig?
dennipavlovic
2011-05-20, 14:20
Hej.
tack så mycket :)
deffschemat: frukost ca 08:00: kaffe med ett äpple o näve cashewnötter.
lunch ca 11:00: en näve sallad(tomater, majs osv) tillsammans i ett. ifall det är biff till lunch blir det la 3-4 biffar enbart, och ifall dem är jäkligt torra lägger jag till pyttepyttelite sås så det blaskar till i munnen.. lunchen räknar jag alltid ca: 100g = 100 kalorier då det är medelvärdet när det gäller kött o fisk.
mellanmål vid 1-2: kaffe o ett äpple( eventuellt kvarg med funlight elr proteindrink ifall jag är hemma vid den tiden)
16:00: keso, kvarg, cashewnötter tonfisk., kyckling..bara proteinrik mat innan träning.. träning 17.00 - ca 1900. ca 19.00 äter jag det jag åt innan träningen, lägger till bara lite kolhydrater så som paprika, creme fraiche o sånt :) typ 0.3 kg mat med en proteindrink
ca 22:00 proteindrink eventuellt kvarg med funlight
det jag dricker mest av lightprodukter är iallafall funlight (apelsin*drool*) minst en halv liter per dag garanterat, det hjälper.. och nårra frukter.(2-3 äpplen)
detta är vad jag äter på en träningsdag(varje dag) mina vilodagar kör jag cardio i 30-60 minuter och förbränner minst 500 kalorier.. inget jobbigt men värt det :D
dennipavlovic
2011-05-20, 14:26
På vilket sätt skulle hans matschema gynna dig?
+1.. det är individuellt
Bra gjort och det är ju onekligen en otrolig skillnad. Jag är dock lite "besviken" över att du inte lagt på dig mer massa. Men som du säger så höll du på bara på i 15veckor!
Bra deff, tkr inte du behöver gå ner mer. Man behöver inte ligga på 6% bf tbh. Fortsätt vara motiverad så då jävlar! :)
dennipavlovic
2011-05-20, 18:08
hehe tack allihopa.. vad tror ni jag ligger i bf % ?
macatopen
2011-05-20, 18:51
hehe tack allihopa.. vad tror ni jag ligger i bf % ?
Tack så jätte mycket,jag önskar dig lycka till med alla dina planer,jag återkommer med mina bilder så fort jag e klart..
StarkaUlf
2011-05-20, 19:08
Riktigt bra gjort :) var stolt imo :)
Kör på som du själv vill!
vilken jävla grisbulk du gjorde, varför inte köra långsammare bulk och sedan kortare deff hade du ökat mycket mer.
Men ser bra mycket bättre ut nu än förut!
dennipavlovic
2011-05-21, 13:36
vilken bf tror ni jag ligger på?
vilken bf tror ni jag ligger på?
14
dennipavlovic
2011-05-21, 15:45
14
tack, svar uppskattas allihopa !
martinmartin
2011-05-21, 15:49
Skulle gissa någonstans mellan 13% och 16%.
dennipavlovic
2011-05-22, 14:17
flera svar :) ??
BengtBurk
2011-05-22, 14:54
15-16% kanske.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=163800
dennipavlovic
2011-05-23, 22:07
mer svar uppskattas. :)
mattilainen
2011-05-23, 22:15
mer svar uppskattas. :)
allt mellan 13-20 men närmare 14-16 kasnke+
Bra jobbat Denni! Fortsätt med träningen.
thethoos
2011-05-23, 23:48
Jag har för mig att du har ökat som ett odjur i styrka också ? Nästan det som är mest imponerande.
Det är bra resultat. Men jag tror att bulken kunde ha varit något försiktigare, upp till 85 kg på samma tid hade säkert räckt och då hade du kunnat deffa lugnare och kanske fått en bättre utveckling, eller varit färdigdeffad snabbare,
dennipavlovic
2011-05-24, 08:11
Det är bra resultat. Men jag tror att bulken kunde ha varit något försiktigare, upp till 85 kg på samma tid hade säkert räckt och då hade du kunnat deffa lugnare och kanske fått en bättre utveckling, eller varit färdigdeffad snabbare,
tyvärr är gjort gjort, man lär sig med tiden :) men visst, du har en STOR poäng i det. ska i fortsättningen bygga sakta men säkert :) slipper man deffa mycke o man kan hålla sig snygg 24/7
tyvärr är gjort gjort, man lär sig med tiden :) men visst, du har en STOR poäng i det. ska i fortsättningen bygga sakta men säkert :) slipper man deffa mycke o man kan hålla sig snygg 24/7
Still, grymt bra jobbat :hbang:
dennipavlovic
2011-05-24, 14:44
Jag har för mig att du har ökat som ett odjur i styrka också ? Nästan det som är mest imponerande.
aa :) hehe.. 170 knä, 190 mark 100 bänk (tog 120 bänk vid bulken)
thethoos
2011-05-24, 18:40
aa :) hehe.. 170 knä, 190 mark 100 bänk (tog 120 bänk vid bulken)
Du är redan starkare än mig och jag har tränat i 3 år. Det är väll dock en blandning av att du är ganska stark och jag är ganska svag ;)
dennipavlovic
2011-05-24, 20:16
Du är redan starkare än mig och jag har tränat i 3 år. Det är väll dock en blandning av att du är ganska stark och jag är ganska svag ;)
haha :) vi säger så .. vet inte ifall det är till någon fördel då min pappa varit kroppsbyggare på amatörnivå. men men
dennipavlovic
2011-05-28, 21:05
nya bilder: Halvt avslappnad: http://i56.tinypic.com/2ep7trn.jpg
spänd rygg: http://i56.tinypic.com/t68ljt.jpg
Ser bra ut, bra förändring helt klart :)
Jag tror dock att det var mer rätt att våga äta än att hela tiden noja sig över att man blivit "tjock" och smådeffa hela tiden. Tror du har tjänat mer på det här, muskelmässigt och erfarenhetsmässigt. Nästa bulk blir säkert bättre genomförd tack vare att du nu kan räkna ut vad som är "lagom".
dennipavlovic
2011-05-29, 09:13
Jag tror dock att det var mer rätt att våga äta än att hela tiden noja sig över att man blivit "tjock" och smådeffa hela tiden. Tror du har tjänat mer på det här, muskelmässigt och erfarenhetsmässigt. Nästa bulk blir säkert bättre genomförd tack vare att du nu kan räkna ut vad som är "lagom".
Du har en fet poäng i det, jag vet ju inte hur jag hade sett ut ifall jag inte gjort detta, så jag får klassa mig själv som nöjd med bulk/deff... nu vet man ju i princip hur man ska sköta kosten o träningen på ett bra o effektivt sätt :)
Grymt jobbat Denni! I want my body to look like yours.
Väger idag 66-68 kg(smal fet typ) tips?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.