Visa fullständig version : Deadlift Jesus-blogg
Andreas Guiance
2011-05-19, 23:29
Måste bara tipsa om det här mästerverket:
http://www.body.se/bloggar/patrik-andersson
Mer SL åt folket;)
Nä dra mig baklänges.
Vi har rötter överallt.
tossefar
2011-05-20, 00:17
Blogg alltså. Inte ens i java. FML.
Gah, måste ALLTID tävlingar vara EXAKT samma datum som jag är i Holland?! Har ju sagt hela året till Iversen att jag skall ner på SM i Lund med honom...
Inge Enveten
2011-05-20, 06:38
Nu är jag förvisso en s.k "retard" men jag greppar inte följande ;"Min finaste merit är ett silver från SM i år och svenskt rekord i marklyft".
Om han lyckades slå svenskt rekord borde han ju ha vunnit?
Edit; SM och datum för rekordet kanske inte var samma?
Nu är jag förvisso en s.k "retard" men jag greppar inte följande ;"Min finaste merit är ett silver från SM i år och svenskt rekord i marklyft".
Man tävlar ju i totalt antal kg; knäböj-bänkpress-marklyft. Där har Jesus lyckats vinna ett silver. Separata rekord finns för vardera moment och i just marklyft är han det värsta vi har :)
Inge Enveten
2011-05-20, 06:58
Tackar Börje H! :) Nu förstår jag. Kanske kommer förbi tävlingen i Lund så hurril kan få sätta ett ansikte på Rocky Balboa 17 år 75 kg :D
Vore kul hur som helst att se hur folk drar, böjer och pressar. Har aldrig sett någon göra något av det nämnda ordentligt. Lund är ju nära Malmö så jag borde nog komma förbi, jag antar att det finns möjlighet att åskåda?
Nitrometan
2011-05-20, 07:04
Vore kul hur som helst att se hur folk drar, böjer och pressar. Har aldrig sett någon göra något av det nämnda ordentligt. Lund är ju nära Malmö så jag borde nog komma förbi, jag antar att det finns möjlighet att åskåda?
Självklart finns det det. Titta, skrik och vråla när folk lyfter tunga vikter... Det är SL-publik.
Jättekul om du kommer, alltid roligt om det dyker upp nån och tittar. Vi vill gärna ha publik på tävlingarna.
Och ett SM i klassisk styrkelyft nere i Lund kan bli riktigt jävla bra.
Tackar Börje H! :) Nu förstår jag. Kanske kommer förbi tävlingen i Lund så hurril kan få sätta ett ansikte på Rocky Balboa 17 år 75 kg :D
Jag har ju sett nu att du är 19 och 77kg. Kom förbi och säg hej! :)
Funderar nästan på kika på RAW-sm. Imorgon ska jag bara fota alfahannen in action:D
Andreas Guiance
2011-05-20, 10:20
Nä dra mig baklänges.
Vi har rötter överallt.
You know it – de växer hela vägen in i byggningens finrum:D
Då får jag kontra med en till kanske dum fråga?
Hur kan man ta silver på SM och ha svenskt rekord i marklyft men ändå vara "strax under landslagsnivå"?
Hur kan man ta silver på SM och ha svenskt rekord i marklyft men ändå vara "strax under landslagsnivå"?
Av två skäl.
1) Dels har jag inte fått ordning på utrustningsböjen även om den inte är dålig. 345kg böjde jag utan problem men jag slarvade bort mitt andra och tredje försök. Så har jag gjort på flera tävlingar dessutom och orsakerna är orutin och oskicklighet eller vad man säga.
2) Min bänkpress ligger ljusår efter. Nu valde jag dessutom en säker tröja på SM för att inte slarva bort möjligheten att ta min första medalj. Det var viktigare för mig.
Av två skäl.
1) Dels har jag inte fått ordning på utrustningsböjen även om den inte är dålig. 345kg böjde jag utan problem men jag slarvade bort mitt andra och tredje försök. Så har jag gjort på flera tävlingar dessutom och orsakerna är orutin och oskicklighet eller vad man säga.
2) Min bänkpress ligger ljusår efter. Nu valde jag dessutom en säker tröja på SM för att inte slarva bort möjligheten att ta min första medalj. Det var viktigare för mig.
Ok tack för svaret. Det ska bli intressant att följa bloggen och utvecklingen framöver.
Arf Pingvin
2011-05-20, 10:42
Uttagningskriterierna är ungefär att man ska ha en chans på medalj för att platsa i landslaget (min tolkning). Man skulle alltså kunna vinna guld på SM men inte få en plats i landslaget då platserna är begränsade.
Uttagningskriterierna är ungefär att man ska ha en chans på medalj för att platsa i landslaget (min tolkning). Man skulle alltså kunna vinna guld på SM men inte få en plats i landslaget då platserna är begränsade.
Som jag förstår det finns det kvalgränser för respektive tävling. Utöver dem finns sen, som du säger, en uttagningsprocess där ledningen för den väljer.
Anabolismus
2011-05-20, 11:30
Måste bara tipsa om det här mästerverket:
http://www.body.se/bloggar/patrik-andersson
Mer SL åt folket;)
Varför har ni tagit bort "undermenyn" för bloggar? Så att man fick fram en lista där man kunde välja vilken blogg man ville kolla på. Så oerhört störande nu....
Minimjölk
2011-05-20, 11:38
Hur kan man ta silver på SM och ha svenskt rekord i marklyft men ändå vara "kodapa"? ;)
Nitrometan
2011-05-20, 12:00
Hur kan man ta silver på SM och ha svenskt rekord i marklyft men ändå vara "kodapa"? ;)
Enkelt. SL är den perfekta nördsporten. Lätt att mäta framgång - ökat 1RM i nån av tävlingsgrenarna eller i nån utvald assistansövning. Det finns massor av träningsprogram som man kan använda sig av och de kan kvantifieras ner på lämplig nördnivå.
*kissass*
PFFFF kodapa är jag för höge farao inte. Jag är programmerare.
Är det inte rentav så att förekomsten kodare är ganska hög bland duktiga lyftare och andra idrottare?
Precis som Nitrometan erbjuder det gott om möjligheter till analys och allmänt nörderi. Man har sitt träningsprogram och sig själv som kompilator. :-)
Är det inte rentav så att förekomsten kodare är ganska hög bland duktiga lyftare och andra idrottare?
Precis som Nitrometan erbjuder det gott om möjligheter till analys och allmänt nörderi. Man har sitt träningsprogram och sig själv som kompilator. :-)
Fyrvalspoll?
Datorprogrammering + stryrkelyft
Datorprogrammering
Svennebanan + styrkelyft
Svennebanan
Andreas Guiance
2011-05-20, 12:19
Varför har ni tagit bort "undermenyn" för bloggar? Så att man fick fram en lista där man kunde välja vilken blogg man ville kolla på. Så oerhört störande nu....
Listan blev för lång när vi la till fler bloggare, och då kändes det orättvist att bara några skulle finnas i listan. Istället ligger en lista på höger sida när man kommer in på bloggsidan. Alternativt kan man ju bookmarka sina favoritbloggar direkt:)
Med det sagt: Bloggsidan är långt ifrån perfekt än så länge, så förhoppningsvis kommer det bli bättre och bättre framöver.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.