Visa fullständig version : mat var tredje timme
Snapphanen
2003-12-06, 22:02
Hur var det egentligen.... hur var det egentligen med den forskningen att kroppen bara kunde ta upp 35 gram var tredje timme? Det bör ju vara så att den tar upp hyffsat fördelat men det borde ju göra att käka mer är bättre? Tänker på det då jag nu är hungrig mer än var tredje timme :MrT: vet inte om det är så jäkla bra egentligen.. går lite till överdrift kanske.. kan ju inte sitta och trycka hela tiden
Frågan har ju kommit upp ett par gånger förut, kroppen kan ta upp allt(eller nästan) men proteinet går inte bara till musklerna och överflödet lagras som fett.
Kroppen fungerar analogt och effekten avtar succesivt. Då maten du äter räknas till saktare protein så hinner det ta upp av kroppen. Men som sagt bara en liten del gå till muskelbygge.
Kan tänka mig att bakterierna i magen festar loss på en hel del av aminosyrorna vi äter. Vi har ju trots allt tio gånger fler bakterieceller i kroppen än vi har kroppsegna celler. Och bakterierna behöver också mat och aminosyror =)
MunsöHustla
2003-12-07, 22:00
Originally posted by Snapphanen
Hur var det egentligen.... hur var det egentligen med den forskningen att kroppen bara kunde ta upp 35 gram var tredje timme? Det bör ju vara så att den tar upp hyffsat fördelat men det borde ju göra att käka mer är bättre? Tänker på det då jag nu är hungrig mer än var tredje timme :MrT: vet inte om det är så jäkla bra egentligen.. går lite till överdrift kanske.. kan ju inte sitta och trycka hela tiden
Blir du tjockare då om du äter hela tiden? Jag är hungrig ofta och äter när jag blir hungrig (brukar bli mellan 2-2,5 mellanrum) och jag ser ingen skillnad från den tiden jag åt 3 gigantiska mål om dagen fast jag äter mer nu
Snapphanen
2003-12-08, 10:34
hmm.. njae.. tjockare och tjockare.. jag ökar ju i vikt såklart! Men det skulle jag kanske göra om jag käka mindre också..
MunsöHustla
2003-12-08, 16:45
vad är probmelet då? vill du inte öka i vikt?
Snapphanen
2003-12-08, 17:21
Originally posted by MunsöHustla
vad är probmelet då? vill du inte öka i vikt?
jo, men det var inte frågan. Strunt samma det var jag som krångla till det för mig... :smash:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.