Visa fullständig version : Näsblod
Jag har deffat i ca 3 månader nu med godkänt resultat, och ska nu gå upp och ligga på balans from måndag. Nu är det så att jag har helt random börjat blöda näsblod, vilket jag "aldrig" har gort förut. (bara om jag har fått yttre våld mot snoken förståss.) Så, min fråga är, varför blöder jag? Har det med näringsbrist att göra? Är lite orolig*gah!*
Reaper123
2011-05-18, 14:56
Nu är det bara en gissning, men om du är väldigt uttorkad (generellt) så bör slemhinnorna (eller vad som nu håller näsan fuktig) också bli torra -> du har lättare för att spräcka ett blodkärl när du tex nyser/andas häftigt!?
För det är trots allt ett blodkärl som brister för att näsblod ska uppstå och tror inte det har med tex näringsbrist om du inte toksvälter dig förstås!!
Om man googlar lite är det kanske läge att uppsöka doktor?
tex http://www.skane.se/templates/page.aspx?id=109396
Jag hade också en period när jag låg som lägst i intag där jag snöt blod på morgonen. Blöder aldrig näsblod. Men det gav sig av sig själv efter ett tag.
StraightEdge
2011-05-18, 16:59
Så brukar det bli för mig också så här års. Det har med pollen och göra tror jag. Vaknar upp med näsblod och kan börja blöda så fort jag kliar näsan lite.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.