Visa fullständig version : Profeten-jorden går under på lördag
http://tv.expressen.se/nyheter/utrikes/1.2430550/profeten--jorden-gar-under-pa-lordag
King Grub
2011-05-16, 19:24
Nu igen?
LillSkalman
2011-05-16, 19:41
Jorden går under hela tiden i en parallell dimension nånstans. Jag tror på det här!
Tricklew
2011-05-16, 19:44
Vad fasen, jag som hade en aktivitet på söndag jag verkligen såg fram mot.
Nitrometan
2011-05-16, 19:47
Nu igen?
Förra gången sa han att det var 1994. Men då hade han räknat fel.
Han har säkert räknat rätt denna gången.
filmjölk
2011-05-16, 19:49
Det säger ju att undergången börjar då (inte sett tokstollarna såg en glimt av en skylt de tio första sek innan jag stängde av), inte att jorden upphör att existera. Kanske föds någon dåre som är predestinerad att spränga hela planeten? kanske börjar en finnig ung forskarstudent kläcka idén på ett zombievirus? jag tror så. På Lördag börjar jorden gå under. Det kan ta 50 år, eller 5000 år, eller 500 000 år, men det börjar då.
Perfekt ursäkt för att försöka ligga med så många som möjligt.
+1
brb ska bara göra slut med min sambo.
edit: Fick inte
Nitrometan
2011-05-16, 19:58
Det säger ju att undergången börjar då (inte sett tokstollarna såg en glimt av en skylt de tio första sek innan jag stängde av), inte att jorden upphör att existera. Kanske föds någon dåre som är predestinerad att spränga hela planeten? kanske börjar en finnig ung forskarstudent kläcka idén på ett zombievirus? jag tror så. På Lördag börjar jorden gå under. Det kan ta 50 år, eller 5000 år, eller 500 000 år, men det börjar då.
Det han säger är att "uppryckningen" (the rapture) sker då. De rättrogna hämtas upp till himmelriket och vi andra blir kvar. Dömda till undergång.
Vilka nötter det finns. Vet inte vad jag ska säga =/
Edit: Filmjölk, som sagt, det ska enligt gubben bli en enorm jordbävning och alla gravar kommer öppnas.
Undrar om det bara gäller för homo sapiens. Hur långt bak isf? 200 000 år? Neandertalarnas gravar då?
Han kommer nog gå under jorden den 22e. Skulle inte förvåna mig om han blivit svinrik på hela grejen.
filmjölk
2011-05-16, 20:05
Det han säger är att "uppryckningen" (the rapture) sker då. De rättrogna hämtas upp till himmelriket och vi andra blir kvar. Dömda till undergång.
Bläää självmordssekt? Usch vill verkligen inte kolla på religiösa fanatiker.
Vilka nötter det finns. Vet inte vad jag ska säga =/
Edit: Filmjölk, som sagt, det ska enligt gubben bli en enorm jordbävning och alla gravar kommer öppnas.
Undrar om det bara gäller för homo sapiens. Hur långt bak isf? 200 000 år? Neandertalarnas gravar då?
Han kommer nog gå under jorden den 22e. Skulle inte förvåna mig om han blivit svinrik på hela grejen.
Just den 22a med... 3 dagar innan löning
Eddie Vedder
2011-05-16, 20:21
Vi planerar en orgie på STK.
ARMSTARK
2011-05-17, 06:31
Damned, då måste jag planera om min träning så jag hinner med min 3-split till Fredag!
Nitrometan
2011-05-17, 06:38
En relaterad artikel. Stephen Hawking säger att det inte finns nåt liv efter döden.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/stephen-hawking-liv-i-himlen-saga-for-morkradda
Att människan skulle tas emot i himlen efter att ha lämnat jordelivet är bara nys, hävdar en som vet att leva med döden som följeslagare. ”Det är en saga för människor som är mörkrädda”, säger brittiske forskaren och författaren Stephen Hawking.
Den närmast paralyserade Hawking, som lider av muskelsjukdomen amyotrofisk lateralskleros (ALS), har kommit på kant med vissa religiösa grupper efter sina uttalanden om livet som något högst materialistiskt. Han redovisade sin osentimentala syn i en intervju nyligen för brittiska tidningen The Guardian.
Hawking hävdar att den mänskliga hjärnan stängs av likt ”en havererad dator” när vi dör.
Intervjun i The Guardian: http://www.guardian.co.uk/science/2011/may/15/stephen-hawking-interview-there-is-no-heaven?INTCMP=SRCH
(som DN har "inspirerats" av, missar t.o.m. att översätta paralyzed till förlamad.)
A belief that heaven or an afterlife awaits us is a "fairy story" for people afraid of death, Stephen Hawking has said.
In a dismissal that underlines his firm rejection of religious comforts, Britain's most eminent scientist said there was nothing beyond the moment when the brain flickers for the final time.
Man undrar ju vad de ska ryckas upp till?
Det tycker Quagmire oxa:D
o9qo1H-CinE
Nitrometan
2011-05-18, 07:10
Det skulle ju kunna vara så att han har rätt. De rättrogna hämtas upp till himlen.
Men de kanske är så få att vi inte märker nån skillnad. Så vi bara fortsätter...
Det skulle ju kunna vara så att han har rätt. De rättrogna hämtas upp till himlen.
Betyder det att alla styrkelyftare kommer försvinna på lördag? :D
Vi maste fraga Fairing, han vet ju:D*flex*
Nitrometan
2011-05-18, 07:53
Intressant fråga. Det skulle kunna vara så. Det beror ju på vilket som är den sanna tron.
Vi maste fraga Fairing, han vet ju:D*flex*
Han borde veta, han är ju GUD.
Han borde veta, han är ju GUD.
Tror du vi far livstids spons pa Fairings produkter nu:D....ja, tills lordag iallafall:thumbup:
Nitrometan
2011-05-18, 08:07
Tror du vi far livstids spons pa Fairings produkter nu:D....ja, tills lordag iallafall:thumbup:
Alla ordrar som läggs på söndag är gratis? :D
Alla ordrar som läggs på söndag är gratis? :D
Gott, skall lagga en massiv order pa KCG, MRP 2 och Complete Proteing*cupid*
Nitrometan
2011-05-19, 18:08
Vi försöker igen...
http://verydemotivational.files.wordpress.com/2011/05/demotivational-posters-its-not-over-yet-kids.jpg
Denna gången...
Är det någon som vet vilken tid på lördag jorden går under? Hinner jag köra mitt morgonpass innan?
stolpskott
2011-05-19, 19:01
Är det någon som vet vilken tid på lördag jorden går under? Hinner jag köra mitt morgonpass innan?
Runt midnatt mellan lördag och söndag, svensk tid.
Perfekt. Ska ut och parta rejält imorrn. Får se om man hinner vakna till natten mot söndag :D
Ristretto
2011-05-19, 19:15
Roligt att man använder bibeln för att räkna ut det...
Matt 24:32-36
32 Lär av en jämförelse med fikonträdet. Redan när kvisten blir mjuk och bladen spricker ut, vet ni att sommaren är nära. 33 När ni ser allt detta vet ni på samma sätt att han är nära och står vid dörren. 34 Amen säger jag er: Detta släkte skall inte dö, förrän allt detta händer. 35 Himmel och jord skall förgå, men mina ord skall aldrig förgå. 36 Men om den dagen eller stunden vet ingen något, inte himlens änglar, inte ens Sonen, ingen utom Fadern.
Vi har ju firmafest på Lördag. Går det inte att flytta det till på Söndag?
Nitrometan
2011-05-19, 19:40
Vi har ju firmafest på Lördag. Går det inte att flytta det till på Söndag?
Flytta firmafesten till söndag? Varför?
http://artoftrolling.files.wordpress.com/2011/05/chatroulette-trolling-repent.jpg
Vi planerar en orgie på STK.
Krävs det en anmälan eller är det drop-in, månne?
Verkar som deras hemsida "wecanknow.com" är nere nu :) Ska bli kul att se om Camping gör något uttalande i morgon.
Jag tycker om sådana här kampanjer. De är bra för de som sitter och funderar på om de är ateister eller inte, och bara behöver en knuff i rätt riktning.
WHITEFOLKS
2011-05-21, 17:13
Most. Successful. Troll. Ever.
Det här var ju kul då. :)
Det är inte slut än, han har säkert bara räknat fel på ett par timmar så jag hinner ett ryggpass innan det är över!
Det är inte slut än, han har säkert bara räknat fel på ett par timmar så jag hinner ett ryggpass innan det är över!
U got get em tiger!
Most. Successful. Troll. Ever.
True that!
Världen har gått under, vi är i en drömvärld nu, jag har iaf flygande rosa elefanter utanför fönstret. :D
mangemani
2011-05-21, 17:53
jahopp,im waiting...
inga tsanumi vågor än..inga jorbävningar...ingen meteorit på himmelen...ingenting utom en helt vanlig lördag.
total fail.
jahopp,im waiting...
inga tsanumi vågor än..inga jorbävningar...ingen meteorit på himmelen...ingenting utom en helt vanlig lördag.
total fail.
Han gjorde säkert bara en liten felräkning. Det nya datumet är 21 maj 2021... *rolleyes*
Det är väl bara början på undergången?
mangemani
2011-05-21, 18:52
Han gjorde säkert bara en liten felräkning. Det nya datumet är 21 maj 2021... *rolleyes*
eller den 37 december 250 BC
troll
tycker att sådana mäniskor borde spärras in så dom som inte har vett nog att förstå bättre,slipper oroa sej och gå på svamlet.
sp123ltd1
2011-05-21, 18:57
Fast det är väll kl 18 i USA som han sa och det är väll nu inatt eller?
Nä. Det skulle börja vid datumgränsen 18.00. Alltså förra natten. Och för 2 timmar sedan här.
catchinglingdong
2011-05-21, 19:00
nej, 18.00 i Nya Zeeland, alltså idag vid lunch för oss.
karbunkel
2011-05-21, 19:16
Vilken besvikelse!
Eddie Vedder
2011-05-21, 19:18
Det är väl bara början på undergången?
Precis. Idag startar den. ;) Och alla katastrofer, kriser, konflikter etc. är hädanefter bevis på det.
Det lär vara det bästa med att vara religiös. Bara att säga att allt är meningen från ens gud och att allt är bevis på ens profetia.
Repliker
2011-05-21, 23:01
Domedagen sker idag (om två timmar). Själva undergången sker 21 oktober...
Är det du som förutspått ännu en domedag?
Gosti123
2011-05-21, 23:06
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13062295.ab
It has begun..
victor_n
2011-05-21, 23:06
haha så jävla fail! bäst är ju alla rädd tjejpolare som nojjat hela veckan :laugh:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13062295.ab
It has begun..
Ahmagad, hoppas jag överlever natten. Imorgon barrikerar jag in mig på step in med proteinpulver.
stolpskott
2011-05-22, 10:36
zc0s358b3Ys&feature
Haha, bästa Friday parodin än så länge.
Lördagen passerad, och jorden fortfarande kvar??!
http://www.youtube.com/watch?v=xcCO6E4NUs8"]http://www.youtube.com/watch?v=xcCO6E4NUs8
Människor nojjar över allt... Så fort man läste "En amerikansk profet" så slutade jag läsa.
Eddie Vedder
2011-05-22, 15:11
Människor nojjar över allt... Så fort man läste "En amerikansk profet" så slutade jag läsa.
Ingen har nojjat över det här. Det har ju varit löjeväckande från dag 1 bortsett från just de där extremreligiösa tokstollarna.
Nitrometan
2011-05-26, 13:54
OK. Märkte inte så mycket dom.
Men jag markerar 21 oktober i kalendern.
ARMSTARK
2011-05-26, 14:24
Kalla mig crazy men jag ska boka tvättstugan den 22:a Oktober! :cool:
Kalla mig crazy men jag ska boka tvättstugan den 22:a Oktober! :cool:
Behöver du inte tvätta innan dess, då?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.