Logga in

Visa fullständig version : snälla hjälp med underhudsfett

macatopen
2011-05-15, 12:44
hej alla

jag är en man på 37 år gamal,jag började styrketäna för ett år sedan,jag har tränat seriöst o regelbundet 5 dagar i veckan,jag kört kondition 2 dagar i veckan,mitt största problem e fettet runt,MIDJAN hur ska jag göra för att ta bort den skiten,om jag deffar förlorar jag det jag jobbade på under ett år?isf för man rresultat i slutet?jag läste mycket här om att man måste minska på kolhydrater men hur mycket ska man minska? och hur mycket bör man få i sig per dag???
får man under deff tider ta protein pulver efter styrketräning?jag använder Whey 80 med jordgubbssmak..Altså jag har så jävle svårt med det här det påverkar mitt live så jävle mycket,jag skäms och gå till stranden eller badet med mitt barn pga av det...hur kan ni hjälpa mig,j?jag e tacksam för alla svar

mina
2011-05-15, 12:53
hej alla

jag är en man på 37 år gamal,jag började styrketäna för ett år sedan,jag har tränat seriöst o regelbundet 5 dagar i veckan,jag kört kondition 2 dagar i veckan,mitt största problem e fettet runt,MIDJAN hur ska jag göra för att ta bort den skiten,om jag deffar förlorar jag det jag jobbade på under ett år?isf för man rresultat i slutet?jag läste mycket här om att man måste minska på kolhydrater men hur mycket ska man minska? och hur mycket bör man få i sig per dag???
får man under deff tider ta protein pulver efter styrketräning?jag använder Whey 80 med jordgubbssmak..Altså jag har så jävle svårt med det här det påverkar mitt live så jävle mycket,jag skäms och gå till stranden eller badet med mitt barn pga av det...hur kan ni hjälpa mig,j?jag e tacksam för alla svar

Du får se över din kost och ligga på - och gå ner i vikt, tror nog inte det har så stor betydelse om man äter kolisar eller ej huvudsaken är att du ligger på -

Vet inte om protein pulver men jag skulle inte tro att det skulle vara fel
Lycka till

StraightEdge
2011-05-15, 13:01
Kolhydrater kommer att behövas för att orka vid styrketräningen men eftersom det inte är ett essentiellt näringsämne så brukar man i regel alltid sänka sitt intag av just kolhydrater först när man ser över kosten. Om man vill spinna vidare på det så känner dock majoriteten av alla som tränar enorm skillnad på gymmet ifall man nollar kolhydraterna eller inte och om träningen blir lidande pga kolhydraterna så kommer resultaten också att bli lidande..

Sedan ser man till att man får i sig tillräckligt med fett minst 10-15 E-% (inkl- de essentiella fettsyrorna) därefter ordentligt med protein 2,5-3g per kg/kv.

okipower
2011-05-16, 19:39
Läs guiden här på kolozzeum, där står det mesta. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Att lära sig vad man ska äta är den enkla delen. Att göra det på riktigt utan att fuska är den svåra. Har dietat i närmare tre veckor nu, börjar se bättre ut och först nu börjar det bli kul. det tar tid... lycka till och håll i !