Visa fullständig version : Hjälp mig att hitta världens godaste macka
filmjölk
2011-05-13, 11:39
Är det någon som sitter på några riktigt smarriga smörgåsrecept? Klassiska recept, egna recept, etc. sugen på att testa lite roliga mackor.
Hittils har jag mina egna som favoriter:
kycklingsmörgås, 2 rostade vita bröd, smör, dijonsenap, ett par skivor hushållsost, 50g. strimlad stekt kyckling med grillkrydda, en skiva tomat och lite majonäs
rostbiffslimpa, en halv limpa barkis (skär bort båda ändarna och dela som ett korvbröd), bre i färskost, fyll med 300g rostbiff och 50g keso och toppa med majonäs.
Min absoluta favorit: Vitt bröt (mikrat i några sekunder så det blir mjukt och varmt), ost, smör och armomatkrydda *drool*
Bred på ordentligt med smör på en hel hönökaka.
Lägg på massor med ost.
Stek 4 ägg.
Lägg äggen ovanpå osten.
Vik hönökakan dubbelt.
omnomnom
JJOHANSSON
2011-05-13, 12:17
HeatoN mackan
Ne0phyte
2011-05-13, 12:44
Allt ned sallad o brie ost omnomnomnombom
BLT med tokmycket bacon. Eller en macka med kyckling- och curryröra. Eller mitt eget surdegsbröd, rostat i tjocka skivor med bregott och en god prästost på. Hade det inte varit för bröd så hade LCHF varit så oerhört mycket lättare att följa...
Kyckling, Bacon och ost + grönsaker om man vill vara nyttig. Bacon och kyckling är en sjukt bra kombo.
Har kört väldigt mycket av denna sub på senaste.
Någon mörk baguett med frön på. Smör på ena skivan, majonäs på den andra. Lägger på ost och salami på smörsidan (ibland även skinka tillsammans med salamin). Till det tar jag även några mindre klickar Sweet baby rays BBQ-sås på salamin. Sedan kör jag isbergssallad på majo-sidan som jag lägger på som lock. (I vissa fall funkar även lite hamburgedressing som kan byta som en viss andel av majon om man inte vill ha för mycket dressing) Eller givetvis ta det ena eller det andra om man så känner.
Jävligt gott imo.
(Brukar f öv rosta brödet lite om subben inte görs direkt efter att brödet är köpt färskt)
hanushans
2011-05-13, 13:15
Du tar något gott bröd. Smör på ena sidan, pesto på andra. Lägger i fetaost, röd paprika, tomat, lite rödlök och oliver.
Det är den godaste!
Club sandwich. Vitt bröd, kyckling, bacon, mayo, tomat och ett salladsblad *drool* Överlägsen macka.
Du tar något gott bröd. Smör på ena sidan, pesto på andra. Lägger i fetaost, röd paprika, tomat, lite rödlök och oliver.
Det är den godaste!
Yummie! Jag brukar köra en liknande, men istället för peston kör jag mosad avokado och saltgurka eller kapris.
hanushans
2011-05-13, 13:46
Mago, det låter gott, måste testa med avokado.
filmjölk, nu får du göra alla varianter och återkomma med din bedömning.
The_RobRoy
2011-05-13, 13:48
Subways Italian B.M.T.
Kör Honey Oat brödet
Allting på, förutom oliver
Chipotle Southweast sås
Sjukt bra..
Ciabatta med kalkon, senap, pesto och några salladsblad. Mmmm, får bli en till middag ikväll :)
shut teh face
2011-05-13, 14:40
Det bästa som finns är hamburgare, således är den bästa mackan en hamburgare, fast kall...
Valfritt bröd, kall hamburgare, hemgjord så klart, 100% nöt!, hemmagjord gurkadressing, tomat, sallad!
grisbil3n
2011-05-13, 14:41
Inte sa orginellt kanske men jag brukade forr i tiden kopa en eller tva stora morka chiabatta och sedan applicera: Ost, sm'o'r, brieost, salami, tomat, isbergs samt salt och peppar. Hemskt gott.
chrilledude
2011-05-13, 14:42
Baguette, potatissallad och rostbiff (skivor) = Fuck yeah.
MasterChief
2011-05-13, 15:15
Baguette, potatissallad och rostbiff (skivor) = Fuck yeah.
+ Rostad lök och saltgurka.
Brieost ¨känner jag borde ingå iaf
Valfritt mörkt bröd, ett par skivor potatis, gräddfil, gräslök, rödlök, sill.
Toast macka med ost, rikligt med smör, och skinka!
http://4.bp.blogspot.com/_5dKV-8CjwoI/THeYy3WDqqI/AAAAAAAAAgQ/sW9rIzbVvwk/s1600/P1060353.JPG[/URL]
Rostbiff och Skagenröra eller Toast a la Ceejay där jag kör Beluga Kaviar sprinklat med Tryffel och dricker ner det med Dompa.
filmjölk
2011-05-13, 17:34
klassisk skinktoast, club sandwich, blt är ju faktiskt suveräna. jag gillar även julmackor med vörtbröd och rödbetssallad, köttbullar, skinka och gräddost på, men det är ju lite säsongsbetonat. Enkla idéer som Limenkas kan ju också vara suveränt goda, men aromat är väl inte riktigt min grej
har fått några uppslag, men keep em coming!
Parisare får ni inte glömma. Den är värd sin plats i listan.
http://www.menyse.com/3.16572/recept/parisersmorgas-parisare/
http://www.menyse.com/recipeImages/ri_16572_3.jpg
Kalles kaviar, keso, ägg och nån ostskiva, på bröd!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.