Logga in

Visa fullständig version : Känner ingen smak och lukt - ej nästtäppt.

hariiis
2011-05-13, 11:14
Tjena.

Tänkte fråga en sak ur ett rent intresseperspektiv.

Jag har varit sjuk nu i ett väldigt bra tag och på sistone har jag förlorat både lukt och smakförmågan, även fast jag inte är täppt i näsan. Vad är det som spökar? Jag har varit förkyld ett 100-tal gånger och aldrig varit med om detta.

mangemani
2011-05-13, 11:23
jag blir väldigt sällan sjuk,men när jag väl blir det så blir jag det ordentligt och det sitter i länge.
så där brukar det också bli för mej,näs täppan är borta och jag mår mycket bättre men lukt och smakförmågan är borta,varför det är så vet jag inte,men det kommer tillbaks typ samma dag eller dagen efter från det att näs täppan har släppt.

hariiis
2011-05-13, 11:35
jag blir väldigt sällan sjuk,men när jag väl blir det så blir jag det ordentligt och det sitter i länge.
så där brukar det också bli för mej,näs täppan är borta och jag mår mycket bättre men lukt och smakförmågan är borta,varför det är så vet jag inte,men det kommer tillbaks typ samma dag eller dagen efter från det att näs täppan har släppt.

Låter konstigt, tyvärr är jag i samma sits som dig, när jag väl blir sjuk då är det inte den klassiska "Svensson sjukan" där man har lite snuva och hosta i en vecka, här är det 4-5 veckor minimum :(