handdator

Visa fullständig version : Deffdax!

gubbles
2011-05-13, 06:31
Tja!

22 år

ca 193 lång

ca 103 kg

Tänkte sätta igång och deffa nu om någon vecka för första gången någonsin.
Så jag måste fråga med liten efterfaranhet hur träningen bör gå till? Jag vet att jag ska köra tung styrketräning för att fortsätta bygga massa.

Ska man köra motion direkt efter själva styrketräning? (Tänkte cykla i ca 1 - 2 timmar??)

Måste man minska med övningar i styrketräningen för att inte överanstränga kroppen om man kör motion också eller spelar det ingen roll?

Skriv gärna ner era tips och knep

Pretorian
2011-05-13, 06:35
Tipset är att (om du nu vill köra motion) lägga motionen på en separat dag. Det är vad de flesta rekommenderar här.

Själv så avslutar jag ibland ett styrkepass med tabata-intervaller på rodden. Och ibland har jag en separat dag då jag kör cardio.

rtnn
2011-05-13, 09:27
"avslutar jag ibland ett styrkepass med tabata-intervaller på rodden"

Hur länge då?

Pretorian
2011-05-13, 11:22
Googla tabata. 20 sek intensivt, 10 sek vila. Gör detta åtta gånger så pågår det i fyra minuter.

nocantdo
2011-05-13, 13:24
Prova på Lyle mcdonalds fat loss protocol. En blandning av HIIT och låg intensivt.

Pretorian jävligt schysst utveckling Snyggt!
Har du någon Journal?

okipower
2011-05-15, 09:09
Tja!

22 år

ca 193 lång

ca 103 kg

Tänkte sätta igång och deffa nu om någon vecka för första gången någonsin.
Så jag måste fråga med liten efterfaranhet hur träningen bör gå till? Jag vet att jag ska köra tung styrketräning för att fortsätta bygga massa.

Ska man köra motion direkt efter själva styrketräning? (Tänkte cykla i ca 1 - 2 timmar??)

Måste man minska med övningar i styrketräningen för att inte överanstränga kroppen om man kör motion också eller spelar det ingen roll?

Skriv gärna ner era tips och knep

Nästan samma stats som jag, inledde nyss diet också.
Hur stort kcal underskott räknar du med att ha?

Lycka till! :hbang:

gubbles
2011-05-15, 17:09
Nästan samma stats som jag, inledde nyss diet också.
Hur stort kcal underskott räknar du med att ha?

Lycka till! :hbang:

Hmm... 500 ca? :D Är inte riktigt säker men 500 harjag hört är "normalt"

Pretorian
2011-05-15, 20:17
Pretorian jävligt schysst utveckling Snyggt!
Har du någon Journal?

Vad jag blir att få höra en sån kommentar... :em: men nej, jag har inte journal. Ska kanske börja med det.

rtnn
2011-05-15, 22:30
Jag är nyfiken på tabata, men tajmar du den då med muskelgrupper du precis tränat eller bara för att ta ut dig/bränna lite extra?
Du är nöjd efter 4 min elller vilar du och börjar om?

Pretorian
2011-05-16, 06:58
Nope, är inte alls så noggrann så jag tajmar något. Det är bara att ösa så hårt det går.

Och jag är ganska nöjd efter 4 min. Är jag inte trött då, och illamående, så har jag inte kört tillräckligt hårt. Det är sällan det behövs mer tid utan jag ökar hellre intensiteten. Det kan jag se beroende på hur långt jag rott. Ju hårdare jag kör desto längre ror jag när tiden är slut.

Jag använder en app till iPhone som heter "HIIT Timer" tror jag som plingar varje gång man ska vila eller köra. Jäkligt stressigt.

rtnn
2011-05-16, 10:07
Tack för svar!