Visa fullständig version : Är det mer moralistiskt rätt att småpreppa än att köra höga doser?
filmjölk
2011-05-12, 21:47
Tycker ni att det är lika illa (inte ur hälsoaspekten utan ur fuskaspekten) att preppa litegrann som att preppa ordentligt?
Kan man säga: "Titta vad bra han/hon är, det är extra imponerande eftersom att han har preppat väldigt lite!" eller är "preppat lite" samma skrot och korn som "preppat" "preppatmycket", prepp är prepp, och prepp är fusk?
sedan vad ni anser är fusk och inte, låter jag givetvis er ta ställning till själva. Får skapa en poll i det här, för mig, intressanta ämnet.
Grazzafukkinrazzi
2011-05-12, 21:50
Smådoser är för veklingar som försöker komma undan med det, hästdoser är det enda rätta. Inget lightweight på preppet, baby!
young_george
2011-05-12, 21:52
Nej, vid tävling är en otillåten fördel en otillåten fördel.
Märker man ett ess när man spelar poker fuskar man lika mycket som när man märker hela leken, man är bara sopigare på fuska.
Vid tävlingar alltså, om någon dopar sig privat utan att tävla eller planer på att tävla så skulle jag inte kunna bry mig mindre.
Så länge man inte tävlar så ser jag ingen större skillnad, dock så blir man ju större krav på dom som kör hårdare...
Fusk i mina ögon är när man tävlar aktivt inom en idrott...
Bodybuilding är inte en idrott, det är en manligskönhetstävling som jag anser att det är ganska fritt att göra vad man vill...
Carolinew
2011-05-12, 22:03
Tycker att allt, oavsett mängd, är helt förkastligt.
Rikard Jansson
2011-05-12, 22:04
Tävling är det hel-löjligt på, men om jag skulle ha två vänner där den ena preppar betydligt mer än den andra, och de är lika stora och lika starka, så skulle jag vara mer imponerad av den som preppade mindre. På samma sätt som jag skulle vara mest imponerad av den tredje som inte preppade alls och var lika stor/stark. :)
Om du preppar och tävlar så kan du dra åt skogen, oavsett mängd. Annars så bryr jag mig inte.
Har svårt att förstå hur det skulle vara fusk ifall man inte använder det i syfte att få fördelar i en tävling. Gör man det så - fusk som fusk.
Nej, vid tävling är en otillåten fördel en otillåten fördel.
Märker man ett ess när man spelar poker fuskar man lika mycket som när man märker hela leken, man är bara sopigare på fuska.
Vid tävlingar alltså, om någon dopar sig privat utan att tävla eller planer på att tävla så skulle jag inte kunna bry mig mindre.
Håller med.
Fast visst känns det lite annorlunda att fuska lite gentemot mycket. Skulle någon dra fram en utombordsmotor vid en roddtävling så skulle det ju blir riktigt jävla löjligt liksom.
Moraliskt sett så ändras inget.
Spartansk
2011-05-12, 23:33
Att småpreppa är mer moraliskt rätt än att storpreppa. Det omoraliska med att preppa är att man skadar sig själv, och därmed skadar andra. Småpreppar man skadar man sig mindre än om man storpreppar. Ergo, småpreppning är mindre omoraliskt.
folk får göra som dom vill, och det är inte fusk förens man blir påtagen :D
Att preppa som aktiv tävlande i en idrott med rena medtävlande betraktar jag som fusk. I övrigt har jag inga moraliska invändningar. Sedan kan man ju diskutera huruvida det är moraliskt korrekt att bruka en substans med liknande effekter som AAS men som inte är dopingklassad alt. ämnen som inte går att spåra. Oavsett vilket så skiter jag i vad andra gör.
Hade AAS inte medfört estetiska (eller fysiologiska) bieffekter så hade jag legat på monsterdoser.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.