Visa fullständig version : Hur träna för att få bort fett på knäna?
Ja som frågan ovan, jag vet att man inte kan punktförbränna, men oavsett om jag har vägt 70 eller 50 har jag alltid haft mycket fett på knäna som aldrig går ner...
Så hur kan man träna för att få synliga knäskålar och bort med allt överflöd???
Philosophic
2011-05-12, 20:46
Du vet att du inte kan punkförbränna fett. Du har också vägt 50kg men fortfarande haft kvar fettet på knäna.
Du måste alltså väga mindre än 50kg för att få bort fettet. Är det värt det?
Du vet att du inte kan punkförbränna fett. Du har också vägt 50kg men fortfarande haft kvar fettet på knäna.
Du måste alltså väga mindre än 50kg för att få bort fettet. Är det värt det?
VAAA?? :( nej absolut inte för jag vill aldrig väga så lite igen, så jag kan inte på något sätt få bort det:(
Big Sleazy
2011-05-12, 21:01
VAAA?? :( nej absolut inte för jag vill aldrig väga så lite igen, så jag kan inte på något sätt få bort det:(
Operation
Operation
Så de är enda vägen inte ens styrketräning??? och vilken op tänker du på??,
sen inte för att vara förolämpande men människor som typ vägt 120 och gått ner har ju fått riktigt snygga ben, knä... är det op oxå?
Sheogorath
2011-05-12, 21:08
Så de är enda vägen inte ens styrketräning??? och vilken op tänker du på??,
sen inte för att vara förolämpande men människor som typ vägt 120 och gått ner har ju fått riktigt snygga ben, knä... är det op oxå?
Jag skulle föreslå att du lägger på dig muskelmassa på benen så att fettet sprids ut över en större yta. Jag skulle, utan att ha sett din knän, gissa att det dels inte är så illa som du tror och dels att styrketräning kan fixa biffen om du ger det lite tid. Om du lägger på dig muskler kommer du inte behöva väga jättelite för att komma lågt i kroppsfett. Vikten kommer utgöras av muskler istället för fett. Den som vägt 120 kg har släpat runt en jävla massa extravikt under säkert lång tid och därför hunnit få en hel del benmuskler i processen. Det kan förklara varför du upplever att de har snygga ben när de sen går ner i vikt.
Eddie Vedder
2011-05-12, 21:14
Hur lång är du? Om du inte är väldigt kort och väger 50 kg måste ju i princip 100% av ALLT fett du har på kroppen sitta just på knäna. Och det låter högst osannolikt. Har du någonsin fått kommentarer om vilka abnorma knän du har?
Jag skulle föreslå att du lägger på dig muskelmassa på benen så att fettet sprids ut över en större yta. Jag skulle, utan att ha sett din knän, gissa att det dels inte är så illa som du tror och dels att styrketräning kan fixa biffen om du ger det lite tid. Om du lägger på dig muskler kommer du inte behöva väga jättelite för att komma lågt i kroppsfett. Vikten kommer utgöras av muskler istället för fett. Den som vägt 120 kg har släpat runt en jävla massa extravikt under säkert lång tid och därför hunnit få en hel del benmuskler i processen. Det kan förklara varför du upplever att de har snygga ben när de sen går ner i vikt.
Okay Tack kändes ett tag som hoppet var helt ute ..
rajjan_dammit
2011-05-12, 21:19
Du tror inte att du bara inbillar dig?
Hur lång är du? Om du inte är väldigt kort och väger 50 kg måste ju i princip 100% av ALLT fett du har på kroppen sitta just på knäna. Och det låter högst osannolikt. Har du någonsin fått kommentarer om vilka abnorma knän du har?
Nej jag väger inte 50 kilo idag 70kg lagt på mig mycket på kort tid 1.5år , menar på att även när jag vägde 50 kilo så hade jag mycket fett på knäna och ännu mera nu såklart,
Jag är 174
Du tror inte att du bara inbillar dig?
Nix hade gärna velat lägga upp en pic men vågar inte väntar tills efter kommer ,
Har tyvärr det i familjen fula knäskålar som knappt syns oavsett vilken vikt , och ingen i min familj är överviktiga
young_george
2011-05-12, 21:22
Känns betydligt mer troligt att din självbild har fixerat dig vid något som inte finns i någon annans bild av dig, utan snarare i ditt eget huvud.
Fula knäskålar? Kom igen!
Känns betydligt mer troligt att din självbild har fixerat dig vid något som inte finns i någon annans bild av dig, utan snarare i ditt eget huvud.
This!
Nej för att på ett ungefär bild man kanske inte får göra så men typ som hennes, http://bossip.files.wordpress.com/beyonce-beach2.jpg?w=420
Sheogorath
2011-05-12, 21:31
Nej för att på ett ungefär bild man kanske inte får göra så men typ som hennes, http://bossip.files.wordpress.com/beyonce-beach2.jpg?w=420
Öhhh... Vad ser du som inte jag ser? :confused:
Men ja det spelar ingen roll nu vet jag vad jag kan göra, Tack
King Grub
2011-05-12, 21:32
Om dina ser ut som hennes är dom helt normala.
Öhhh... Vad ser du som inte jag ser? :confused:
Kolla på den till höger inga knäskålar... och hon är ändå tränad... Jag vill ha markerade knäskålar men har alltid typ accepterat att det ligger i min arvsmassa att se ut så:(
Om dina ser ut som hennes är dom helt normala.
Ja men inte för att vara tjatig men jag vill ha mera markerade knän och inte som hänger ner... ska nog inte skriva mera nu om mina knän börjar höra hur löjligt det låter ... Men alla har vi våra komplex o brottas med...
Kolla på den till höger inga knäskålar... och hon är ändå tränad... Jag vill ha markerade knäskålar men har alltid typ accepterat att det ligger i min arvsmassa att se ut så:(
Allvarligt?? O.o
Det är inga fel på hennes knän.
Det är snarare så att du har hängt upp dig på att knän ska se ut på ett visst vis, känner igen det då min fru är precis likadan. I hennes värld har hon en bullmage när i praktiken jag ser hennes rutor samt fina konturer på sidomusklerna.
Fru_Flisa
2011-05-12, 21:39
Ingen människa är perfekt och du är inget undantag. Alla har mer eller mindre kroppsliga nojjor, det är bara att acceptera det man inte kan göra något åt.
Sheogorath
2011-05-12, 21:39
Vad då inga knäskålar? Det där är ett par helt normala knän. Med knäskålar. Som syns. Inga konstigheter. Men vill du ha mindre fett kring knäna får du gå ner i vikt, och vill du inte väga för lite får du lägga på dig muskler istället. Samma visa som för alla andra. :)
Jag ser ett par helt normala knän. Jag är YTTERST skeptisk till att någon som ser bilderna utan att ha fått någon förhandsinformation skulle reagera på, eller ens märka, hur tjejens knän ser ut. Sina leder får man, i de flesta fall, leva med. Sina komplex måste man däremot inte leva med.
StraightEdge
2011-05-12, 21:42
Vad förstår nog vad du menar. Men från mina erfarenheter är det rätt normalt att kvinnor har sånna knä.
Big Sleazy
2011-05-12, 22:01
Menar du att dina ser ut som hennes eller vill du att dina ska se ut som hennes? Hon ser ju för övrigt väldigt bra och sund ut hela hon.
Pretorian
2011-05-12, 22:12
Jag ser ett par helt normala knän. Jag är YTTERST skeptisk till att någon som ser bilderna utan att ha fått någon förhandsinformation skulle reagera på, eller ens märka, hur tjejens knän ser ut. Sina leder får man, i de flesta fall, leva med. Sina komplex måste man däremot inte leva med.
Jag har förhandsinfo och jag förstår imte vad TS pratar om. Måste vara ett skämt.
Jag har förhandsinfo och jag förstår imte vad TS pratar om. Måste vara ett skämt.
Okay hur kan du ha det??? :Virro
Pineapple
2011-05-12, 22:47
När ändå ämnet knän är på uppe så har jag en fråga; i takt med ett par kilos viktnedgång märker jag nu att huden kring knäna har börjat få rynkor/veck :( ungefär så här http://style.celebritycowboy.com/wp-content/uploads/2007/10/victoria-beckham-wrinkly-knees.jpg. Än så länge syns de bara då jag spänner benen. Vad kan det beror på... dålig elasticitet? brist på något näringsämne? (tar dock multivitamin varje dag) eller bara torr hud?
Pretorian
2011-05-13, 06:33
Okay hur kan du ha det??? :Virro
Jag menade att jag läst hela tråden så jag visste vad du talade om men det hjälpte inte när jag tittade på de där fotona med helt normala knän. Finn-fem-fel liksom... hittade inga..
Eddie Vedder
2011-05-13, 08:03
Men alla har vi våra komplex o brottas med...
Det där är bara ett sätt för dig att normalisera det här inför dig själv. Om du har en sådan kropp som på de bilderna är det en fin kropp och inte det minsta konstigt alls.
Att då ha dina komplex över knäna är inte sunt. Och att du inbillade dig samma sak vid en vikt på 50 kilo talar ju ännu tydligare för det.
Det finns fler människor med komplex ja, men det betyder inte att det är som det ska vara. Du verkar ju ha bestämt dig redan tyvärr, och ingen lär få dig att tänka om nu direkt men man kan ju hoppas att vi sår ett frö av tankar i alla fall.
chrilledude
2011-05-13, 10:17
Jag har samma sak, och jag gillar det. Brukar rulla fettet/huden över topparna av mina fingrar. Det är nice, och skönt. Jag viker liksom knäfettet.
Awesomeness.
Spartansk
2011-05-13, 10:21
Du måste vara fruktansvärt snygg i övrigt om knäna är ditt största utseendemässiga bekymmer.
Du måste vara fruktansvärt snygg i övrigt om knäna är ditt största utseendemässiga bekymmer.
Nej har varit det dock, men har många kroppsdelar att arbeta med, att knäna blev aktuella nu är för det är dags att visa dom bara:( och resten av kroppen kan man dölja rätt bra trots värmen....
Beethoven
2011-05-13, 19:55
Om det är någon tröst så kan jag informera att 0 av jordens ~3,472,934,131 män lägger märke till dina knäskålar.
Om det är någon tröst så kan jag informera att 0 av jordens ~3,472,934,131 män lägger märke till dina knäskålar.
hehe tack :em: känner mig rätt löjlig just nu..
True story
Spartansk
2011-05-13, 22:53
true story
+1
Kollat bilderna från topp till...ja jag kom nog till midjan sedan var jag klar...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.