handdator

Visa fullständig version : Vad kan jag förvänta mig för resultat?

tobbe12
2011-05-12, 13:02
Jag håller på och deffar, men känner att jag mår dåligt av att räkna hur mkt protien jag äter, mår verkligen inte bra av att äta 2g protien per kg heller, ja väger 104 kg vilket innebär att jag äter cirka 208 g protien, äter 2300 kalorier på träningsdagar och 2000 på vilodagar, nu till min fråga, jag har tänkt samma kalorintag men äta "vanlig" mat(dvs jag kommer inta äta lika mkt protien och inte heller räkna protien, kmr äta mer kolhydrater, mat som falukorv köttbullar osv), kommer fortsätta styrketräna, kanske 2 helkropps pass i veckan, och annat som jag tkr är kul, är fd bandy spelare, kanske ger mig på det senare. vill som sagt äta mat som jag blir glad av att äta

WHITEFOLKS
2011-05-12, 13:08
Det är viktigt att äta på ett sätt som man trivs med!

Mer protein är ofta "bättre" men inte till vilket pris som helst. Hur mycket protein tror du att du kommer få i dig och hur mycket övervikt har du? Hur stort kaloriunderskott ligger du på?

tobbe12
2011-05-12, 13:10
Det är viktigt att äta på ett sätt som man trivs med!

Mer protein är ofta "bättre" men inte till vilket pris som helst. Hur mycket protein tror du att du kommer få i dig och hur mycket övervikt har du? Hur stort kaloriunderskott ligger du på?

Jag har kanske 17 kg kvar tills min övervikt försvinner, kanske -600. hmm uppskattningsvis kanske jag kommer kanske äta 90-120 g p

Yeahvlen
2011-05-12, 13:13
Då tycker jag du ska äta mat du själv tycker om och trivs med. Forstätt bara styrketräna och håll kaloriintaget någorlunda "lågt" så du forstätter gå ner i vikt.

Effekten av det? Vet inte. Möjligen något mindre mängd besparad muskelmassa (kanske), men vem bryr sig? Det är som tidigare sagt viktigt att äta och hitta en stil som man själv trivs med.

willtjam
2011-05-12, 13:16
Brukar det inte rekommenderas 2 g protein/kg fettfri massa?

Pretorian
2011-05-12, 13:16
Är problemet att du tycker det är jobbigt att äta just protein och då hellre lägga de kalorierna på kolhydrater och fett? Eller är det jobbiga att väga allt?

tobbe12
2011-05-12, 13:22
Är problemet att du tycker det är jobbigt att äta just protein och då hellre lägga de kalorierna på kolhydrater och fett? Eller är det jobbiga att väga allt?

Det är jobbigt att äta protien, vill hellre äta mer kolhydrater och fett, gillar det, vägningen ser jag bara som en fördel då jag kan äta med gott samvete utan att tänka "har ja ätit för mkt"

vicarious
2011-05-12, 14:33
Brukar det inte rekommenderas 2 g protein/kg fettfri massa?

Nej alltid på total kroppsvikt.

Langster
2011-05-12, 14:48
Ät som du vill, men uppreglera proteinintaget med proteinpulver om du tycker det är godare än kött. Du får självklart se till att hålla dig inom din kaloribudget ändå.
Jag tror inte du kommer få sämre resultat av att äta det du gillar än om du åt "deffmat", men att hålla proteinintaget högt är att rekommendera.

StraightEdge
2011-05-12, 15:31
Hur kan det vara ett problem? Jag äter 3g per kg och det är inte alls svårt, om du äter kvarg som är som yoghurt typ. Du måste inte äta animaliskt protein så länge det protein du äter är fullvärdigt (till 80-90% iaf).