handdator

Visa fullständig version : Leverans från asos.com

PRound
2011-05-10, 15:51
Jag beställde från asos.com för ungefär två veckor sedan. Jag beställde tre varor, och allt går bra.
Efter jag har betalat ser jag att ordern har delats upp i två delar (Båda har fortfarande samma ordernummer, och båda har alla tre varor, vilket betyder att varorna är dubbletter) Båda skickades samma dag, som det står. Det står även att sista leveransdag är den nionde (igår).

Jag fick en avi i fredags (sjätte) och jag gick när till ica för att hämta paketet. Jag fick då bara ut ett litet paket som bara innehåller en av varorna jag beställde.

Är det inte konstigt att inte båda paketen kommer samtidigt, om båda väger lika mycket och är skickade samtidigt? Jag fick bara en avi, kan det vara två paket på en avi, så att personalen på ica har slarvat och bara gett mig ett av dem?

Någon som har beställt från asos och har haft samma problem?

Wille005
2011-05-10, 16:23
När jag beställde (5+ varor i olika storlekar) fick jag allt i samma paket på kort tid. Känner tyvärr inte igen mig i ditt problem, men det är mycket möjligt att paket #2 dimper ner under veckan.

PRound
2011-05-10, 16:25
Känns konstigt att paket 2 som skickades samtidigt inte anländer samtidigt. Ska ner på ica nu så jag kan lika gärna fråga om de har missat ett paket.

Kimball
2011-05-10, 16:39
Fråga @ asos supportforum annars, de svarar vanligtvis snabbt.

Angel
2011-05-10, 16:42
Asos kundtjänst är ju riktigt bra annars.

PRound
2011-05-10, 16:51
Jag gjorde det nu. Ica kunde inte hjälpa.

RagnarÖhman
2011-05-10, 17:25
Inget konstigt alls, beställde skärmskydd til iphone, fick 4 brev på fredagen och det 5e på måndagen.

PRound
2011-05-10, 17:30
Tycker inte att det är konstigt i sig att de skickar två paket. Men att det tar så lång tid för det andra paketet är det jag undrar över.
Väntar veckan ut, om det inte kommer då så får jag ta kontakt med denna asos.

jenni
2011-05-10, 18:05
Tycker inte att det är konstigt i sig att de skickar två paket. Men att det tar så lång tid för det andra paketet är det jag undrar över.
Väntar veckan ut, om det inte kommer då så får jag ta kontakt med denna asos.

kan vara så att det du beställde inte fanns på lager, då brukar de skicka iväg det så fort den varan finns inne igen

PRound
2011-05-10, 18:07
Varorna var i lager, och det står att båda paketen var skickade samtidigt.