Visa fullständig version : Vart köper man bra skjortor?
Kan ju alltid passa på att fråga här också.
Skjortor SKA användas varje dag, har dock bara en nu från Bläck,MQ så jag behöver ju köpa lite fler framöver. Ska bara användas till vardags.
Dom ska alltså hålla rätt många tvättar..
Budgeten ligger på ca 500-600kr, men gå helst inte över 500 om det inte är nånting riktigt speciellt.
Så vart köper man bra skjortor för det priset?
MasterChief
2011-05-10, 15:20
Jag tycker Brothers märke Riley håller formen trots många tvättar och dagligt bruk (har några själv) och de ligger på 599kr tror jag.
Dressmans egna är bra. Har en 7-8 stycken.(Skjortnörd! :D)
Priset ligger mellan 2-600.
Zara brukar ha vissa modeller som håller god kvalité(riktigt bra om man väger in priset som brukar ligga på typ 300Kr).
Massimo Dutti om du är storväxt.
Jacobsson
2011-05-10, 15:32
Dahlin skjortorna är snygga andas och är stryckfria ganska dyra men har man engång haft en sån så vill man ha fler.
Slartibartfast
2011-05-10, 15:54
Jag tycker Brothers märke Riley håller formen trots många tvättar och dagligt bruk (har några själv) och de ligger på 599kr tror jag.
+1
Jag har ett par såna skjortor som jag använt mycket under dom tre senaste åren, och dom ser fortfarande ut som nya.
Passformen är ju inte den bästa iofs.
zeusden1
2011-05-10, 15:56
Hallå? http://www.tailorstore.se/
Skräddarsydda skjortor, billigaste börjar vid ca 300kr.
Mantinique gör bra skjortor, passformen är bra och kvalitén är bra.
+1
De dyrare tygerna är riktigt bra om man är lite mer kräsen, även om 300 kronorsvarianterna även de förmodligen håller ungefär lika bra kvalité som random brothers/H&M-skjorta. När man väl fått till måtten är det riktigt najs.
Slartibartfast
2011-05-10, 16:48
+1
De dyrare tygerna är riktigt bra om man är lite mer kräsen, även om 300 kronorsvarianterna även de förmodligen håller ungefär lika bra kvalité som random brothers/H&M-skjorta. När man väl fått till måtten är det riktigt najs.
Säljer dom inte färdiga skjortor som dom syr in enligt dina mått? Jag vill inte mecka ihop en hel skjorta själv? Skulle ju se ut som fan.
Är de bra? Har funderat på att handla därifrån.
Jag brukar mestadels handla skjortor på shirtfactory, men egentligen är de nog lite överprissatta. Ligger över ts budget, men avvakta till rea som de har då och då så går det att kommer ner där i krokarna.
Dressman!
Eller från någon brittisk tillverkare som säljer över nätet typ TM Lewin, Hilditch & Key, kanske Charles Tyrwhitt (billigt!)
Arnesson
2011-05-10, 17:39
Ströms egna märke tycker jag är sjysta med bra kvalitet. Dem brukar köra tag 3 betala för 2 med jämna mellanrum. Tror fullpris på dem är 800kr/st.
Jag har några H&M skjortor också som håller helt ok kvalitet om man ser till priset på 300kr. Dock så passar deras storlekar/passform inte mig så bra.
MasterChief
2011-05-10, 17:41
+1
Jag har ett par såna skjortor som jag använt mycket under dom tre senaste åren, och dom ser fortfarande ut som nya.
Passformen är ju inte den bästa iofs.
Kan ju kanske bero på att herrn inte direkt i stöpt i samma form som oss andra.
zeusden1
2011-05-10, 18:11
Säljer dom inte färdiga skjortor som dom syr in enligt dina mått? Jag vill inte mecka ihop en hel skjorta själv? Skulle ju se ut som fan.
Jag tror dom syr skjortorna enligt de mått som du anger. Det finns en mängd alternativ, och om du har någon känsla för skjortor ser du vad som passar bra och vad som passar mindre bra.
Kan ju alltid hitta en skjorta du tycker om på internet och sen försöka göra en kopia av den.
Kebab-Arne
2011-05-11, 21:05
Måttsydda skjortor, billigaste börjar vid ca 300kr.
Sådärja.
En polare var till Kina nyligen och snäll som han är erbjöd han sig ta med en skjorta för att sy efter den. Fick två för 300:- och blev riktigt bra passform, defintivt som efter den som han fick med sig. I de 300:- ville han även ha för lite taxipengar. Så åker nån till Kina så kan jag rekommendera det. Enda nackdelen är att snibbarna inte riktigt ligger ned mot skjortan men jag har slips ca två gånger per år så är ingen katastrof. Får se hur de ser ut efter några tvättar.
Brothers skjortor är helt okej, men de går inte att jämföra med en "riktig" skjorta. Eton gör riktigt bra skjortor, dock kostar de lite mer men är de värda de extra pengarna imho. Riktiga tyger och sömmar också så att de tål att tvättas i 60°.
SiSenior
2011-05-12, 06:10
Asos.com och topman.com är två favorit siter. Börja med att kolla in outletsektionerna om det är fynda du vill göra.
Postat via en mobil enhet
Ignatius72
2011-05-12, 07:04
Rätt så nöjd med Brothers skjortor men jag använder mest Oscar Jacobsson.
dluddeckens
2013-04-29, 14:35
Sugen på att testa skräddarsydda skjorter - the internet way :)
Min kropp är inte riktigt byggd för standardsortiment..
Är det Tailorstore som är bäst?
Latissimus Dorsi
2013-04-29, 14:46
Tycker alla skjortor suger, passar de i axlarna är de för långa. Vilka märken har en hyfsad passform?
Sugen på att testa skräddarsydda skjorter - the internet way :)
Min kropp är inte riktigt byggd för standardsortiment..
Är det Tailorstore som är bäst?
Dom är måttsydda och inte skräddarsydda. En skräddarsydd skjorta går på minst 800kr, om inte mer.
dluddeckens
2013-04-29, 15:20
Dom är måttsydda och inte skräddarsydda. En skräddarsydd skjorta går på minst 800kr, om inte mer.
Du förstod nog vad jag menade när jag skrev "the internet way".
Men för att förtydliga: Ja, jag menar "måttsydda".
Du förstod nog vad jag menade när jag skrev "the internet way".
Men för att förtydliga: Ja, jag menar "måttsydda".
Självklart förstod jag det:)
ville bara förtydliga att dom är måttsydda och inte skräddarsydda vilket dom väldigt gärna framhäver på deras hemsida, med andra ord vilseledande marknadsföring...
Tycker alla skjortor suger, passar de i axlarna är de för långa. Vilka märken har en hyfsad passform?
Svårt att säga. Vad är det för typ av skjorta du vill ha? Personligen föredrar jag Stenströms och Eton.
shirt factory har fräna skjortor, pris 800+
http://www.ctshirts.co.uk/
Vill man ha full-spread / cutaway skjortor som är prisvärda så är det rätt svårslaget med 4 för 100 pund.
Jmf man med ex Eton så känner man en skillnad men knappast så att det motiverar 5 gånger pengarna.
Enda nackdelen är att de är sjukt sega på att skicka paketen, tar ofta 2-3 veckor att få hem grejerna.
Nikodemus
2013-04-29, 21:21
Svårt att säga. Vad är det för typ av skjorta du vill ha? Personligen föredrar jag Stenströms och Eton.
Stenströms skjortor är helt FANTASTISKA och håller sig fräscha och hela länge. Tyvär kostar de runt 1000 men håller man utkik kan man få en halva priset någon gång på utförsäljning. sjukt värda.
nissepelle
2013-04-30, 00:10
Köpte en tigerskjorta för typ 1500kr i ett svagt ögonblick förra året. Sämsta skiten jag tagit på mig, sitter inte bra någonstans men funkar när man kör nerstoppat i brallan och kavaj. Köper annars alla skjortor från tailorstore. Deras lite dyrare tyger (598kr och uppåt) är jättebra. De billigare tygerna kan man också köpa utan att bli missnöjd, passformen är garanterat flera gånger bättre än att inte måttbeställa liksom. Aldrig igen att jag köper skjorta från jc, hm, brothers, jack&jones och andra "vanliga" klädbutiker när man för samma pris får en skjorta som faktiskt passar.
Kika på Eton och Stenströms när det är rea eller utförsäljning, då kan de få rum i din budget.
Köp Stenström på rea när du har möjlighet. Kostar ca 1200 i normalpris men NK och andra kan ha 60% rabatt de tider på året då det är större reor. Har skjortor jag tvättat veckovis i fem år som fortfarande är helt perfekta på alla vis.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.