handdator

Visa fullständig version : Pt school

Svarten81
2003-12-04, 23:14
vet inte om det hör hemma i denna del av forumet men drar en rövare:booty:

någon här som gått på Pt school här? Hade tänkt mig att läsa till det efter min gympalärar utbildning. Så dela gärna med er av erfarenheterna tack./Svarten

spas
2003-12-04, 23:29
Kan nån låsa tråden innan arne ser den? :D

Jon2
2003-12-04, 23:36
Nu är den Rapporterad.:D

JAM
2003-12-05, 00:12
Arne sover.

Allan
2003-12-05, 09:27
Finns flera ytterst kompetenta människor på det här forumet som gått PT-school, och haft utbyte av det också. Nån som prövat att söka...Och tråden får ligga kvar - kunde vara kul att ha en ny diskussion om det.
Om inte annat för att just personliga tränare - om vi håller oss till det begreppet i allmänhet - betyder en hel del för att få in nytt folk i verksamheten och faktiskt få dem att stanna kvar. Jag har träffat både goda och sämre representanter för utbildningen, och haft nytta av i vart fall två av dem.

allan

Tanman
2003-12-05, 11:06
har gått den (vilket jag antar att Arne redan listat ut pga tidigare diskussion :) )

Jag gick utbildningen mest för att få bättre kunskaper i anatomi men också för att lära mig övningars utförande korrekt.
När det gäller anatomin blev jag mer än nöjd, för mig låg det på en bra nivå där jag fick plugga ordentligt för att hänga med.

Vad gäller övningarna tycker jag att jag även här fick vissa aha-upplevelser så klart godkänt där med.

Näringsläran var för grundläggande tyckte jag men STEG2 är mer inriktad på detta så det är nog avsiktligt. Näringslära är också det ämne jag hade bäst kunskaper i innan så det hade säkert en viss betydelse också..

Fysiologin var helt ok, sedan var det några småflummiga timmar med bla. PT-filosofi som var ganska tråkigt men jag antar att det kanske behövs?

Sammantaget var jag väldigt nöjd med utbildningen trots att den kostar en del. Vissa detaljer i tex övningsutförandet kan man säkert tvista om och skolan prioriterar ju skadefri träning framför effektiv träning och ibland kanske man som privatperson väljer en variant med något högre risk för att den "tar" bättre.

Lärarna får högsta betyg, mitt intryck var/är att de är väldigt kompetenta och jag delar absolut INTE den allmänna uppfattning som verkar dominera detta forum att PT's bara är skräp. Både bland lärarna och eleverna fanns personer som var/varit elitidrottare och hade djupa kunskaper i de ämnen jag tycker krävs om man ska träna och hjälpa en annan person att utveckla sin fysik.
Självklart finns det de som är mindre bra men det finns det bland läkare, poliser, taxichaufförer, dagismammor också...

Arne Persson
2003-12-05, 12:31
Originally posted by JAM
Arne sover.

Nix! Arne arbetar!;)

King Grub
2003-12-05, 12:46
Originally posted by Arne Persson

Nix! Arne arbetar!;)

Vad "arbetade" du med klockan 00:12 i natt? :naughty:

Officer
2003-12-05, 13:02
Originally posted by King Grub

:laugh: :laugh:

Du förgyllde just min dag Grub HAH AHAHAHHAHA HAHAH :laugh:

Arne Persson
2003-12-05, 13:42
Originally posted by King Grub

Du menar förutom porrsurfning? Skrev bl.a klart en del offerter. Hinner normalt inte med det på "dagtid".

Svarten81
2003-12-05, 14:28
Originally posted by Tanman
har gått den (vilket jag antar att Arne redan listat ut pga tidigare diskussion :) )

Jag gick utbildningen mest för att få bättre kunskaper i anatomi men också för att lära mig övningars utförande korrekt.
När det gäller anatomin blev jag mer än nöjd, för mig låg det på en bra nivå där jag fick plugga ordentligt för att hänga med.

Vad gäller övningarna tycker jag att jag även här fick vissa aha-upplevelser så klart godkänt där med.

Näringsläran var för grundläggande tyckte jag men STEG2 är mer inriktad på detta så det är nog avsiktligt. Näringslära är också det ämne jag hade bäst kunskaper i innan så det hade säkert en viss betydelse också..

Fysiologin var helt ok, sedan var det några småflummiga timmar med bla. PT-filosofi som var ganska tråkigt men jag antar att det kanske behövs?

Sammantaget var jag väldigt nöjd med utbildningen trots att den kostar en del. Vissa detaljer i tex övningsutförandet kan man säkert tvista om och skolan prioriterar ju skadefri träning framför effektiv träning och ibland kanske man som privatperson väljer en variant med något högre risk för att den "tar" bättre.

Lärarna får högsta betyg, mitt intryck var/är att de är väldigt kompetenta och jag delar absolut INTE den allmänna uppfattning som verkar dominera detta forum att PT's bara är skräp. Både bland lärarna och eleverna fanns personer som var/varit elitidrottare och hade djupa kunskaper i de ämnen jag tycker krävs om man ska träna och hjälpa en annan person att utveckla sin fysik.
Självklart finns det de som är mindre bra men det finns det bland läkare, poliser, taxichaufförer, dagismammor också...

Kul o höra att du har så mycket gott o säga om utbildningen. Blir nog att jag tar tag i det hela nu till sommaren o söker in:hbang:

Glenner_84
2003-12-05, 14:48
JAg tänkte jag skulle gå PT när jag fått mina lumpen-stålar, verkar väldigt intressant. SÅg at priserna låg på ungefär 18 000:- steg 1.

Svarten81
2003-12-06, 00:25
ska upp o planera med polaren om när vi ska börja läsa nu i senare i dag så jäkla gutt :hbang: