Logga in

Visa fullständig version : Uppnå denna fysiken [bild]

JiZZiE
2011-05-06, 20:18
Hallå, jag undrar ungefär hur lång tid det skulle kunna ta att komma upp i denna fysik

http://imageshack.us/photo/my-images/863/img12399.jpg/

om ens utgångsläge är såhär: http://imageshack.us/photo/my-images/8/nu1w.jpg/

Tacksam för svar :D

Crocker
2011-05-06, 20:21
Ser ingen bild.

monk
2011-05-06, 20:29
Ser ingen bild.

haha +999

thomast
2011-05-06, 20:29
Fysik:

http://imageshack.us/photo/my-images/863/img12399.jpg

Utgångsläge:

http://imageshack.us/photo/my-images/8/nu1w.jpg

Crocker
2011-05-06, 20:56
Det har kommit upp många trådar, det är svårt att säga.
Skulle säga 3½-7 år.

stridis
2011-05-06, 20:59
Det tar lite tid att bli man, så om du gymmar på ordentligt så tills du är 21.

ryss
2011-05-07, 00:56
Om det är bilderna thomast postade skulle jag säga 6 månader

johanhej
2011-05-07, 08:48
Allt mellan ett och fyra år.

McLR
2011-05-07, 11:30
6-10 månader

stridis
2011-05-07, 11:41
6-10 månader

Snubben är yngling, hade han varit 20 bast så hade det varit en annan femma, men det hade ändå inte gått så snabbt som du antyder med lagliga medel, med den BF på slutbilden och med genomsnittliga gener och utan speciell coachning...

Spartansk
2011-05-07, 11:44
Jag blir smått chockerad när folk tror att det kommer ta mindre än ett år. Tränar jag så jäkla dåligt?

Minst tre år, skulle jag säga.

CalleP
2011-05-07, 12:16
Träning, hårdjävla träning!

Mackattack
2011-05-07, 12:18
Beror på vilka kosttillskott som doktorn ordinerar........... GO HEAVY OR GO HOME!

agazza
2011-05-07, 12:21
Ett år eller mindre som nybörjare skulle jag chansa på med bra (mycket) kost och massor av träning.

young_george
2011-05-07, 13:02
Skulle normalpersonen klara detta på ett år? Vilket skämt

agazza
2011-05-07, 13:07
Skulle normalpersonen klara detta på ett år? Vilket skämt

förebilden ser ut att vara på någon som inte tränat förut, mitt första år ökade jag 12kg med 6pack kvar i slutet. Det går fort i början.

Sedan är inte målet särskilt högt heller. Ser ut som random kille som just börjat träna.

young_george
2011-05-07, 13:10
förebilden ser ut att vara på någon som inte tränat förut, mitt första år ökade jag 12kg med 6pack kvar i slutet. Det går fort i början.

Sedan är inte målet särskilt högt heller. Ser ut som random kille som just börjat träna.

Verkligen inte. Välutvecklat bröstparti, rejält tilltagna traps, stora ben och ganska lågt kroppsfett, och detta på en otydlig bild i ganska dåligt ljus.

Visa gärna ett par bilder från dagsformstråden där någon otränad uppnått detta på mindre än ett år.

agazza
2011-05-07, 13:16
Verkligen inte. Välutvecklat bröstparti, rejält tilltagna traps, stora ben och ganska lågt kroppsfett, och detta på en otydlig bild i ganska dåligt ljus.

Visa gärna ett par bilder från dagsformstråden där någon otränad uppnått detta på mindre än ett år.

Bröstpartiet tycker jag verkligen inte var välutvecklat, ser ut som vem som helst som hobbytränar.

Trapsen ser stor ut för att han håller händerna bakom ryggen och spänner sig frammåt, pröva samma pose i spegeln så ser man ut som en tjurnacke hur som helst.

armarna var det enda jag tyckte var lite svårare att bedömma kanske.

lågt kroppsfett skulle jag verkligen inte heller säga, men det är väl som sagt en personlig åsikt.

Jag ska ut i finvädret men på det här forumet är det verkligen inte svårt att hitta folk som gjort smått "otroliga" ökningar på kortare tid. Men jag är rätt säker på det finns endel med normala ökningar här som gjort samma resa.

Iof ser han rätt tunn ut på förebilden, den tycker jag är svårare att bedömma

stridis
2011-05-07, 13:36
Men TS är en yngling och snubben på målfysiken är väl knappt 90kg utan att vara fet, inte alldeles hård men att bara äta för att nå vikten funkar ju inte, det måste vara en kvalitativ uppgång. Hur många 90kgs ungdomar ser man? Med tanke på att gymmande är lite av en folksport och unga killar kör stenhårt i början(för att sedan lägga av visserligen)så inser man ju hur skevt det är. Snubben på bilden är en tränad man det blir inte TS på 1 år även om han tränar och äter bra.

Snubben på bilden har välutvecklade bröstmuskler, att det är den ibland den enda välutvecklade muskeln bland folk som hobbygymmar förändrar inte det faktumet.

stridis
2011-05-07, 13:37
Iof ser han rätt tunn ut på förebilden, den tycker jag är svårare att bedömma

Helt normal för åldern.

koffein_beroende
2011-05-07, 13:58
Ser ut som random kille som just börjat träna.

Det här är ett skämt eller så är du dum på riktigt.

stridis
2011-05-07, 14:07

Han menar random man som börjat dopa sig.;)

HulkH
2011-05-07, 14:24
Håller med dig utom på bröstmusklerna stridis, tycker inte dom ser så himla välutvecklade ut.
Men som du sa, killen ser stor ut, inte bara för han har tränat utan också även i "grunden".

Upptaget
2011-05-07, 14:27
Ett år eller mindre som nybörjare skulle jag chansa på med bra (mycket) kost och massor av träning.

Hur kommer det sig då att det tog dig 3 år, om inte mer?

Med tanke på bilderna i din gammla journal så ser inte du ut att ha nå vidare mer muskelmassa än bilden på killen som ts länkade..

Mago
2011-05-07, 14:33

Med tanke på bilderna i din gammla journal så ser inte du ut att ha nå vidare mer muskelmassa än bilden på killen som ts länkade..

Nu har jag kanske missat någon bild, men agazza är klart mindre än killen på bilden, med bättre utgångsläge än trådstartaren.

RobbanColeman
2011-05-07, 14:38
Härlig diskussion här. Någon mycket ung och mycket grov postar en byggarfysik i dagsformen, möts av jubel och hejar-rop! *flex*

Ngn undrar hur lång tid det tar att bygga en random fysik egentligen, inget märkvärdigt, då pratas det snabbt om doping. Det är härligt med ett rent forum... :D

Så skönt med rimlighetstänket här. Eller är det så att många slutat tänka helt och hållet kanske. Att bli som fotbolls-Kalle på 1 år är omöjligt utan AAS men det är fullt möjligt att efter 3-5 år vara en fullgod bodybuilder... :D

Överdriver lite nu men ni kanske e me på tåget iaf angående vad jag menar.

Jag säger inget om vad som går här nu... Roas bara enormt av tankegångarna.

Silencer
2011-05-07, 14:50
3-4 år om du inte är i puberteten, med tanke på att du är rätt spinkig. med bra träning och kosthållning, ska tilläggas!

ryss
2011-05-07, 14:50
Ärligt talat hur kan ni gå på agazza sådär? Killen ser ju ut som vilket 70kgs otränad speta som helst man ser på gymmet (efter bilden) 6 månaders hård träning och bra kost MAX!

tigerofsweden
2011-05-07, 14:52
Roas bara enormt av tankegångarna.

Vilket du inte är ensam om :D

Crocker
2011-05-07, 14:54
Ärligt talat hur kan ni gå på agazza sådär? Killen ser ju ut som vilket 70kgs otränad speta som helst man ser på gymmet (efter bilden) 6 månaders hård träning och bra kost MAX!
Skojar du?

Fredrik_S
2011-05-07, 14:54
skulle gissa på 4-10 år

Silencer
2011-05-07, 14:57
Ser ut som random kille som just börjat träna.

The fail is strong in this one...

Inge Enveten
2011-05-07, 15:11
Vad säger ni till den som lyckats med bättre resultat på 9 månader? Episka gener? Steroider?

Stefan J
2011-05-07, 15:28
Tycker man först får bli vuxen innan man drar för stora slutsatser. Killen på "före bilden" kan ju inte vara mer än 15-17 år. Det är mycket som händer mellan 15-20 utan träning bara genom att man går från att vara pojke till att bli en man.

tigerofsweden
2011-05-07, 15:29
Vad säger ni till den som lyckats med bättre resultat på 9 månader? Episka gener? Steroider?

Grattis

Fredrik_S
2011-05-07, 16:20

äldre....
och annat startläge

Det skiljer väldigt mycket på de två bilderna både i ålder och muskelmassa som du ser

Sundqvist
2011-05-07, 16:32
esch, jag tror de går på 1-2 år om han börjar träna nu. Jag ökade själv riktigt mycket första året, 20kg+ ungefär :)

HulkH
2011-05-07, 16:40
esch, jag tror de går på 1-2 år om han börjar träna nu. Jag ökade själv riktigt mycket första året, 20kg+ ungefär :)

Hmm, hur länge har du tränat totalt? tänkte du är rätt långt ifrån den fysiken.

Sundqvist
2011-05-07, 16:43
Hmm, hur länge har du tränat totalt? tänkte du är rätt långt ifrån den fysiken.

Runt 2år :)

nej de vill jag inte tycka, jag har relativt lite kroppsfett, går jag upp 5-10kg till så :)

HulkH
2011-05-07, 16:45
Runt 2år :)

nej de vill jag inte tycka, jag har relativt lite kroppsfett, går jag upp 5-10kg till så :)

5-10kg muskelmassa, vilket kan ta ett tag. ;)

Tror inte det är supersvårt att få den fysiken men som folk säger, det är en pojke/ungdom, mot en man.

Sundqvist
2011-05-07, 16:46
5-10kg muskelmassa, vilket kan ta ett tag. ;)

Tror inte det är supersvårt att få den fysiken men som folk säger, det är en pojke/ungdom, mot en man.

5-10kg ren muskelmassa, haha, de tror jag definitivt inte :) då överskattar du hans fysik rejält

HulkH
2011-05-07, 16:48
5-10kg ren muskelmassa, haha, de tror jag definitivt inte :) då överskattar du hans fysik rejält

90 kg relativt låg bf.

Lite dåligt sagt av mig, då jag inte vet vad du väger atm. :)

EDIT: ändrar mig faktiskt lite, killen har inte överdrivet fysik... håller med Fredrik att det kan ta 4-10 år dock, OM man utgår från TS utgånsläge.

JJOHANSSON
2011-05-07, 16:50
skulle gissa på 4-10 år

+1

JiZZiE
2011-05-07, 19:15
Tack för alla svar.

Lite information om killen på första bilden: Runt 175-180cm, 16-17 år.
Jag däremot (andra bilden), ligger på 170cm, 15 bast och runt 60kg.

Jag är i början av puberteten antar jag, inga monster-gener eller så, ganska normal kille skulle jag gissa. Äter så gott jag kan, tränar runt 3-4 gånger i veckan.

Kanske informationen underlättar lite, Fortsätt argumentera :D

Stefan J
2011-05-07, 19:30
Tack för alla svar.

Jag är i början av puberteten antar jag, inga monster-gener eller så, ganska normal kille skulle jag gissa. Äter så gott jag kan, tränar runt 3-4 gånger i veckan.

Det är väldigt otacksamt att styrketräna innan du gått igenom puberteten. Förvänta dig inga snabba ökningar innan du gått igenom den ;)

JiZZiE
2011-05-07, 19:33
Det är väldigt otacksamt att styrketräna innan du gått igenom puberteten. Förvänta dig inga snabba ökningar innan du gått igenom den ;)

Har jag inte heller gjort, men man ökar ändå sina förutsättningar för att bli stor mot om man inte tränar alls, aight? :)

HerrCarlsson
2011-05-07, 19:39

"Väldigt" otacksamt är en överdrift och myt. Redan i ganska tidig ålder kan man se signifikanta styrkeökningar samt vissa ökningar i hypertrofi.

Fredrik_S
2011-05-07, 19:40
Tack för alla svar.

whaaat.. haha shit vad en dålig bild kan ljuga då, trodde det var en äldre man på andra bilden på typ 180 cm och 80 kg

Pintan
2011-05-07, 19:40

Är det så? Det kan förklara saker och ting...

Men hur är det med alla som säger att man ska passa på att träna i tonåren för att man kan få extrema ökningar o bla bla... Är det bara bs?

Pintan
2011-05-07, 19:42
Tack för alla svar.

Är du säker på statsen på andra bilden? Jag har samma siffror, 171 och 60 kilo, men har inte i närheten samma muskelmassa, eller fettmassa för den delen.

Fredrik_S
2011-05-07, 19:43

Men hur är det med alla som säger att man ska passa på att träna i tonåren för att man kan få extrema ökningar o bla bla... Är det bara bs?

Nej det är inte så. Det är väldigt tacksamt att styrketräna på ett smart sätt redan från mycket tidig ålder. Stärka leder muskler ben, skapa grunden för en fin och funktionell fysik, MED hjälp av SMART styrketräning.
Det är dock aldrig smart att träna dåligt oavsett hur gammal man än är, men som kakxig tonåring kan man kanske råka vara allt för viktkåt och slarvig och skada sig därför...

JiZZiE
2011-05-07, 19:45
Är du säker på statsen på andra bilden? Jag har samma siffror, 171 och 60 kilo, men har inte i närheten samma muskelmassa, eller fettmassa för den delen.

japp. ligger på 171cm, 59kg för att vara mer exakt.

kan man få se någon bild hur skillnaden är? Kan vara roligt att mäta med någon i samma längd/vikt menar jag

Rikard Jansson
2011-05-07, 19:45
+1 på Stefans inlägg. Min 11åriga bror tränar som ett djur, och han har ökat typ 10 kg i bänk på 3 månader trots min träningsexpertis ;s

Stefan J
2011-05-07, 19:47

Nej nej, man ska träna i tonåren. Men ökningarna går såklart inte lika fort innan man fått igång sin testosteronproduktion som efter. Du blir starkare och större, förbättrar din motorik och blir tekniskt skicklig. Men själva tillväxten i styrka och storlek sprakar liksom inte igång på allvar förrän man gått igenom puberteten, även om man som någon tidigare sade redan innan puberteten markant kan förbättra sin styrka och bli lite större.

Jag tror det är bra att veta detta när man kanske är 14-15 och tränar. För i den åldern är man allt annat än tålmodig, när man är 14-15 tänker man sällan att man håller på att lägga en bra grund för framtiden utan vill ha resultat nunuomedelbartfortareeeee! Och helst ännu snabbare än så.

Pintan
2011-05-07, 19:57
Nej det är inte så. Det är väldigt tacksamt att styrketräna på ett smart sätt redan från mycket tidig ålder. Stärka leder muskler ben, skapa grunden för en fin och funktionell fysik, MED hjälp av SMART styrketräning.
Det är dock aldrig smart att träna dåligt oavsett hur gammal man än är, men som kakxig tonåring kan man kanske råka vara allt för viktkåt och slarvig och skada sig därför...
Man ska ju alltid träna smart, så klart. Det jag syftade på var mer om styrke samt volymökningarna uteblev i större utsträckning innan man vuxit klart. Säg om jag (17) och en 25 åring ligger på exakt samma stats, kaloriintag, lever samma liv, kommer det då vara så att han lägger på sig mer mucskler och jag mer fett vid ett lika stort överskott? (generellt alltså, allt e ju individuellt).
Nej nej, man ska träna i tonåren. Men ökningarna går såklart inte lika fort innan man fått igång sin testosteronproduktion som efter. Du blir starkare och större, förbättrar din motorik och blir tekniskt skicklig. Men själva tillväxten i styrka och storlek sprakar liksom inte igång på allvar förrän man gått igenom puberteten, även om man som någon tidigare sade redan innan puberteten markant kan förbättra sin styrka och bli lite större.

Jag tror det är bra att veta detta när man kanske är 14-15 och tränar. För i den åldern är man allt annat än tålmodig, när man är 14-15 tänker man sällan att man håller på att lägga en bra grund för framtiden utan vill ha resultat nunuomedelbartfortareeeee! Och helst ännu snabbare än så.

OK. Låter ju bra. Tålamod har jag, kanske för lite av..
Vad menas förresten med att ha genomgått puberteten? Är själv 17 bast, det som saknas för att vara fullvuxen man är väl benmassa, skägg samt ett "grövre" utseende rent generellt. Är det de sista stegen i puberten tro?

Sheogorath
2011-05-07, 20:11
Vafals? Vad är det här för trams? Ska man uppnå den fysiken på under ett år med utgångsläge som killen på andra bilden måste man ha EPISKA genetiska förutsättningar eller dopa sig. Eller förresten: har man så episka förutsättningar så har man aldrig sett ut som han på bilden. Man ser, förmodligen redan tidigt i puberteten ganska tränad ut fast man aldrig gjort mer än kickat lite boll på rasten. För någon med skapligt dåliga förutsättningar kan det lätt ta 10 år att uppnå den fysiken ren, även om man börjar träna målmedvetet i 20-årsåldern. Underskatta aldrig det genetiska bagaget. Det väger tungt. Mycket tungt.

SteveMiller
2011-05-07, 22:06
Det väger tungt. Mycket tungt. Indeed !

rolf
2011-05-07, 22:52
Vafals? Vad är det här för trams? Ska man uppnå den fysiken på under ett år med utgångsläge som killen på andra bilden måste man ha EPISKA genetiska förutsättningar eller dopa sig. Eller förresten: har man så episka förutsättningar så har man aldrig sett ut som han på bilden. Man ser, förmodligen redan tidigt i puberteten ganska tränad ut fast man aldrig gjort mer än kickat lite boll på rasten. För någon med skapligt dåliga förutsättningar kan det lätt ta 10 år att uppnå den fysiken ren, även om man börjar träna målmedvetet i 20-årsåldern. Underskatta aldrig det genetiska bagaget. Det väger tungt. Mycket tungt.

Meh, du vet väl att på kolozzeum tar det alltid 6mån-1år att uppnå fysik X, eftersom alla minsann ökat så himla bra sitt första träningsår..

Grapeman
2011-05-07, 23:09
Meh, du vet väl att på kolozzeum tar det alltid 6mån-1år att uppnå fysik X, eftersom alla minsann ökat så himla bra sitt första träningsår..

Och har man mot förmodan inte optifysik efter det året så hade man cancer eller likartat.

Men, OT, så lär det ju vara grymt svårt att säga, men känns som om man kan räkna med att det tar ett par år i alla fall med bra förhållanden. Från scratch.

MtotheM
2011-05-08, 01:04
Härlig diskussion här. Någon mycket ung och mycket grov postar en byggarfysik i dagsformen, möts av jubel och hejar-rop! *flex*

Ngn undrar hur lång tid det tar att bygga en random fysik egentligen, inget märkvärdigt, då pratas det snabbt om doping. Det är härligt med ett rent forum... :D

Så skönt med rimlighetstänket här. Eller är det så att många slutat tänka helt och hållet kanske. Att bli som fotbolls-Kalle på 1 år är omöjligt utan AAS men det är fullt möjligt att efter 3-5 år vara en fullgod bodybuilder... :D

Överdriver lite nu men ni kanske e me på tåget iaf angående vad jag menar.

Jag säger inget om vad som går här nu... Roas bara enormt av tankegångarna.

Vad jag ser så säger ingen att killen på bilden är dopad, utan är skeptiska till om en sådan ökning skulle gå på 6 månader som vissa hävdar, utan AAS. Stor skillnad...

agazza
2011-05-08, 08:31

Tycker helt enkelt inte killen på bilden ser särskilt grov ut? Kanske jag som ser dåligt men det är en dålig pose att bedöma.

Finns det andra bilder med längd och viktinfo?

Nådde 76kg på 1,74 cm innan jag började jobba i norge. Vet inte hur lång killen är på bilden eller hur mycket han väger, men jag tycker bara inte han såg särskilt stor ut.

Bailah
2011-05-08, 09:43
Tycker inte han ser speciellt grov ut. Han står ju lite så att trapsen och armarna ser större ut. Så jag tror inte det är helt omöjligt att med lite gener och bra kost att uppnå det på 1-2 år.

JiZZiE
2011-05-08, 16:49
Samma person som på första bilden: http://imageshack.us/photo/my-images/818/ahned.jpg/ - Kan säga att han i mina ögon är jävligt djurig, åtminstone för att vara född 94.

Fultjack
2011-05-08, 17:24
Från 3 år och uppåt skulle jag tro

Det tar tid att bygga muskler, det tar tid att bli av med kroppsfett.
Många av er som säger att det tar 6-12 månader har tränat längre än det och är inte lika groba eller i lika bra form som killen så jag tycker det är mycket snicksnack i tråden.

För övrigt så gick jag också upp 15-20 kg första året jag tränade men mycket av det var fett så det säger inte så mycket om man går upp 3 eller 20 kg, det är snarare fördelningen muskler/fett som är intressant vid viktuppgång, inte antal kg (tycker jag).

Dan S
2011-05-28, 14:35
Jag började träna då jag var 15, 4 år och 3 månader sedan. Jag har passerat den där kroppen med bra mycket massa och finslipande samt att jag nästan enbart kört 3or och 5or.

Jag har inte haft tid pga skola, sjukdom och familjeärenden att kunna träna målinriktad under denna tid. Jag har behållt min fettprocent under alla år och under vissa perioder då jag ätit och tränat regelbundet gått upp i vikt. Jag har lagt ihop dessa månader jag lyckats upprätthålla träning längre än 1 månad och jag har lyckats träna och fått viktökningar under totalt 1 år och 9-11 månader. Då räknar jag till och med in tiden i början då jag inte visste ett piss om att bygga muskler och gick upp sakta.

Varför tar det lång tid enligt vissa? Därför att du kan och kommer inte kunna träna och äta rätt förrän du lärt dig själv vad som är "bäst" för dig. Som ett tips för att öka massvis redan i början så träna dina 4 dagar och kör igenom hela kroppen. Men ät mat och drick gainer efter träning, börjar du gå upp i vikt så gör du rätt, fortsätt så och fortsätt och läs på om träning så kan du optimera dig under tiden, huvudsaken är att du börjar med att bygga muskler och inte "fjollträna".

Uppskattningsvis att uppnå resultatbilden så skulle jag säga 1½-5 år av dedikerat tränande, sedan får du räkna med sjukdomar och skola, jobb och whatnot som gör att du inte kommer kunna göra det! :)

Sniggel
2011-05-28, 15:38
japp. ligger på 171cm, 59kg för att vara mer exakt.

kan man få se någon bild hur skillnaden är? Kan vara roligt att mäta med någon i samma längd/vikt menar jag

När jag började träna vägde jag 59 kg och var 173 (17 år). Jag hade dock mindre muskelmassa och mer fett än dig (hade ingen muskeldefinition så som du har). Eftersom jag idag väger ca 80 och verkar ha mindre mängd fett (eller iaf rejält lägre bf%) tror jag inte att jag ljuger om jag säger att jag lagt på mig runt 20 kg muskler och jag tror att skillnaden mellan dig och killen är en hel del kilo muskler, 10-15 kanske.
Jag hade tänkt svara något i stil med Fredrik_S att det tar 4-10 år. Men det kan självklart ta kortare tid än så och det kan även vara så att du aldrig uppnår den fysiken.

JiZZiE
2011-05-29, 16:22
Jag började träna då jag var 15, 4 år och 3 månader sedan. Jag har passerat den där kroppen med bra mycket massa och finslipande samt att jag nästan enbart kört 3or och 5or.

Vad menar du med att du bara kör 3or och 5or? *rolleyes*

Beware
2011-05-29, 16:33
Vad menar du med att du bara kör 3or och 5or? *rolleyes*

Ja att han mest tränar 3-5reps?

Fjällbrynt
2011-05-29, 21:36

Jag har inte haft tid pga skola, sjukdom och familjeärenden att kunna träna målinriktad under denna tid. Jag har behållt min fettprocent under alla år och under vissa perioder då jag ätit och tränat regelbundet gått upp i vikt. Jag har lagt ihop dessa månader jag lyckats upprätthålla träning längre än 1 månad och jag har lyckats träna och fått viktökningar under totalt 1 år och 9-11 månader. Då räknar jag till och med in tiden i början då jag inte visste ett piss om att bygga muskler och gick upp sakta.

Varför tar det lång tid enligt vissa? Därför att du kan och kommer inte kunna träna och äta rätt förrän du lärt dig själv vad som är "bäst" för dig. Som ett tips för att öka massvis redan i början så träna dina 4 dagar och kör igenom hela kroppen. Men ät mat och drick gainer efter träning, börjar du gå upp i vikt så gör du rätt, fortsätt så och fortsätt och läs på om träning så kan du optimera dig under tiden, huvudsaken är att du börjar med att bygga muskler och inte "fjollträna".

Uppskattningsvis att uppnå resultatbilden så skulle jag säga 1½-5 år av dedikerat tränande, sedan får du räkna med sjukdomar och skola, jobb och whatnot som gör att du inte kommer kunna göra det! :)

Vad ger det där till diskussionen?