Visa fullständig version : Kroppen vänjer sig snabbt???
Hur snabbt vänjer sig kroppen vid träningen och när är det dags att utöka intensiteten???
har som sagt 2 dagar vila i veckan ( ok nu är jag ju inte på samma nivå som er riktiga tränare) Utan för mig är det som mål att kunna vara aktiv en hel dag utan att det gör ont.
Låt säga att jag förbränner 500 kalorier /dag/2 veckors tid, är det dags att höja förbränningen till 650/dag i två veckor???
Hoppas ni fattar är kass på att formulera mig*cupid*
Hur snabbt vänjer sig kroppen vid träningen och när är det dags att utöka intensiteten???
har som sagt 2 dagar vila i veckan ( ok nu är jag ju inte på samma nivå som er riktiga tränare) Utan för mig är det som mål att kunna vara aktiv en hel dag utan att det gör ont.
Låt säga att jag förbränner 500 kalorier /dag/2 veckors tid, är det dags att höja förbränningen till 650/dag i två veckor???
Hoppas ni fattar är kass på att formulera mig*cupid*
Känns konstigt att mäta sin intensitet/träning i kaloriförbränning?
Tror det är väldigt induviduellt när man känner att det är dags att springa längre, snabbare eller lyfta tyngre och mer. Är nog bara du själv som kan veta det. Men försök och skriv ner lite tider och vikter. Du kanske redan nu springer snabbare och lyfter mer utan att veta om det.
Det du kan göra är att (om du har mycket fett) börja på ett lite större energiunderskott och sen minska det ju mindre fett det är på kroppen. Annars kan du hålla dig på -500 hela tiden. Tror inte det spelar roll egentligen.
Jag hade gjort alt. 1
Det du kan göra är att (om du har mycket fett) börja på ett lite större energiunderskott och sen minska det ju mindre fett det är på kroppen. Annars kan du hålla dig på -500 hela tiden. Tror inte det spelar roll egentligen.
Jag hade gjort alt. 1
Okay men ligger redan 1300-1500 kalorier om dagen och så - 500 träning så vill nog inte dra ner så mycket på maten.
Ser ju klart skillnad på vågen men det kommer liksom inte alltid flyta på så här snabbt eftersom man förlorar vätska i början.
Därför tänkte jag öka förbränningen med träning istället för att minska på maten.
Min fråga är nog om jag kan fortsätta ligga på samma nivå eller öka förbränningen mer så vikt nedgången inte stannar upp, för kroppen vänjer ju sig snabbt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.