handdator

Visa fullständig version : Keso/Kesellasort?

Crystal
2003-12-03, 20:31
Vilken Keso/Kesellasort skulle ni rekommendera? vilken är nyttigast? vilken smakar mest gött? ;) vilken smakar skit? :MrT:

Anledningen till detta är att det finns så många olika sorter, och att jag inte ätit det på några år :hbang:

EDIT: Hade tänkt att börja småäta på det som mellanmål..värt det?

Weedow
2003-12-03, 20:40
Kesella light vanlig, smaksätter själv.
Keso- köp en av varge och smaka själv, jag gilla personligen oliv fårost

Ankarby
2003-12-03, 20:45
keso pesto eller keso lök med pasta :hbang:

King Grub
2003-12-03, 20:46
Jag gillar vanlig standardkeso bäst, men Valio:s Grynost (deras namn på Keso), är överlägset proteinrikast. 18 gram protein per 100 gram, och i princip fettfritt. Kesella skulle jag inte röra med en dynggrep. http://www.dvdtalk.com/forum/images/smilies/puke.gif

miffo
2003-12-03, 21:37
standard... med herbamare blir inte så surt då....Tonfisk går också att blanda i men inte nåt billigt skit dock...

:eating:

Arwen
2003-12-03, 22:09
Valio´s "Cottage Cheese" regerar, precis som King G säger så är det proteinrikt och i princip fettfritt. Neutral smak som gör att man kan ha till nästan vad som helst.

kesella light kommer god tvåa, bäst med "sambal oelek" som tillbehör till grillat kött eller hamburgare, men det passar även med fransk senap till kokt skinka eller kalkon, har även haft det smaksatt med curry till "kyckling-wraps" och med taco-krydda till vanliga tacos...fan nu blev jag hungrig igen...:eating:

Crystal
2003-12-03, 22:53
Okej, ska pröva mig fram lite efter era tips :)

Då får man tacka för mig då :bow:

kharon
2003-12-04, 07:30
Valio äger. :hbang: